47 van de 72
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Nieuw hier? Kijk hier!
A. Christiaanse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-01-2012

Gepost: 08 januari 2012 02:40 PM
  [ # 691 ]

Voordat ik de Citroën had heb ik het volgende gereden:

2004-2005 Opel Kadett, 2.0 16V
2005-2007 Opel Astra Station 1.6D (model 1996)
2007-2010 Volvo V70 D5 (1999)
2010-2011 Opel Astra 1.8 (model 2002)

Profiel  
 
Lady Earl Grey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 26-10-2011

- Dyane 6-400 Mixta
Gepost: 11 januari 2012 11:00 AM
  [ # 692 ]

Hallo!

Ook ik ben alweer 2 maanden aan het rondkijken hier, ook al het één en ander gepost.
Een newborn citrofiel ben ik niet!
Voor wie het lang geworden verhaal hieronder niet wil lezen: ik heb nu een 2CV6 uit 1987, ben 40+, woon in Haarlem, getrouwd, moeder van 1 zoon. Ja, ik ben een vrouw. En ja, eentje die vroeger ieder weekend zwarte vingers kreeg Very Happy

Vóór ik mijn rijbewijs haalde, was ik al autogek… Op mijn 19e kreeg ik voor nop mijn eerste auto die anders naar de sloop zou verdwijnen: een ‘78-er Acadiane waar alleen een nieuwe accu in moest en nieuwe uitlaat (uit mijn hoofd, dat ik 19 was is al even geleden).
Het valt altijd tegen dus bleken de cilinders in de (schijf-)remklauwen vast te zitten en volgde remklauwrevisie (en dat als beginneling). Resultaat na 5 weken: uitgebrand door een losgeschoten benzinefilter :’-(
Snel daarna kwam een 2CV6, 1e lichting met diafragma koppeling en schijfremmen. Heerlijk mee gereden!
Opgevolgd door een 2CV6 in speciale uitvoering. Bleek verkocht met rot chassis (en ik had beter moeten weten), bij eerstvolgende apk grote plaat eroverheen laten lassen en had grote hond mee (tam, maar dat wist keurmeester niet en hij keek heel angstig!) waardoor toch goedgekeurd en chassiswissel paar weken uitgesteld kon worden Very Happy Paar weken later met 2 collega citrofielen in 2 dagen chassis gewisseld.

Ik begon kilometers te vreten en vond dit zonde van de unieke Eend, dus verkocht en overgestapt op een Peug 309. Onlangs vastgesteld dat de dame die de Eend kocht nog steeds ermee rijdt! Erg leuk.
Intussen werd het één en ander toegevoegd aan de manie:  een AZ 18PK (restauratieproject)  en een AK400 1971 uit Frankrijk (Balladur exemplaar). 
Bijna 1 jaar reed ik voor woon-werkverkeer (enkele reis 100km) een BX 19 TZI op LPG, wat een feest! Ook een voor sloop bestemde 2CV6 met rotte versnellingsbak, maar met nog ¾ jaar APK kwam bij mij thuis te staan omdat garage hem wilde slopen. Ik verving in 1 avondje de bak en reed luid zingend de ¾ jaar apk uit Smile 
Voorjaar 1997 kon ik me niet meer beheersen en moest en zou er een DS komen. Dit werd een ID19P die veel mooier leek dan zij was. Officieel ingevoerd, op NL kenteken gezet en lekker mee gereden. En financieel op leeg gelopen. Zij was bedoeld voor woon-werkverkeer maar dat was niet vol te houden, 3 maand achtereen naar de garage en 4 cijfers voor de komma aftikken. Dus werd een ZX 1.4 ingezet en de ID verkocht.
Privéomstandigheden en intrede van een chronische ziekte die mij het sleutelen vrijwel onmogelijk maakte, maakten samen een abrupt einde aan de verzameldrift: alles verkocht, behalve de AK.

