Nu ik ben overgestapt van een ZX1.4(93) avantage naar een saxo 1.1(96). Krijg ik te maken met euveltjes die de zx niet had.
Krakend geluid bij drempels en de geur van koelvloeistof binnen.
De eerste gedachte was ook radiator defect, blower op max gezet en gericht op de voorruit, echter deze beslaat niet. De geur is ook niet constant aanwezig, het is er eerst niet, komt binnen en verdwijnt weer.
enig idee waar te zoeken?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kachelradiateur?>?
Kachelradiator had ik ook al als verdachte aangemerkt. Alleen de ruit beslaat niet,wat eigenlijk weer als een kenmerk wodt gezien bij kapotte radiator.
aansluiting kachel een beetje aan het lekken?
Zojuist de koelvloeistof eens bijgevuld. Iets teveel maar tot mijn verbazing drijft er olie en sludge in.
Gaat lekker met deze nieuwe aanwinst, gelukkig heb ik de auto nog niet betaald.
Ben wel teleurgesteld in deze garagehouder waar ik al jaren mijn apk laat uitvoeren.
ziet je oliedop er uit zoals een mayanaise? =>zo ja koppakking vervangen.
nee zwarte olie en mayo in de koelvloeistof. De dop is (nog) schoon
Vandaar dat ik het ook niet gezien had bij de testrit. Je kunt helaas ook niet zo makkelijk in de radiator kyken aangezien de vulmond onder een hoek is geplaatst.
mmm ik denk dan niet dat de koppakking lek is. Voor alle zekerheid kan je een druktest laten uitvoeren.
Olie en filter is aan vervanging toe. 10w40 3.5L is goed.
Ik vrees dat er ooit een antilekspul gebruikt is in het koelwatersysteem die nu aan het lossen is.
flushen die boel en vloeistof vervangen en goed ontluchten! En achter de lek aangaan.
Blijkt toch een lekje bij de kachel te zitten. Bij een zx betekend dit : dashboard verwijderen, neem aan dat dit ook bij een saxo het geval is. Heeft iemand een beschrijving van de te verwijderen schroefjes?
niet direct in haygnes staat er een grote beschrijving van ca2 paginas even de grove lijnen middenconsole losmaken de darmen aan de kant van de motor de de kachel zelf. ps vergeet de vloeistof eerst niet af te laten.
Ik zou eerst de aansluitingen goed controleren met wat geluk zit het lekje daar. en hoef je niet veel te sleutelen.
Nieuw kacheltje geplaatst. Ben weer een uur of 8 zoet geweest.
Inderdaad zoals verwacht, dashboard verwijderen. Wat ook heel erg handig is om nog een paar verborgen schroefjes te plaatsen, de kachelunit zat met 2 schroefjes tegen het dashbord geplaatst. Was ook te handig om alle schroefjes aan de voorkant te plaatsen, Deze 2 zitten aan de linker en rechterkant van de unit, vertikaal in het dashbord geschroeft. Hoop dit werkje nu ook niet meer te doen bij dit autootje.