zwaar sturen
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 05 februari 2012 02:49 PM

mijn xm stuurt met deze vorstperiode vrij zwaar in het begin.als de auto op temperatuur komt is het over.kan dit aan de extreme kou liggen,of is er iets anders aan de hand.gr thunder.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 februari 2012 03:05 PM
  [ # 1 ]

Begin maar eens met het hydrauliek olieniveau. Dobbertje tussen de merkjes in de hoogste stand.

De volgorde van shit in een Citroen is:
1 zwaar sturen
2 hobbelen
3 remmen

Voor je de melding krijgt van te lage hydrauliekdruk stuur je meestal al zwaar.
Heb je een Type I of een Type II?
Als het olieniveau goed is kan je denken aan een een sleetse pomp.

De besturing zelf geeft zelden aanleiding tot problemen, behoudens een lekkende DIRAVI, maar die zit niet op jouw type, als ik het wel heb.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 februari 2012 03:06 PM
  [ # 2 ]

Begin maar eens met het hydrauliek olieniveau. Dobbertje tussen de merkjes in de hoogste stand.

De volgorde van shit in een Citroen is:
1 zwaar sturen
2 hobbelen
3 remmen

Voor je de melding krijgt van te lage hydrauliekdruk stuur je meestal al zwaar.
Heb je een Type I of een Type II?
Als het olieniveau goed is kan je denken aan een een sleetse pomp.

De besturing zelf geeft zelden aanleiding tot problemen, behoudens een lekkende DIRAVI, maar die zit niet op jouw type, als ik het wel heb.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 februari 2012 03:31 PM
  [ # 3 ]

Je hydrauliekpomp is wat brak aan het worden. Bij kou wordt de LHM wat dikker en heeft je pomp wat meer moeite om genoeg druk op te bouwen. Ik heb het ook gehad met een pomp die bij normale temperaturen het prima deed, maar met dikke vorst de XM niet eens omhoog kreeg.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 05 februari 2012 09:22 PM
  [ # 4 ]

ik heb type 2 zonder diravi.olieniveau is goed,dan zal de pomp eens na laten kijken.bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 februari 2012 10:24 PM
  [ # 5 ]

Het is eigenlijk niet na te kijken. Vervangen en zien of het beter wordt. Zoek een pomp uit een sloper met weinig km’s op de teller.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook