het moet niet gekker worden; eind vorige week getankt; 1 op19 rond.
Altijd zelfde route,geen airco aan voor ontwaseming,netjes uitrollen,start-stop altijd in gebruik,niet jakkeren….wat moet iknog meer doen?? Slechte zaak vindik,denk wel eens dat erietsmis is met mijn wagen.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
frosty schreef:Auto rijdt prima, maar drempels zijn een drama, moet er stapvoets overheen, auto is veel te hard geveerd.
Inderdaad de vering is allerbelabberdst en een Citroën onwaardig.
Zweven is stuiteren geworden
Ik liet laatst een C5-rijdere (C5 van 2002) even met mijn C3 rijden en hij vond het absoluut geen comfortabele vering. Een vering die op Citroën niet thuis hoort, maar eerder bij zo’n duitse volksbak.
Gemeten aan de pomp:
926 km met 40 liter.
23,1 km met 1 liter.
4,3 l per 100 km
display 4.1
Ik heb wel bewust vrij rustig gereden.
jeroen-2cv schreef:
Ik liet laatst een C5-rijdere (C5 van 2002) even met mijn C3 rijden en hij vond het absoluut geen comfortabele vering. Een vering die op Citroën niet thuis hoort, maar eerder bij zo’n duitse volksbak.
Ik geloof best dat je de vering van de C3 niet kunt vergelijken met die van een C5 o.i.d., maar eerlijk is eerlijk, in vergelijking tot de “concurrentie” is de C3 de zachtst geveerde van allemaal. Daar ben ik 100% zeker van. Ik heb nu nog een FIAT Punto Evo (85 pk eco diesel) en die is al een stukje harder geveerd dan de C3 (maar wel veel zachter geveerd dan andere FIAT Punto Evo’s). Maar als je het hebt over bijvoorbeeld een Ford Fiesta, SEAT Ibiza, of Volkswagen blikken kip, dan zijn die zelfs héél véél harder geveerd dan de C3.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
ja eens, het is de meest zacht geveerde auto die ik tot nu toe heb gehad (hiervoor o.a. Punto, 320d, Alfa 159, Peugeot 309). vond dat zachte eerst behoorlijk wennen maar nu helemaal prima.
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Ik rijd zelf een C5 tourer met wokkelvering maar heb, ter eventuele vervanging van de ook in het bezit zijnde C3 X-tr, een paar keer proefgereden in een C3 e-Hdi en, voor zover ik mij kan herinneren, vond ik die comfortabeler veren dan mijn huidige C5; Ik moet daar wel aan toe voegen dat de C5 op 18” staat en de e-Hdi waar we mee proefgereden hebben stond op 15” (met die hele lelijke wieldeksels). De huidige e-Hdi versies staan op 16” en komen, denk ik, wat harder geveerd over.
Het gevoel wat ik aan de proefritten heb over gehouden is dat ik het een zeer prettig rijdende en zeer comfortabele wagen vind. Moet ik alleen mijn vrouw nog over zien te halen, maar zij vindt de X-tr zo schattig.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
100km met 5.3 liter.
18.9 km met 1 liter.
display 4.0
50% snelweg 50% landweg
Het koude weer heeft nog steeds invloed op het verbruik.
Een vraag wat het onderhoud betreft,
op het kaartje in mijn auto heeft de dealer geschreven dat er een beurt uitgevoerd moet worden na 1 jaar of 20.000 km.
Maar in het boekje lees ik dat onderhoud onder normale omstandigheden na 2 jaar uitgevoerd moet worden of 20.000 km.
Verkoop trucje van de dealer om hem in de garage te krijgen?
Ik heb mijn DS3 1.4 VTi van één jaar oud ingeruild voor een C3 1.6 e-HDi. Over de DS3 was ik niet ontevreden, maar de C3 bood mij meer comfort en na een proefrit met de C3 e-HDi was ik verkocht. Het werd een C3 e-HDi selection2 met de grote ruit en pack city en dagrijverlichting à la DS3. Ik heb mijn winterbanden naadloos laten overzetten en meteen voor de zomer 17 inch velgen en banden besteld. Overigens heb ik vernomen dat de 1.6 e-HDi als gevolg van de fiscale maatregel binnenkort een stuk duurder gaat worden (er komt weer een stukje BPM op). Om die reden zou Citroen voornemens zijn de 1.6 E-HDi te vervangen door een 1.4, die lager in prijs gezet kan worden. Dus belangstellenden die graag nog willen profiteren van de sublieme 1.6 moeten snel zijn met een eventuele aanschaf.
DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
vanmaanen schreef:Een vraag wat het onderhoud betreft,
op het kaartje in mijn auto heeft de dealer geschreven dat er een beurt uitgevoerd moet worden na 1 jaar of 20.000 km.
Maar in het boekje lees ik dat onderhoud onder normale omstandigheden na 2 jaar uitgevoerd moet worden of 20.000 km.Verkoop trucje van de dealer om hem in de garage te krijgen?
Wat denk je nou zelf… ??
Onderhoudsintervallen wordt door de fabrikant vast gesteld en niet door de dealer.
En je moet aanhouden wat zich het eerst voordoet, die 20.000 km dus, want wie koopt er nu een dieselauto als je minder dan 10.000 km per jaar rijdt??
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gemeten aan de pomp (3x getankt) :
2047 km met 93 liter.
22,0 km met 1 liter.
4,5 l per 100 km
display 4.4
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-01-2012
- C3 e-hdi Selection
vanmaanen schreef:Een vraag wat het onderhoud betreft,
op het kaartje in mijn auto heeft de dealer geschreven dat er een beurt uitgevoerd moet worden na 1 jaar of 20.000 km.
Maar in het boekje lees ik dat onderhoud onder normale omstandigheden na 2 jaar uitgevoerd moet worden of 20.000 km.Verkoop trucje van de dealer om hem in de garage te krijgen?
Het is 2 jaar of 20.000 km, wat het eerst komt.
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
100km met 5.2 liter.
19,3 km met 1 liter.
display 4.0
50% snelweg 50% landweg
Het koude weer heeft iets minder invloed op het verbruik.
Wat denken jullie van de nieuwe reklame op tv over de c3 ehdi ? als ik met mijn ehdi 1350 km wil rijden moet ik hem de laatste 350 km wel duwen ! dat kan best vermoeiend zijn, ik heb nu 7000 km gereden gebruik 1 ltr 20 km
gegroet ehdi rijders
Als je op winterbanden rijdt kan het verbruik nog ietsje beter worden in de zomer… Verder heb je helemaal gelijk
Flauwekul reclame!!!
Helemaal mee eens, wat een misleiding, maar 1 op 20 onder de huidige weersomstandigheden is ook niet slecht.Vegeleken bij mijn vorige (benzine) auto rijd ik nu 7 km verder op 1 liter. Ik ben daarom niet geheel ontevreden. In het sprookje van 1350 km heb ik nooit geloofd.
DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.