Er zijn maar weinig dingen die meer geld waard worden. Maar 1 troost, geld wordt ook minder waard. Of leuke dingen hebben en doen, of geld hebben wat steeds minder waard wordt.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Scottie schreef:Nja, die restwaarde zal afhangen van de vraag naar kleine dieseltjes waar toch wegenbelasting over betaald dient te worden.
Ik denk dat mijn keuze dan op een grotere bak zal vallen die harder afgeschreven is en wat meer te bieden heeft.
Uiteindelijk zal die nauwelijks duurder zijn om te rijden.Bovendien zie je nu al veel export van diesels naar andere landen, omdat ze hier niet te verkopen zijn.
Kan me niet voorstellen dat dit de prijs ten goede komt.Mijn gevoel zegt dat de benzine autootjes die nu belastingvrij zijn een betere restwaarde zullen hebben..
Omdat ze een stuk zuiniger zijn dan de grotere.Maar… zoals ik eerder zij, geniet van de tijd die je nu hebt met de auto.
Je weet wat er komen gaat….
Ach ja wat is “veel” restwaarde. Mijn MRB vrije Aygo kostte mij in mei 2010 bijna 12.000 euro,
Ik kreeg er in november 2011 nog 6700 voor ex de extra korting op de DS3.
Das meer dan de helft in anderhalf jaar tijd. Volgens mij blijft niets in autoland echt waardevast op een handjevol unieke oldtimers na..
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Die Aygo heeft echter nog wel als voordeel dat het een benzine is. Een diesel die NU belastingvrij is, wordt straks gewoon weer even een paar honderd euro MRB per kwartaal voor betaald. Daar waar nu totaal geen sprake is van een omslagpunt, omdat je vanaf 0 km al profiteert van de lagere dieselprijs, is straks een diesel pas weer lonend als je meer dan 25.000 km per jaar rijdt (even grof genomen).
En ja, zoals Scottie schreef zou ik dan voor hetzelfde geld waarschijnlijk ook een grotere diesel nemen als ik privé had gereden, omdat je dan meer wagen en meer vermogen voor je geld krijgt. Een weinig-rijder zal eerder geneigd zijn toch voor benzine te gaan.
We gaan een Aygo/C1/107 toch niet vergelijken met een auto uit de klasse DS3/Punto/Seat Ibiza/Volkswagen Polo?
Dat is echt appels met peren vergelijken, heb meerdere maken een C1 als vervangauto gehad, voel me d’r niet echt veilig in….
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Frosty85 schreef:Ach ja wat is “veel” restwaarde. Mijn MRB vrije Aygo kostte mij in mei 2010 bijna 12.000 euro, Ik kreeg er in november 2011 nog 6700 voor ex de extra korting op de DS3. Das meer dan de helft in anderhalf jaar tijd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel bijzonder weinig vind. Wat heb je d’r mee gedaan in die anderhalf jaar? 2 x klokje rond of zat ie vol deuken?
Moet je als particulier bij een dealer eens proberen om zo’n gewild karretje, met nog anderhalf jaar garantie ergens ónder de 9 mille te vinden. Dat lukt je niet.
Ik vind het een bizarre afschrijving in zo’n korte tijd.
Marien schreef:restwaarde = zorg voor later. je leeft in het nu en dat het geld kost is een overduidelijk feit.
Mooie uitspraak. Die ga ik onthouden…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
NeufegliseThierry schreef:We gaan een Aygo/C1/107 toch niet vergelijken met een auto uit de klasse DS3/Punto/Seat Ibiza/Volkswagen Polo?
Dat is echt appels met peren vergelijken, heb meerdere maken een C1 als vervangauto gehad, voel me d’r niet echt veilig in….
Dat was ook niet echt het punt. Het punt was dat een (nu nog) belastingvrije benzine auto een stuk minder af zal schrijven als een diesel wanneer er plots weer belasting over moet worden betaald. MRB voor diesels is immers een stuk hoger, en daar waar het zich nu nog loont om ook als je weinig rijdt een diesel te hebben, zit je straks weer aan je omslagpunt van 25000 kilometer vast.
Het ligt dus wel in de lijn der verwachting dat er over een jaar of 2/3 een ware dump van kleine diesels zal komen, vooral uit de lease dus. Ik ben benieuwd wat de restwaarde van een Polo Bluemotion nog is na die tijd als er bij diezelfde dealer nog 4 staan met allemaal anderhalve ton op de teller. Voor een veel-rijder zijn ze namelijk niet interessant, er is geen belastingvoordeel en comfortabel rijden is het niet met zo’n brommerblok, en de weinig rijder zal ongetwijfeld voor benzine gaan.
Maar goed, dat even als kleine offtopic bijdrage mijner zijds
Restwaarde kan ik weinig over meepraten, aangezien m’n DS3 ook m’n eerste wagen is. Maar het lijkt me dat restwaarde niet van zo’n grote invloed is als men vaak denkt. Immers, omdat een auto zo’n hoge restwaarde heeft, is het ook weer reden om er een hogere prijs voor te vragen. Klinkt mij als een sigaar uit eigen doos eerlijk gezegd. Sowieso, als je dan tóch een auto koopt, doe er dan eentje waar je iedere dag met een lach bij in stapt. De DS3 is zo’n auto
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-01-2012
- C3 e-hdi Selection
Ga toch is rekenen voor je met omslag kilometers van 25.000 komt..
Een e-hdi is vergelijkbaar dan een 1.4 in aanschaf, dus het verschil in aanschaf telt niet meer mee. Moet je dus alleen het verschil in wegenbelasting verrekenen. Dat is een paar tientjes. Dat heb je er dus bij 1 tank per maand al uit. Dus onze belastingvrije diesels zijn ook na 1 januari 2014 gewoon nog interessant om te rijden…
Idd is omslagpunt een stuk lager dan de eerder genoemde 25.000 km.
Daarbij: je krijgt bij de diesel in vergelijking met even krachtige (PK) benzine motor wel een slok meer koppel mee en dat betekent een stuk minder schakelen bij tussenaccelaraties.
En tot slot: bij een diesel is het inbouwen van een standkachel voordeliger
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Arian schreef:Frosty85 schreef:Ach ja wat is “veel” restwaarde. Mijn MRB vrije Aygo kostte mij in mei 2010 bijna 12.000 euro, Ik kreeg er in november 2011 nog 6700 voor ex de extra korting op de DS3. Das meer dan de helft in anderhalf jaar tijd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel bijzonder weinig vind. Wat heb je d’r mee gedaan in die anderhalf jaar? 2 x klokje rond of zat ie vol deuken?
Moet je als particulier bij een dealer eens proberen om zo’n gewild karretje, met nog anderhalf jaar garantie ergens ónder de 9 mille te vinden. Dat lukt je niet.
Ik vind het een bizarre afschrijving in zo’n korte tijd.
Er stond een kleine 23000 op de klok en hij was nog puntgaaf.
Alles bij elkaar incl korting kreeg ik 8500, het gaat er even om wat de dealer kaal en zonder korting teruggeeft voor de auto. Dat ik dan nog extra korting op de DS3 kreeg, is mooi meegenomen, maar als je ziet wat een dealer nog maar geven wil voor een auto waar er al 100.000 van rondrijden…
Merk vreemd inruilen is vaak minder gunstig. En als de dealer je oude auto door doet naar de tussenhandel levert die nog minder op.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Dealer besloot om de auto zelf te verkopen en staat nu ook in het occasion pand. Maar je kan idd beter proberen particulier te verkopen, vaak krijg je dan toch nog het meeste terug.
De dealer kan er ook niet te veel voor geven, want hij moet ook weer op de verkoop verdienen. Tevens moet hij er vaak nog garantie op geven, dus dat moet ook betaald worden.