Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat is daar nu weer apart aan? Remschijven mogen best wat roest vertonen maar zeker niet te veel. Dus, ook al remt ie goed, als een bepaald deel van de schijf verroest is wordt ie gewoon terecht afgekeurd. Iedereen heeft makkelijk kritiek op de apk, het zou allemaal geldklopperij zijn etc etc, maar hoeveel van jullie hebben de opleiding tot keurmeester zelf eigenlijk gedaan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Misschien kun je hier terecht:
Zit in Nijmegen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Het gedeelte van de schijf waar het remblok op de schijf drukt moet roestvrij zijn,als de auto wordt afgekeurd op verroeste schijven werken de remmen dus niet(goed).
Ewie zegt dat er geconstateerd is dat alle aanwezige remschijven op de auto geroest/verroest zijn,dit moet betekenen dat de auto bijzonder slecht moet remmen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Nou nou, een wrak zou ik mijn auto niet echt willen noemen!
De opmerkingen over de roest op de remschijven vond ik ook erg kritisch, want zeker aan de voorzijde glimmen de schijven gewoon. De auto remt (mijns inziens) gewoon zeer goed. Maar inderdaad heb ik hier helaas geen opleiding voor gevolgd, dus dan blijf je afhankeljk van de garage en zijn monteurs. Begrijp ik het goed dat ik een beetje een ongelukkige garagekeuze heb gemaakt?? Wellicht te perfectionistisch/kritisch of te veel op de (omzet)cijfers gericht??
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar mijn idee de enige manier om daar achter te komen is naar een andere garage te gaan die gewent is met BXen te werken. Krijg je een heel ander verhaal te horen dan zal 1 van de 2 iets fout doen.
Krijg je hetzelfde te horen, tja dan heb je toch grote kans dat het allemaal klopt.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kornstra schreef:Het gedeelte van de schijf waar het remblok op de schijf drukt moet roestvrij zijn
Klopt ook niet wat je nu zegt, want ook van dat deel mag een deel roestschade vertonen. Remwerking kan dan nog steeds goed zijn trouwens!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja. En er zijn ook garages, ik noem geen namen maar er zitten een K en een F in, die geheel ongevraagd gaan bleren dat je remmen ernstig aan vernieuwing toe zijn omdat er roest op zit. Terwijl die schijven pas een jaar oud waren en wat oppervlakte roest vertoonden rond het hart inderdaad, daar waar alle remschijven gaan roesten. Nou weet ik dat het geen kwaad kan, maar hoeveel argeloze figuren tuinen erin?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die lijst nog eens doorlezende staat er trouwens echt een hoop onzin op zeg.
Allochteun schreef:Arjan Verkade schreef:Kan kan mij niet voorstellen dat alle 17 punten APK punten zijn…
Vooral punt 3, 11 en 14.
Bij een aantal andere twijfel ik.Punt 12 is in ieder geval geen afkeur. Hoes veercilinder achter defect.
Die is bij mij ooit opnieuw gescheurd (ik heb ooit een krik op het staal gezet daar…), maar dat was niet meer dan een mondeling adviespunt.
Hoe verklaar je dat als de hoes van een veercilinder van een BX onderdeel is van het remsysteem? Dan is er dus een onderdeel van het remsysteem lek. Dat kun je toch niet goedkeuren?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Geen flauw idee.
Ik kreeg de BX de laatste keer echter mee naar huis met de mededeling dat hij was afgekeurd vanwege speling op de fusee kogel. Dat moest ik maken voor de APK. Vervolgens werd er bij verteld dat ik ook dat rubber eens moest vervangen, want dat was gescheurd. Maar voor de herkeuring hoefde ik enkel de fusee te vervangen…
Het was dus niet dat ze me wilden matsen of zo, want afgekeurd was de wagen sowieso.
Iemand die een “BX-vriendelijke” garage in Nijmegen e.o. kan aanraden?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het antwoord is al gegeven
GWHENDRIKS2 schreef:Misschien kun je hier terecht:
Zit in Nijmegen..
Na nog wat jaren op eigen terrein gebruikt te hebben, mag deze complete BX nu weg voor onderdelen om wellicht andere BX’en op de weg te houden. Of wellicht kan een handige klusser er nog wat moois van maken. Momenteel is de auto geschorst. Heb nooit meer de behoefte gehad om de BX APK-waardig te maken. Eerlijk gezegd is de fiets in Nijmegen meestal zelfs sneller dan de auto. Motor start en loopt nog prima en de auto kan dus rijdend op een auto-ambulance gezet worden. Qua interieur is één van de voorstoelen helaas erg versleten.
Liefst verkoop ik de BX in z’n geheel. Zijn hier liefhebbers voor?
Bieden op losse onderdelen mag natuurlijk ook. Uiterlijk 7 februari moet de auto weg zijn.
Foto van de auto hoe die er nu bij staat:
Besloten om de schorsing nog maar ff te verlengen, kost ook de wereld niet. Als ik iemand blij kan maken met onderdelen van de 1.9 TZI dan hoor ik het graag. Complete auto mag weg voor € 200,-
Verkocht!