Totaal aantal Berichten: 17
- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
DS3-Black schreef:Dan is je accu niet volledig vol, of de motor niet warm of te veel verbruikers aan. Staat een hele lijst uitzonderingen in het instructieboekje waardoor het niet werkt.
Ok thanks!! Zit namelijk op het werk en geen instructieboekje bij de hand Maar zou idd kunnen als ik 21gr stook, lampen en radio aan. Maar dan nog, heb dan wel 25km gereden… Neem aan dat accu dan gewoon vol is. Ga het even in de gaten houden!!
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Je start/stop systeem moet aan 63 voorwaarden voldoen anders gaat hij niet werken.
mijn vriendin heeft er ook problemen mee gehad.
stond bij de dealer zelfs een donor auto naar om onderdelen heen en weer te monteren.
is naarvoren gekomen nadat we extra audio hebben ingebouwd.(te veel peikspanningen volgends het start/stop systeem.
nu heeft ze nieuwe software en nu doet hij het weer.
binnenkort gaan we de audio weer aansluiten om te kijken of het nu wel werkt.
zo niet komt er een extra accu in de kofferbak om de piekspanningen te verminderen.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Eventuele piekspanningen van je audio systeem kan je ook opvangen met een condensator. Stukje kleiner dan een extra accu.
Ik ga het de komende week even extra in de gaten houden en anders zaterdag even langs de dealer.
Even een update na 1000km:
Afgelopen zaterdag bij de dealer geweest om de zonneschermpjes op te halen. Gelijk even de auto uit laten lezen ivm start-/stopsysteem. Bleek geen storing in te zitten, dus dat valt me alweer mee. Werkt nu ook wel weer. Kan dit wellicht komen doordat ik met een gordelstukje rijd, zodat mijn gordelverklikker niet piept? Viel me op dat als ik hem er even uit haal en gelijk weer terugzet, dat het dan beter gewoon werkt.
Verder gister voor de eerste keer getankt. Na 946km ging er 51,79 liter in, gemiddeld 1:20 op de boordcomputer. Moet erbij zeggen dat de tank vanaf de dealer niet helemaal nokkie vol zat. Nu wel maxi maxi maximaal afgetankt en eens kijken hoeveel km ik er nu mee kan rijden.
Nu is het nog even afwachten op de PVC-bak voor in de kofferbak en dan na de carnaval even de navigatie en zomerwielen regelen, want daar kom ik niet eerder aan toe.
Nog eventjes een hele kleine update:
Vandaag wat wielen van Musketier gevonden, 17"inch en 7J. Denk dat ik daarvoor ga icm 205-45/17 Bridgetone Potenza’s.
Keuze 1
Keuze 2
Keuze 3
Ik twijfel het meest tussen nummer 2 en 3, met een lichte voorkeur naar keuze 2. Altijd zo’n moeilijke keus!!
Verder is dat aluminium deel van het stuur ‘s morgens toch wel gruwelijk koud aan de vingertjes met deze temperaturen!! En de vingers opwarmen aan de versnellingspook werkt ook niet echt
Dat van het stuur klopt, vanochtend maar eens lekkere wollen handschoenen aan gedaan en dat bevalt prima.
Los van design: ga voor nr 2, met vier gaten ziet dat er goed uit, andere wielen wordt een heel raar gezicht.
Zie topic over velgen, je moet dan namelijk vier gaten uitlijnen op vijf spaken. Als je visueel ingesteld bent ga je janken, geheid. Dus niet doen!
O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…
Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Inderdaad is nr2 ook mijns insziens visueel de enige optie voor 4 gaten; hij heeft ook nog eens een even (8) aantal spaken, dus dan komt het goed.
Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe -lelijk- nr1 er met 4 gaten uit ziet..
Dank jullie!!
Had er inderdaad niet aan gedacht dat ik 4 gaten had, normaliter altijd auto’s met 5 gehad
Ben idd erg visueel ingesteld en zou me daar mateloos aan gaan irriteren…
Number 2 it is!!