4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ewie’s BX TZI 1.9…..
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 02 februari 2012 06:17 PM
  [ # 46 ]

Qua onderhoud eigenlijk alleen filters+vloeistoffen e.d. zelf gedaan, voor grote dingen meestal toch naar de garage omdat ik het niet altijd zelf aandurfde (eind 2009 bij Hegru en eind 2010 bij Hesselink). Roest in binnenscherm is idd niet van de laatste weken en schijnbaar dermate ernstig dat het nu toch wel APK afkeur is. Onderste motorsteun heeft wel wat speling, maar is niet helemaal weg ofzo.

Heb het gevoel dat er wel redelijk kritisch naar de auto is gekeken en dat is op zich niet verkeerd natuurlijk. Maar idd dat van de stuurbekrachtiging en de benzinelucht achter (zelf nog ff speciaal gaan ruiken) zijn voor mij wel punten van twijfel.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 februari 2012 06:47 PM
  [ # 47 ]

Tip: laat je auto ergens anders nog eens keuren.

Wat je met je lijst laat zien strookt nogal met hoe Bart Ebben bekend staat Wink
Voornamelijk zie ik (mijn mening) een garage die liever niet aan de klus begint.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 02 februari 2012 07:18 PM
  [ # 48 ]
Hilko16TZI schreef:

Tip: laat je auto ergens anders nog eens keuren.

Helemaal mee eens,en neem dan vooral geen Citroen-specialist maar gewoon een dorpsgarage.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2012 08:16 PM
  [ # 49 ]

Willen we nu een goede auto of met een wrak rondrijden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2012 08:30 PM
  [ # 50 ]

idem

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 02 februari 2012 08:47 PM
  [ # 51 ]

Ben ook eens bij Bart Ebben geweest met mijn BX.

Kwam op een godsvermogen uit, met als advies het slopen van de auto.
Kreeg daar een offerte van 3.150,- euro met een aantal rare zaken.

Roestige radiateur.
Brandstofleidingen slecht.
Uitlaat slecht.
Motor roggelt.
LHM leidingen zéér slecht.
Automaat versleten.

Inmiddels een kleine ton verder, en op de uitlaat na heb ik er nog niets van gemerkt. Op de radiateur, brandstofleidingen en LHM leidingen heb ik destijds enkel vliegroest gevonden. Schoongemaakt en in de tectyl gezet. De uitlaat was inderdaad slecht, maar de radiateur, brandstofleidingen, LHM leidingen, Roggelende motor (wat overigens buiten Bart Ebben nooit iemand geconstateerd heeft), en de automaat functioneren allen nog steeds prima.

Heb ooit ook contact met de garage daar gehad voor een onderdeel.
Vroeg hij voor een ongereviseerd exemplaar 20 euro minder dan een ongebruikte van de dealer… Open een prijs van ongeveer 250 euro. Tja… Dan ga je als sloper ook nooit wat verkopen natuurlijk Razz

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 02 februari 2012 08:51 PM
  [ # 52 ]

Bart (h)Ebben

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 02 februari 2012 08:52 PM
  [ # 53 ]
Arjan Verkade schreef:

Willen we nu een goede auto of met een wrak rondrijden?

Uiteraard met een goede auto,maar als dat inhoudt dat er eerst 3000 euro geïnvesteerd moet worden om deze BX op de weg te houden,zou ik toch kiezen voor de dorpsgarage en eventuele toekomstige probleempjes gaandeweg wel oplossen.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2012 08:54 PM
  [ # 54 ]

Dan kan je beter naar een specialist gaan die wel een goede kijk heeft op een BX

Zo kan je in elk geval weer veilig de weg op (prio 1)
Wellicht ben je dan ook nog voor een reëel budget klaar Wink

Met een 2nd opinion is niets mis, onveilig rondrijden wel.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 02 februari 2012 08:56 PM
  [ # 55 ]

En nogmaals, 3000e investeren om met een goede auto te blijven rijden is een beetje raar op een “middle off te road” BX, met alle respect voor de auto in kwestie. Koop je toch leuk spul voor.
Ik ben zeker geen voorstander van wrakken en onveilig, maar 3000e is toch een beetje gekkenwerk.Dat kun je als garagist niet met droge ogen vertellen aan je klant met een 20 jaar oude auto. Geef hem dan goed advies, en zeg dat het einde oefening is voor de auto.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 02 februari 2012 08:58 PM
  [ # 56 ]

Met bovenstaande wil ik overigens niet zeggen dat het per definitie een slechte garage is.

Ik heb er uiteindelijk nooit een reparatie uit laten voeren, dus wie weet zijn ze daar wel heel erg goed in.

In alles wat gezegd werd zat wel een kern van waarheid (op de roggelende motor na), alleen het werd zo overdreven. Leidingen waren wat roestig, maar vervangen was totaal onnodig. Schuren en inspuiten was prima. Een hoop zaken waren ook totaal niet interessant. Een roestige radiateur. Tja.. Lekker belangrijk, zolang hij niet lekt en dat een kleine ton later nog altijd niet doet…

Het blijft natuurlijk een oude auto. Niet heel bijzonder dat bepaalde onderdelen wat vliegroest of slijtage vertonen. Maar om dan alles te vervangen… Beetje te perfectionistisch wellicht.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2012 08:59 PM
  [ # 57 ]

Daarom naar een andere garage die wel een eerlijk advies kan geven.

Dan krijg je daar te horen wat het gaat kosten, dan kan je besluiten of je wel of niet verder gaat met de auto Wink

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 02 februari 2012 09:02 PM
  [ # 58 ]

....kijk,zitten we toch op één lijn Smile

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 02 februari 2012 09:02 PM
  [ # 59 ]
Arjan Verkade schreef:

Kan kan mij niet voorstellen dat alle 17 punten APK punten zijn…

Vooral punt 3, 11 en 14.
Bij een aantal andere twijfel ik.

Punt 12 is in ieder geval geen afkeur. Hoes veercilinder achter defect.
Die is bij mij ooit opnieuw gescheurd (ik heb ooit een krik op het staal gezet daar…), maar dat was niet meer dan een mondeling adviespunt.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 02 februari 2012 09:08 PM
  [ # 60 ]

-6. Remschijven voor geroest
-7. Remschijven achter zijn verroest

Dit is ook best apart,remt de auto überhaupt wel?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook