Hallo mensen,
Na het stoeien met het eruit halen van de oude radio die alleen antenne en casetteband ondersteund, kwam ik tot dat ontdekking dat er dus geen zogenoemde ISO aansluiting op de auto zit.
Morgen wil ik een ISO connector halen, maar zijn er misschien nog dingen waarop ik moet letten?
Heb een Saxo 1.1i uit 1999, als dat helpt.
Mvg
Bart
Hoe is de huidige radio aangesloten? gewoon met een vrouwelijke tulp of zo?
In iedergeval voor goede verbindigen met de huidige bekabeling is een krimpkous en soldeerbout aanbevolen.
En opletten dat je de boel correct aansluit natuurlijk.
Er zit een 8 pins vrouwtje aan het einde van de bekabeling die in de huidige radio past. Het kan dus zijn dat ik de kabels door moet knippen en zelf in een ISO moet steken?
dan zit er al radiovooruitrusting in grote kans dat je je nieuwe radio zo kan aansluiten.
dat is het probleem dus, die 8 pins is zeg maar over de breedte dus [X X X X X X X X] op de manier, en die aansluiting past niet achterop mijn nieuwe. Heb vandaag een ISO connector gekocht, waarschijnlijk dus de oude connector loskoppelen( of knippen) en op de goede manier koppelen aan mijn ISO connector waar de kabeltjes al inzitten.
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Er bestaan ook verloopstekkers. Zou ik eerst even naar vragen voordat je draden gaat doorknippen. Die dingen kosten 5 euro ofzo.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Er blijkt dus door de vorige eigenaar een eigenaardig staaltje verbindingstechniek te zijn gepleegd.
Heb zijn oude kabelgebeuren eruit geknipt en voor 9.50 een verloopstekker gekocht. Deze aangesloten en alles werkte direct!
Alleen heeft hij kennelijk ook iets met het kabeltje dat constante spanning op de radio houdt voor het onthouden van de zenderinformatie e.d gedaan, waardoor ik dit zelf nog even moet knutselen!
Bedankt! erg handig schema!