Deze laatste heb ik bijna 10 jaar gehad en in originele staat gelaten, hij was zo lekker authentiek Frans. Toen restauratie niet meer uitgesteld kon worden had ik niet de faciliteiten en de fysieke capaciteiten (meer) om het voor elkaar te krijgen. Inmiddels waren wij ook een 3-koppig gezin geworden en de AK bleef een 2-persoons voertuig. Dus verkocht. Met veel hartzeer.
Ik kan dan wel niet meer zoveel zelf sleutelen, ik blijf autogek!
Mijn echtgenoot heeft er weinig mee. Wordt er een (luxe) auto gekocht dan praten verkopers tegen hem en ik geef antwoord. Naar eigen zeggen kiest hij uitsluitend de kleur Very Happy
Voor dagelijks werk rijden wij al jaren Frans (Citroën Xsara Break, Renault Mégane GT), allen automaat.

Een half jaar geleden besloten we dat “weer een Eend” toch wel erg leuk zou zijn. Maar dan wel een kant en klare, hoewel ik een restauratie best wel leuk zou vinden. Haalbaar is het totaal niet. Liefst wilde ik een 70-er 6 in Orange Téneré of Vert Palmeraie….

Het krakend lijf vertelde mij dat een “moderne” 6 (en om die benaming hebben partner en ik hartelijk gelachen) een verstandiger keus zou zijn. Met name qua remkracht is het verschil tussen trommels en schijven goed voelbaar. Tenminste, als je lijf zo nauw luistert. Vroeger reed ik overal in, dacht er nooit over na!

Het werd een ’87 6 in Gris Cormoran (Earl Grey genaamd)(waarvan ik zei dat ik dat de lelijkste kleur vond, hahaha).
Et voilá, daar zijn we weer! Citrovirus wakker geschud (na 8 jaar slapend) en wat is het ont-zet-tend genieten!  En daar doet de kleur lekker helemaal niks aan af.
Tot zwaais of forums!
Lady Earl Grey

Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) nice day

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 11 januari 2012 03:19 PM
  [ # 693 ]

Leuk om te lezen, behalve dat je niet meer in staat bent om te sleutelen, dat is natuurlijk erg jammer. Veel plezier met het eendje Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2012 05:52 PM
  [ # 694 ]

Hallo,

sinds 4 november rijden wij ook rond in een Citroën.
Al van jongsaf was ik zot van het merk, vooral door de hydraulische vering. Mijn ouders hebben 13 jaar met een DS van 1972 gereden.

Het is een C4 1.6eHDi met EGMV geworden (kwam in aanmerking voor de fameuse 15% ecokorting)
Intussen ben ik fervent voorstander geworden van de EGMV, op voorwaarde dat je ze manueel bedient.

Eerdere auto’s:
* 1991 - 1996: Opel Corsa - 1.5D - model 1988
* 1996 - 2002: Peugeot 306 XRD - 1.9D
* 2002 - 2011: Peugeot 307 XS - 1.4 HDi
* 2011 -    : Citroën C4 Sensation 98G eHDi EGMV - 1.6 eHDi

Opties:
* Kleur: thorium grijs
* Dak: glas
* Extra chroom op deuren en achterklep
* Parkeerassistentie achter

Ik was verzot op de Peugeots, maar moet de laatste jaren vaststellen dat hun nieuwe modellen telkens een facelift lijken van de oudere. Het interieur van de 308 was een opgekuiste 307.
Omdat wij tevreden waren van de techniek, en zien dat Citroen de laatste 6-7 jaar aan het overschakelen zijn van “geblokte” modellen naar ietwat aantrekkelijkere lijnen, is de keuze nu op Citroën gevallen.

Je zult van mij niet veel posts zien verschijnen. Ik lees graag veel op fora, maar reageer er wat minder op. ‘k heb intussen mijn oog al laten vallen op een topic ivm verwijderen van de letters op de achterklep. - sterk aan het twijfelen geslagen…

met vriendelijke groeten
Koen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 januari 2012 11:01 PM
  [ # 695 ]

Leuke intro Lady Earl Grey, van harte welkom.

Ook voor Koen welkom en veel leesplezier.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Veenhuijsen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 30 januari 2012 11:18 PM
  [ # 696 ]

Bonjour,

Je suis nouveau ici.

