7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
BX GTI 16v mk 2 uit ‘89: distributievraag
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 februari 2012 12:53 AM
  [ # 91 ]

Misschien hebben die verwarde mensen er even wat olie onder gegooid om het BX-verwijder-proces sneller op gang te brengen… Ik zou het eerst zelf eens goed bekijken.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 februari 2012 10:54 AM
  [ # 92 ]

Als ze je auto in de gaten houden en ook nog eens 2x zoveel tijd doorgeven dan zou ook een beetje mijn wenkbrauwen fronsen. Eerst maar eens ergens anders parkeren waar je het duidelijk zou moeten zien en het oliepeil checken lijkt me.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 02 februari 2012 11:19 AM
  [ # 93 ]

Tsja, ik merk dat bij jullie dezelfde achterdocht leeft. Jammer is dat. Ik denk er ook meteen aan. Absurd eigenlijk, want ik doe niks fout en een enorme aso ben ik nu ook bepaald niet. Ik ga er morgen overdag even kijken. Eerst het pijl checken dan kijken of ik het lek zie. Als alles velig genoeg is, verplaats ik ‘m.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2012 11:36 AM
  [ # 94 ]

Kennelijk vind iemand het enorm irritant dat jij je auto niet in je eigen straat zet. Nou weet ik niet in welke staat die bx verkeert, maar als ie écht zou lekken en je zou em 2 weken bij mij voor zetten dan zou ik er ook wel wat moeite voor doen om hem weg te krijgen. Het is dus maar net hoe je het bekijkt. In ieder geval zou ik em lekker voor m’n eigen deur gaan zetten om gezeur te voorkomen. Boetes voor lekkende auto’s zijn hoog en bewijs maar eens dat die olie NIET van jouw ouwe bx afkomstig is…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 02 februari 2012 12:47 PM
  [ # 95 ]

Nou goed. Uiteraard is het maar net hoe je het bekijkt. Gelukkig heb ik een beetje inlevingsvermogen, dus deze gedachte had reeds de weg naar mijn bewustzijn gevonden. Irritatie of geen irritatie, laat het onverlet dat we in dit land niet voor eigen rechter spelen en dat je van andermans spullen afblijft. Het zal echter gissen blijven wat er aan de hand is. We kunnen ook van het goede in de mens uitgaan en denken dat iemand moeite heeft gedaan om mij erop te attenderen dat mijn auto lekt. Hoe dan ook is het een BX in uitstekende (uiterlijke) staat. En net als alle andere auto’s in de straat is en blijft het een stuk blik voor de deur, of er nu Audi, Citroen of Suzuki op staat. Als het om selectieve irritatie gaat vanwege het ‘merk’, nee dan heb ik daar geen begrip voor. Ik maak ook geen onderscheid tussen een luidruchtige Oezbeek, Chinees of Nederlander. Allemaal even irritant. Goed en wel, hij lekt, dus ik zal er naar kijken en ‘m verplaatsen. Meer kan ik er niet van maken.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 02 februari 2012 01:26 PM
  [ # 96 ]

3 Xantia’s en 2BXen verder kan ik je zeggen dat ze allemaal hydrauliek druppen als het kouder als een graag of 5 is, laat staan min 10!

het zijn maar enkele druppen maar het smeert zo uit

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2012 06:00 PM
  [ # 97 ]

Ik vraag me af wat de logica daar achter is, LHM wordt in elk geval dikker bij vorst…

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 02 februari 2012 06:04 PM
  [ # 98 ]

Ik denk dat het metaal krimpt en dat daardoor een bestaand lek wat in de zomer misschien 2 drupjes per maand lekt door de kou flink gaat lekken

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2012 06:08 PM
  [ # 99 ]

Op HD leidingen staat ruim 150 bar, het lijkt me dat de LHM er dan ook wel uit komt als het zomer is…

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 februari 2012 01:04 PM
  [ # 100 ]

Net wezen kijken. Oliepijl was in orde. De LHM zat helemaal vol. Onder de voorraadbol lag een piepklein plasje met een diameter van 15 cm. Even eronder gekeken en ik zag dat er groene LHM sporen waren. Ik kon niet goed zien waar het vandaan kwam. Toen heb ik de BX aangezet. Hij had dus 2,5 week stilgestaan met vrieskou en startte in 1 keer. Ik heb ‘m 15 minuten laten draaien en er ging niks druppelen. Prima dus. Toch moet het wel ergens lekken. Het LHM-peil staat wat hoog heb ik het idee. Er is vier weken geleden ook nieuwe LHM ingegaan. Kan het zo zijn dat het er dan gewoon ergens uit wil als er te veel in zit?

Ik ben toen een stukje gaan rijden. Niks aan de hand en toen de auto ergens anders neergezet. Trouwens is er niemand van de omwonenden naar me toe gekomen toen ik daar 15 min bij mijn auto stond. Misschien dat ze ervan schrokken dat ik zo’n keurige jongeman blijk te zijn Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 februari 2012 01:12 PM
  [ # 101 ]
Prowl schreef:

3 Xantia’s en 2BXen verder kan ik je zeggen dat ze allemaal hydrauliek druppen als het kouder als een graag of 5 is, laat staan min 10!

hmmm… na 20 hydraulische citroenen kan ik me daar toch niet bij aansluiten. Mijn auto’s lekten eigenlijk nooit meer nadat ik ze één keer goed in orde had gemaakt. het systeem kan gewoon dicht zijn en blijven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 03 februari 2012 05:06 PM
  [ # 102 ]

Heb je ook de BX omhoog en naar beneden in de vering gedaan. Als er een retourbundeltje lekt komt het dan wel naar voren..

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 februari 2012 05:51 PM
  [ # 103 ]

Ik vond het te koud en sneeuwerig om na de constatering dat het na 15 minuten nog niet lekte verdere tests uit te voeren Wink Maar je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik denk dat het een retourslangetje ergens is.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2012 07:40 PM
  [ # 104 ]

Als het vat TE vol zit en de BX zakt in dan loopt het er ook gewoon overheen, dat is niet onwaarschijnlijk als de LHM net ververst is.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 februari 2012 08:54 PM
  [ # 105 ]

Wel knap dat het dan onder de voorraadbol ligt, die toch een aardig eind bij het LHM vat vandaan zit.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook