goeiedag,zopas op de autostrade tijdens het rijden een melding storing emissiesysteem,‘k moest nog 80km rijden naar huis,na eerst vertragen en stil te vallen op de pechstrook heb ik de wagen terug kunnen starten en verder rijden maar de wagen reed moeizaam naar 107km/uur in 4de versnelling en geraakte niet meer hoger dan 2800 toeren on bij bergop te verminderen,gelukkig ben ik toch thuisgeraakt ,wat mag ik nog doen en wat zou de oorzaak kunnen zijn,de melding en vertraging gebeurde tijdens het rijden 100/km uur in zesde versneling een 70 km ver.Dank bij voorbaat,Eric Ps.misschien niet onbelangerijk dat ik juist vandaag de 100.000km heb overschreden
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik neem aan dat het een diesel is.
Diesel filter vervangen lijkt me een eerste oplossing.
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Zou de katalysator een tweede verdachte kunnen zijn?
Edit: ik bedoelde roetfilter
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
het is een 2.2 HDI
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
roetfilter vervuiling lijjkt me wat snel
Toeval of niet het was bijna op het moment dat ik de 100.000km haalde.
Totaal aantal Berichten: 212
- C5 break exclusive
Ja is meestal dieselfilter.
De kwaliteit van de getankte brandstof is van belang voor het openhouden van het dieselfilter (staat ergens geschreven, kan dat eventueel opzoeken gaat over de hoeveelheid PAKs oid.). Bij de dealer kost vervanging, arbeidsloon en lexia test 149 euro inclusief.
Als je rustig rijdt gaat de melding weg inclusief het oranje pictogram. Als er vervolgens wordt doorgetrokken verschijnt het weer.
Een stekkerverbinding in/bij de wielkast links kan er ook mee te maken hebben.
mia macchina è presto per rubare
Zopas terug van de garage,de dieselfilter is vervangen,kosten 141 euro,heb nadien een 40 tal km snelweg gereden en alles bleef normaal,hopelijk is het hiermee opgelost,bedankt voor jullie meedenken,
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
muzikant schreef:Zopas terug van de garage,de dieselfilter is vervangen,kosten 141 euro,heb nadien een 40 tal km snelweg gereden en alles bleef normaal,hopelijk is het hiermee opgelost,bedankt voor jullie meedenken,
Ik zou toch niet uitsluiten dat het de stekkerverbinding is.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Hoeveel pech kan men hebben,eergisterenavond wou ik vertrekken op 3km van mijn deur,kreeg ik de wagen niet meer vooruit of achteruit,na aan en uitzetten ben ik toch kunnen vertrekken en thuisgeraakt maar de velg van het rechterachterwiel was echt warm,nu gisteren naar de garage hier kortbij 1.5 km(niet deze waar de brandstoffilter vervangen is omdat dat toch 25 km rijden is) en de kabel bleef vastzitten,volgens de garagist was de handrem vastgevroren en heeft de kabel dan maar voorlopig aan het rechterachterwiel losgekoppeld met de raad om tot de dooi mijn versnellingen 1ste te gebruiken om te parkeren,nu twijfel ik of het vorige probleem er zou mee te maken hebben of is het toch vastgevroren,de wagen staat in mijn garage maar het is er ook -1,2,..... graden,
eraan toevoegen dat er bij het linkerachter wiel geen probleem was en deze gewoon loskwam.
Hallo,
Heb een c6 2.2 en heb ongeveer hetzelfde voor gehad. (163000 km)
Het begon met de handrem die niet meer losgekoppeld kon worden. Kreeg een driehoekje rechts op dashboard met een “P” . Heb de motor stil gelegd en terug gestart en dan ging de handrem gelukkig los.
Na enkele km rijden kreeg ik emissie storing en EGR klep op het scherm met het motormanagement lampje wat ging branden. De auto bleef wel normaal rijden, maar wel vervelende meldingen van ” emissie storing”.
Ben naar garage geweest en daar hebben ze de storingen verwijderd met de Lexia. Heb niets moeten betalen en mocht terug vertrekken. Na enkele dagen kwam de storing ” emissie storing ” terug. Terug naar de garage en storing uitgelezen ; te lage druk in de eerste turbo, storing in rem/gas pedaal schakelaar.
Dat was afgelopen vrijdag , storingen terug verwijderd en mocht terug vertrekken want te druk in garage en men ging zich informeren en mij bellen om het probleem op te lossen. Heb vrijdag, zaterdag en zondag gereden, maar geen storingen meer gehad.
Nu het iets warmer gaat worden ga ik de stekkers controleren in wielkast.
Heb ook in de garage gevraagd of het de katalysator kan zijn maar in mijn geval rijdt de wagen normaal en dus niet de katalysator.
Verder info volgt nog
Alain
Emissiestoring heb ik na het vervangen van de brandstoffilter niet meer gehad en volgens mij rijd hij nu normaal,alleen heb ik de indruk dat bij het optrekken de motor meer lawaai maakt ook bij het rijden 120km/uur in zesde versnelling maar het kunnen ook mijn gedachten zijn doordat ik nu misschien meer allert ben ,nu het aan ‘t dooien is ga ik nog een paar dagen wachten en dan naar de garage om de kabel van de rechter handrem terug te laten vastmaken en hoop dat het probleem met de handrem dan opgelost is,ik laat nog iets weten
alain schreef:Hallo,
Heb een c6 2.2 en heb ongeveer hetzelfde voor gehad. (163000 km)
Het begon met de handrem die niet meer losgekoppeld kon worden. Kreeg een driehoekje rechts op dashboard met een “P” . Heb de motor stil gelegd en terug gestart en dan ging de handrem gelukkig los.
Na enkele km rijden kreeg ik emissie storing en EGR klep op het scherm met het motormanagement lampje wat ging branden. De auto bleef wel normaal rijden, maar wel vervelende meldingen van ” emissie storing”.
Ben naar garage geweest en daar hebben ze de storingen verwijderd met de Lexia. Heb niets moeten betalen en mocht terug vertrekken. Na enkele dagen kwam de storing ” emissie storing ” terug. Terug naar de garage en storing uitgelezen ; te lage druk in de eerste turbo, storing in rem/gas pedaal schakelaar.
Dat was afgelopen vrijdag , storingen terug verwijderd en mocht terug vertrekken want te druk in garage en men ging zich informeren en mij bellen om het probleem op te lossen. Heb vrijdag, zaterdag en zondag gereden, maar geen storingen meer gehad.
Nu het iets warmer gaat worden ga ik de stekkers controleren in wielkast.
Heb ook in de garage gevraagd of het de katalysator kan zijn maar in mijn geval rijdt de wagen normaal en dus niet de katalysator.
Verder info volgt nog
Alain
Een driehoekje rechts met P heb ik niet gezien bij het blokkeren van de handrem,emissiestoring en ERG klep op het scherm van het motormanagement lampje ook niet
Totaal aantal Berichten: 212
- C5 break exclusive
kan het niet zijn dat de remklauw niet lost, dus dat de zuiger uit blijft staan na een remactie?
Ik ken de opbouw van de klauw in relatie tot de handrem niet, maar maken ze gebruik van dezelfde blokken?
vreemd overigens dat je je emissiestoring niet hebt kunnen zien aan het oranje pictogram op het display.
mia macchina è presto per rubare
Zopas terug van de garage,de handremkabel van het rechtsachterwiel is terug bevestigd en moest ook ingelezen worden op de computer om hem te kunnen bevestigen.Tot nu toe werkt de handrem terug.Vanavond en morgen moet ik zo,n 350 km rijden en zal ik ondervinden of alles goed werkt en de velg niet warm wordt.Ook in betrekking met de vorige emissiestoring aangaande de brandstoffilter,bedankt om het meedenken,