En dit is zo’n beetje al het Frans dat ik spreek.
Ik zit de hele avond al allerlei topics te lezen op dit forum en besloot ommij dan toch maar aan te melden.
Ik ben 39 jaar en woon in Emmen.
De reden dat ik op de site verzeild raakte is dat ik mij aan het orienteren ben in een andere auto. Om hier in dit topic niet teveel over uit te wijden, zal ik dat elders nader uitleggen. Uiteraard heb ik jullie steun daar wel bij nodig.

Wie weet kan ik jullie ook van tips en raad voorzien, in het verleden veel aan een oude auto gesleuteld en daardoor veel kennis opgedaan.

Voor nu een Bonne nuit et tout a l’heure.

Martijn.

Met een vriendelijke groet,

Martijn

C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 03 februari 2012 05:20 PM
  [ # 697 ]

Na al dat rondneuzen wordt het inderdaad tijd om me voor te stellen.

Ik ben Hans uit Groningen, 46 en sinds een maand of 2 in het bezit van een Citroen CX 2500 Gti uit 1987. Altijd al een zwak gehad voor het model en deze stond bij een garage naast de sleutelclub waar ik nu en dan ben om mijn oude Volvo op te knappen. De dame rijdt fantastisch hoewel er nog wel wat dingetjes zijn waar aan gewerkt moet worden, vooral op het elektrische vlak….Gelukkig heb ik 2 multimeters (een om mee te gooien). maar de nodige vragen die ik heb zal ik gepast stellen in het daarvoor bedoelde draadje. Het is nu toch geen weer om te prutsen.

Afbeelding Bijlagen
017.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 februari 2012 05:39 PM
  [ # 698 ]

Welkom Hans en Martijn!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 februari 2012 06:38 PM
  [ # 699 ]

bienvenue chez nous Martijn.
Welkom Hans, ja zelf ook zowat jouw leeftijd en dat is inderdaad een wagen die ook bij mij m’n hart snellere laat slaan, veel plezier met het multimeter gooien . Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 februari 2012 10:17 PM
  [ # 700 ]

Mooie CX Hans! Vooral de kleur, ook al is die niet origineel. Lijkt sterk op het Bleu Olympe van mijn XM.
Ik heb je CX in 2008 bij SAS in Leek nog een keer op de foto gezet toen ik daar bij een BX Chic ging kijken:


(klikbaar)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 03 februari 2012 11:39 PM
  [ # 701 ]

Klopt! Dat is em. Origineel was ze zwart. Het zou best kunnen dat het idd Bleu Olympe is; zo’n XM heb ik ook nog een blauwe maandag gehad.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 13 februari 2012 06:10 PM
  [ # 702 ]

Goeiemiddag allemaal,

na meerdere jaren anoniem op het forum te hebben rondgehangen onder het mom van “kennis vergaren en dan weer pleiten gaan” heb ik uiteindelijk besloten mijzelf te registreren. Wel zo netjes, je weet nooit waarmee je anderen kunt helpen.

Mijn wiegje stond in 1964 in het Westland (de Glazen Stad) bij een gezin waar vooral “sterren uit Siedelfingen” voor de deur stonden. In een later stadium werd de Duitse Degelijkheid ingeruild voor Frans Karakter. Een Peugeot 504, later een Renault 12 en daarna een Renault 20TS. Dat bij elkaar was meer Frans Karakter dan mijn vader kon hebben, dus gingen de volgende automobiele investeringen naar Rüsselheim. meerdere Kadetten, een Rekord, Senators en een Vectra passeerden de revue.

Dichterbij “ons” merk zat mijn zus met haar echtgenoot: een Dyane (met xx-xx-UK in het kenteken), deze werd na enkele uitstapjes naar andere merken opgevolgd door een BX break. Hun BX was (volgens hun, althans) gebouwd op maandagmorgen en volgens zeggen hun laatste Citroën.

Mijn andere zus heeft ook aan het merk van André geroken, gelukkig meermaals. Ze heeft drie Berlingo’s gehad. (en talloze andere merken, maar dit terzijde)

De noodzaak voor een auto was voor mij minder groot; ik reed vooral motor en kon de auto van mijn moeder gebruiken. Toen ik ging samenwonen had mijn vriendin reeds een auto dus ontstond er nog steeds geen noodzaak voor een eigen automobiel. Haar auto overleed op jammerlijke wijze (oude Toyota Starlet tegen nieuwe Ford Mondeo, 1-0 voor Mondeo) dus moest er snel iets anders komen. Via de garage van mijn vader kon ik een (sl)Opel Corsa uit 1986 voor haar regelen.

Fast forward enkele jaren en de relatie liep op de klippen… hieraan hield ik de Corsa over. Dit was dus mijn eerste auto! Wauw! Door de jaren was dit apparaat flink opgeleukt (blok, onderstel, stereo, alle gebruikelijke Sjonnie accessoires) en deed het goed. Totdat een Fiat Dobló een eind aan het feestje maakte. De achterkant van de Corsa was zo ver opgekreukeld dat de rechterdeur niet meer goed dicht ging. Verdorie! Sad

Het ging weer goed met de liefde dus kwam er een nieuwe liefde. Nee, geen auto maar een vrouw.

Na een tijd met de motor (inclusief een winter met veel sneeuw… brrr) te hebben gereden, moest er maar weer wat nieuws komen. Temeer ook omdat er wat kroost mee moest kunnen. En zo kwam er een E30 316i uit 1990, bestemd voor de zoon van mijn vriendin die toen nog niet zijn rijbewijs had. De BMW moest tijdelijk aan de kant voor groot onderhoud, dus kochten we een Seat Ibiza erbij voor een prikkie. Deze Spaanse Polo heeft ons 40.000km lang overal heengebracht, totdat de APK (heel veel roest) en (toevallig?) een defecte ontsteking het sein op rood zette voor deze auto.

Inmiddels had stiefzoonlief zijn rijbewijs gehaald dus de 3-serie kreeg een nieuw onderkomen en zaten wij weer zonder vervoer. Op dat moment is Marktplaats uiteraard je grootste vriend. Smile

In Hilversum stond een witte BX Deauville met APK. Diezelfde meneer had ook nog een witte Deauville zonder APK te koop. Beide voertuigen te koop wegens op hande zijnde emigratie naar warmere oorden, zo luidde de verkoopmotivatie. Wij gingen voor de witte met APK (logisch, toch?) en toen we op de stoep stonden, konden wij de BX zonder APK erbij krijgen voor een schamele 50 euro.

Wat doe je dan? Precies. Die laat je niet staan.

Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en is de BX met APK verkocht. Volgens de RDW-site bestaat het kenteken FF-PX-51 niet meer dus waarschijnlijk is die op de eeuwige schrootvelden terecht gekomen. Maar de BX zonder APK (die intussen alweer een paar APK’s verder is) rolt nog dapper voort.

Mede dankzij de informatie op deze site heb ik enorm veel kennis vergaard over onze zweefmobiel, ook heb ik de wagen op de weg weten te houden hierdoor. Dank hiervoor! Very Happy Zonder het te weten ben ik behoorlijk verknocht geraakt aan onze BX… toch stiekum een beetje Francofiel? Na het monteren van 5 nieuwe veerbollen is de liefde voor alles wat zweeft alleen maar sterker geworden.

Dan ga je hard richting de 50, je leert relativeren en denk je dat je passie en andere emotionele zaken toch wel aardig onder controle hebt. Niet dus. Als ik weer een lange rit mag gaan maken, voel ik met net zo’n puber die met zijn kersverse brommert naar zijn vriendinnetje mag scheuren.

HEERLIJK.

Groetjes,
Niek

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 februari 2012 06:25 PM
  [ # 703 ]

Mooi beschreven en alsnog welkom op het forum!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 13 februari 2012 06:27 PM
  [ # 704 ]

Welkom! Leuk verhaal om te lezen.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 februari 2012 07:49 PM
  [ # 705 ]

Welkom, inderdaad leuk leesvoer.Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
47 van de 72
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook