Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gisteren toen ik mijn wagen ging afhalen na onderhoud, wist de technieker mij te vertellen dat de uitlaat demper van mijn wagen bijna doorgeroest was en ik hem zou moeten laten vervangen:
prijs kaartje 221,10 € + 1 werkuur= 50€=BTW21%
Ik vind dit wel snel, het gaat hier over een 14HDI bjr.2004 - 90000Km!
Ik rij al 30 jaar diesel en vind dit toch snel, iemand hier ervaring mee, eventueel goedkopere prijzen zijn ook welkom?
Groetjes
Lijkt mij niet, 8 jaar met de eerste uitlaat, dan doe het zo slecht nog niet!
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Mijn vorige auto ook een C3 1.4 HDi (50Kw) daar zat toen ik hem inruilde de eerste demper nog onder na 272000 km.
Er zal al wel een flinke roestplek op de demper en heel erg lang zal deze dan ook niet meer leven vrees ik.
Kleine stukjes (en pekel) zijn funest voor een uitlaatdemper, als je regelmatig grote stukken rijdt moet een uitlaat van een diesel toch minstens 200.000 km mee kunnen.
Met een benzine auto wordt in de regel minder vaak grote afstanden gereden en de uitlaatgassen van een benzinemotor hebben een hogere zuurtegraad dan de uitlaatgassen van een dieselmotor.
Waardoor de levensduur van een “benzine”-uitlaat korter is.
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
jeroen-2cv schreef:Mijn vorige auto ook een C3 1.4 HDi (50Kw) daar zat toen ik hem inruilde de eerste demper nog onder na 272000 km.
Er zal al wel een flinke roestplek op de demper en heel erg lang zal deze dan ook niet meer leven vrees ik.Kleine stukjes (en pekel) zijn funest voor een uitlaatdemper, als je regelmatig grote stukken rijdt moet een uitlaat van een diesel toch minstens 200.000 km mee kunnen.
Met een benzine auto wordt in de regel minder vaak grote afstanden gereden en de uitlaatgassen van een benzinemotor hebben een hogere zuurtegraad dan de uitlaatgassen van een dieselmotor.
Waardoor de levensduur van een “benzine”-uitlaat korter is.
Was van dezelfde mening!
johan20 schreef:jeroen-2cv schreef:Mijn vorige auto ook een C3 1.4 HDi (50Kw) daar zat toen ik hem inruilde de eerste demper nog onder na 272000 km.
Er zal al wel een flinke roestplek op de demper en heel erg lang zal deze dan ook niet meer leven vrees ik.Kleine stukjes (en pekel) zijn funest voor een uitlaatdemper, als je regelmatig grote stukken rijdt moet een uitlaat van een diesel toch minstens 200.000 km mee kunnen.
Met een benzine auto wordt in de regel minder vaak grote afstanden gereden en de uitlaatgassen van een benzinemotor hebben een hogere zuurtegraad dan de uitlaatgassen van een dieselmotor.
Waardoor de levensduur van een “benzine”-uitlaat korter is.Was van dezelfde mening!
Mag toch hopen dat de prijs voor de hele uitlaat is en niet alleen de achtrdemper? Ik heb namelijk alleen de achterdemper voor 125 euro laten vervagen van onze C3 1.6 benzine. Deze viel er na 10 jaar dienst bijna letterlijk onderuit.Als het wel alleen de achtedemper is ind ik de prijs nogal hoog.
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
RR schreef:johan20 schreef:jeroen-2cv schreef:Mijn vorige auto ook een C3 1.4 HDi (50Kw) daar zat toen ik hem inruilde de eerste demper nog onder na 272000 km.
Er zal al wel een flinke roestplek op de demper en heel erg lang zal deze dan ook niet meer leven vrees ik.Kleine stukjes (en pekel) zijn funest voor een uitlaatdemper, als je regelmatig grote stukken rijdt moet een uitlaat van een diesel toch minstens 200.000 km mee kunnen.
Met een benzine auto wordt in de regel minder vaak grote afstanden gereden en de uitlaatgassen van een benzinemotor hebben een hogere zuurtegraad dan de uitlaatgassen van een dieselmotor.
Waardoor de levensduur van een “benzine”-uitlaat korter is.Was van dezelfde mening!
Mag toch hopen dat de prijs voor de hele uitlaat is en niet alleen de achtrdemper? Ik heb namelijk alleen de achterdemper voor 125 euro laten vervagen van onze C3 1.6 benzine. Deze viel er na 10 jaar dienst bijna letterlijk onderuit.Als het wel alleen de achtedemper is ind ik de prijs nogal hoog.
Deze prijs is enkel voor de achterdemper!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wanneer je 90000 km hebt gereden in acht jaar, heb je dus maar zo’n 11000 km per jaar. Dat riekt naar veel korte stukjes, waarbij de uitlaat nooit lekker warm wordt en er dus veel condens in blijft voorkomen. Een uitlaatdempertje op acht jaar tijd, het kan veel beroerder lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind die prijs voor dat stukkie demper ook helemaal niet zo verkeerd hoor, bij de dealer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste