Beste forum leden,
Vorige week is mij iets geks opgevallen tijdens het rijden met mijn Citroen Xsara Coupe 2002 1.6vtr.
Mijn kilometerteller klopte voor geen meter ik reed volgens mijn teller 50 alleen mijn gevoel en de waarschuwingsborden langs de weg gaven aan dat ik zeker 76 reed bijna 80 dus.
Het lijkt mij niet dat dit binnen de foutmarge valt, dus ik naar de garage. Die hebben de sensor bij de motor vervangen, geen resultaat. Ik terug heb nu inmiddels een mooie klok rijker voor 150 euro van de sloop die dingen zouden nieuw 350 ex btw kosten?? geen probleem maar dan moet het wel werken.
Ik heb nog steeds een te grote afwijking al is die nu maar 10 km ofzo.
Heeft iemand hier een idee over?
Alvast bedankt,
Alex
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Ik heb hetzelfde probleem met de mijne. Eerst gaf de teller zo’n 15-20 kilometer meer aan dan de werkelijke snelheid. Na het loskoppelen van de accukabels geeft hij nu juist 15-20 kilometer lager aan! Ik wil dit kunstje nog een paar keer herhalen totdat het goed is, maar vind het wel knap vervelend..
Zeg dat wel maar ik vindt het nog veel vervelender dat ik naar een garage ga ondertussen 285 euro lichter ben en het probleem nog niet is verholpen :s
Weet iemand misschien wat het kan zijn wat het ligt kennelijk niet aan de sensor of het dashboard, zal toch niet de versnellingsbak zijn?? kan het geen storing zijn in de computer?
mvg Alex