En zo zie je maar weer hoe persoonlijk smaak is
Doordat de chromen (ahum plastic) strips een andere kleur hebben dan de velgen vind ik juist witte velgen een stuk rustiger ogen i.c.m. dak en spiegels.
Maar goed: eenmaal binnen gezeten heb je daar geen last meer van!
Veel plezier ermee.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ja, smaken en goestingen er valt niet over te dicuteren….. .
Trouwens over die velgen heb ik nog een vraagje voor jullie. Toen ik de wagen op de configurator samenstelde en bij de velgen niks aanvinkte verscheen er een afbeelding met de zwart gediamanteerde velgen en ik had die dus onder de wagen verwacht. Maar bij levering stond hij op deze velgen, niet erg want ik had nog gedacht deze aan te vinken omdat ik er wel voor te vinden was. Witte zou ik niet genomen hebben, ik vind het wel mooi, maar dat onderhoud .
Volgende winter ga ik me nog wel een stel extra velgen aanschaffen met winterbanden en misschien ga ik dan wel voor die zwart gediamanteerde velgen, tenzij ik het op 16” hou, gaat wat afhangen van welke banden ik aan welke prijs kan krijgen.
Nu is de vraag welke velgen staan er normaal op als je niks specifieks op je bestelbon laat plaatsen?
En natuurlijk zijn jullie allemaal erg bedankt voor de toffe reacties.
Bij wat beter weer in het komende weekend trek ik nog wat mooiere foto’s (ook van interieur) en laat ik ook eens weten wat de bevindingen zijn en hoe de wagen bevalt.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
De eerste 1000 km zijn nu al even overschreden en er vallen dus al wat meer ervaringen te vertellen over de Ds3. Jammer genoeg is het weer de laatste dagen nogal omgeslagen en het is niet zo fijn om met een bijna nieuwe wagen door zo’n snertweer te moeten rijden, wat een gruwel .
Het blijft een fijne wagen om mee rond te rijden en er zijn wel erger dingen in het leven. De motor is soepel en koppelrijk en heeft een vrij mooie loop en een zeer goed werkend stop/start systeem dat nauwelijks merkbaar zijn werk doet en nauwelijks een aanpassingperiode van de bestuurder vraagt.
Wel vind ik dat de versnellingen wat te lang gekozen zijn in functie van een lage co² norm, en persoonlijk had ik liever de normale (ong 10% kortere) 6-bak zoals b.v. in onze C3. De C3 draait aan 130 ong 2300 tr/min. t.o.v. 2100 tr/min. voor de Ds3. Dan zou hij bergaf aan 4000 tr/min in zesde zo’n 250 km/u. kunnen halen, moet ik eens gaan uittesten .
Maar zonder die langere versnelligsbak en bijhorende lage co² had ik niks Belgische eco-premie van zo’n 3500 euro gekregen en je kan niet alles willen hé, het is trouwens intussen over & out met die premies.
Of je met die langere verhoudingen in het dagdagelijks verkeer je verbruik veel kan drukken betwijfel ik. Momenteel zit het verbruik zo rond de 5,5 liter / 100 km of ong. 1 op 18,2 maar mijn vriendin doet met haar C3 en dezelfde motor een dikke halve liter beter. Kan en zal natuurlijk ook wel aan mijn grotere schoenmaat liggen .
Het comfort is verre van slecht (en ik kom uit het laatste model C5!) er is weinig motorlawaai zodat je aan 130 enkel wat windgeruis langs de ramen hoort en wat gedreun van de Bridgestones. Natuurlijk is de ophanging wat stug t.o.v. een C5 (die niet te kloppen is op dat vlak) maar de demping is erg goed en de zetels zitten voortreffelijk.
De wegligging en de stuurinrichting zijn helemaal wat ik ervan verwacht had en vooral het electrisch bekrachtigde stuur voelt veel natuurlijker aan dan meestal het geval is en véél beter als in zijn broer C3. Ook de stabiliteit op de snelweg is voor een kleine wagen opmerkelijk, mooi zo!
