Qua onderhoud eigenlijk alleen filters+vloeistoffen e.d. zelf gedaan, voor grote dingen meestal toch naar de garage omdat ik het niet altijd zelf aandurfde (eind 2009 bij Hegru en eind 2010 bij Hesselink). Roest in binnenscherm is idd niet van de laatste weken en schijnbaar dermate ernstig dat het nu toch wel APK afkeur is. Onderste motorsteun heeft wel wat speling, maar is niet helemaal weg ofzo.
Heb het gevoel dat er wel redelijk kritisch naar de auto is gekeken en dat is op zich niet verkeerd natuurlijk. Maar idd dat van de stuurbekrachtiging en de benzinelucht achter (zelf nog ff speciaal gaan ruiken) zijn voor mij wel punten van twijfel.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tip: laat je auto ergens anders nog eens keuren.
Wat je met je lijst laat zien strookt nogal met hoe Bart Ebben bekend staat
Voornamelijk zie ik (mijn mening) een garage die liever niet aan de klus begint.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Hilko16TZI schreef:Tip: laat je auto ergens anders nog eens keuren.
Helemaal mee eens,en neem dan vooral geen Citroen-specialist maar gewoon een dorpsgarage.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Willen we nu een goede auto of met een wrak rondrijden?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ben ook eens bij Bart Ebben geweest met mijn BX.
Kwam op een godsvermogen uit, met als advies het slopen van de auto.
Kreeg daar een offerte van 3.150,- euro met een aantal rare zaken.
Roestige radiateur.
Brandstofleidingen slecht.
Uitlaat slecht.
Motor roggelt.
LHM leidingen zéér slecht.
Automaat versleten.
Inmiddels een kleine ton verder, en op de uitlaat na heb ik er nog niets van gemerkt. Op de radiateur, brandstofleidingen en LHM leidingen heb ik destijds enkel vliegroest gevonden. Schoongemaakt en in de tectyl gezet. De uitlaat was inderdaad slecht, maar de radiateur, brandstofleidingen, LHM leidingen, Roggelende motor (wat overigens buiten Bart Ebben nooit iemand geconstateerd heeft), en de automaat functioneren allen nog steeds prima.
Heb ooit ook contact met de garage daar gehad voor een onderdeel.
Vroeg hij voor een ongereviseerd exemplaar 20 euro minder dan een ongebruikte van de dealer… Open een prijs van ongeveer 250 euro. Tja… Dan ga je als sloper ook nooit wat verkopen natuurlijk
Bart (h)Ebben
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Arjan Verkade schreef:Willen we nu een goede auto of met een wrak rondrijden?
Uiteraard met een goede auto,maar als dat inhoudt dat er eerst 3000 euro geïnvesteerd moet worden om deze BX op de weg te houden,zou ik toch kiezen voor de dorpsgarage en eventuele toekomstige probleempjes gaandeweg wel oplossen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan kan je beter naar een specialist gaan die wel een goede kijk heeft op een BX
Zo kan je in elk geval weer veilig de weg op (prio 1)
Wellicht ben je dan ook nog voor een reëel budget klaar
Met een 2nd opinion is niets mis, onveilig rondrijden wel.
En nogmaals, 3000e investeren om met een goede auto te blijven rijden is een beetje raar op een “middle off te road” BX, met alle respect voor de auto in kwestie. Koop je toch leuk spul voor.
Ik ben zeker geen voorstander van wrakken en onveilig, maar 3000e is toch een beetje gekkenwerk.Dat kun je als garagist niet met droge ogen vertellen aan je klant met een 20 jaar oude auto. Geef hem dan goed advies, en zeg dat het einde oefening is voor de auto.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Met bovenstaande wil ik overigens niet zeggen dat het per definitie een slechte garage is.
Ik heb er uiteindelijk nooit een reparatie uit laten voeren, dus wie weet zijn ze daar wel heel erg goed in.
In alles wat gezegd werd zat wel een kern van waarheid (op de roggelende motor na), alleen het werd zo overdreven. Leidingen waren wat roestig, maar vervangen was totaal onnodig. Schuren en inspuiten was prima. Een hoop zaken waren ook totaal niet interessant. Een roestige radiateur. Tja.. Lekker belangrijk, zolang hij niet lekt en dat een kleine ton later nog altijd niet doet…
Het blijft natuurlijk een oude auto. Niet heel bijzonder dat bepaalde onderdelen wat vliegroest of slijtage vertonen. Maar om dan alles te vervangen… Beetje te perfectionistisch wellicht.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom naar een andere garage die wel een eerlijk advies kan geven.
Dan krijg je daar te horen wat het gaat kosten, dan kan je besluiten of je wel of niet verder gaat met de auto
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
....kijk,zitten we toch op één lijn
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Arjan Verkade schreef:Kan kan mij niet voorstellen dat alle 17 punten APK punten zijn…
Vooral punt 3, 11 en 14.
Bij een aantal andere twijfel ik.
Punt 12 is in ieder geval geen afkeur. Hoes veercilinder achter defect.
Die is bij mij ooit opnieuw gescheurd (ik heb ooit een krik op het staal gezet daar…), maar dat was niet meer dan een mondeling adviespunt.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
-6. Remschijven voor geroest
-7. Remschijven achter zijn verroest
Dit is ook best apart,remt de auto überhaupt wel?
Met z’n vieren in je Eendje.