Ook de zesbak (in feite meer een 5+1) is een plezier eens hij wat op temperatuur is, bij de vriestemperaturen van deze dagen is hij wat stroever. Ik ben volgens mijn vriendin ook wat stroever bij -12° C…...
Al bij al dus nog geen minuut spijt van.
Kort samengevat:
Poitieve punten:
-Koppelrijke motor
-Weggedrag, stuurinrichting en remmen
-Comfort en geluiddemping
Negatieve punten
-Lange overbrengingsverhoudingen 6-bak
-Beetje wingeruis rond ramen
Hierbij nog wat meer foto’s van op een andere locatie en uit andere hoeken.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Blijf het een vet exemplaar vinden, dat carbon look dash heeft mn vader ook, ziet er gewoon netjes uit.
Motor zal ook nog wel iets zuiniger worden naderhand als je wat meer km’s hebt gemaakt.
Vind die achterdemper zo met 2 sierstukken ook wel vet, wellicht van de zomer eens voor shoppen
(btw hoe kom je nou op je ritstand zoals de voorlaatste foto? Heb al ff zitten vogelen tijdens t rijden maar kwam er ff 123 niet achter. en wat heb jij nog voor knoppen onder de radio zitten?)
Knopje op de ruiterwisselhandel toch?!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Ja!
en natuurlijk nog via de ‘mode’ knop op autoradio
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Frosty85 schreef:en wat heb jij nog voor knoppen onder de radio zitten?)
Het linkerknopje is, als ik het goed heb, voor synchronisatie met het virtueel onderhoudsboekje dat je via MyCITROËN kan raadplegen. Het rechterknopje is voor een noodoproep (pechhulp met lokalisatiefunctie). Overigens krijg je deze twee knopjes alleen bij het uitrustingsniveau Sport Chic (dus alleen i.c.m. de motoren THP 155 en HDi 110).
daar lijkt het toch op…
het knopje met het citroenlogo en de sos knop…
mooie wagen hoor…veel veilige en prettige km
Nitro+ schreef:Frosty85 schreef:en wat heb jij nog voor knoppen onder de radio zitten?)
Het linkerknopje is, als ik het goed heb, voor synchronisatie met het virtueel onderhoudsboekje dat je via MyCITROËN kan raadplegen. Het rechterknopje is voor een noodoproep (pechhulp met lokalisatiefunctie).
In het instructieboekje lees ik dat het linkerknopje een “Assistance-oproep” (panne) is en het rechterknopje een “Urgence-oproep” (SOS). Maar nu we het daar toch over hebben, hoe zou dat moeten werken?
Ik citeer: “Deze oproep wordt beheerd door de helpdesk CITROËN Urgence die de informatie over de lokalisatie van de auto ontvangt en een waarschuwing kan zenden naar de gekwalificeerde hulpdiensten”. Maar hoe wordt die oproep dan verzonden?
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Met de knop mode kan je idd selecteren welk beeld je krijgt op het scherm, als je dat beeld er dan opstaan hebt kan je met de drukknop op de kop van de ruitenwisserhendel een keuze maken tussen momenteel verbruik, trip 1 of trip 2. Op die manier blijft het beeld staan tot jt een ander gekozen hebt met de modeknop. Je kan het ook tijdelijk oproepen door op de knop van de ruitenwisserhendel één of meerdere keren te drukken, en dan gaat hrt scherm na enige tijd terug naar de voorgaande selectie.
Die andere toetsen zijn zoals enkelen hier reeds zeiden een assistanceknop en een sosknop. Hoe het juist werkt weet ik ook niet juist, ik veronderstel via gsm-netwerk. Ik dacht zelfs dat je locatie mee doorgegeven wordt en dat het sos-systeem automatisch in werking gaat bij een ongeval waarbij de airbags zijn afgegaan. Er is trouwens een noodbatterij in het systeem aanwezig. Ik ga dit nog eens opzoeken en dan zet ik wel een link.
Alvast allemaal erg bedankt voor de fijne reacties .