Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
klopt het dat de abs pomp, in het links voor onder geluiden maakt als je remt op glade ondergrond(sneeuw en ijs) is voor mij de eerste keer dat ik met abs in de winter rijd. met min xsara berline 16-16V
Je bedoelt dat als je remt je hem hoort tikken?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je echt hard door remt zul je hem ook voelen in je pedaal.
De eerste keer dat ik dat voelde schrok ik zo erg dat ik mijn rempedaal weer losliet.
Heb de garage gebeld en gevraagd of dat wel normaal was….maar er was niets vreemds aan de hand.
Laatst heeft mijn stiefmoeder een auto (met abs) van de zaak gekregen en zij kende het fenomeen ook niet, heb haar een rustige parkeerplek laten opzoeken met de opdracht zo hard mogelijk te remmen om het trillende rempedaal te ervaren, nu is het niet vreemd meer als ze remt op een gladde ondergrond.
Als je het niet kent dan schrik je je rot,je denkt zowat dat de hele remmerij er onder vandaan komt.
‘’ ‘s morgens voor de koffie niet zeuren’‘
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
lepeltje1979 schreef:Als je het niet kent dan schrik je je rot,je denkt zowat dat de hele remmerij er onder vandaan komt.
Nooit last van gehad, de eerst keer dat ik het ervaarde was gewoon in de praktijk toen het nodig was, dan komt het zeker niet in me op om het pedaal los te laten…
Niemand had mij ook ooit verteld dat je het pedaal zou voelen.
Bij mij was het ook in de praktijk, eerste auto die ik had met abs en tijdens een sneeuwbui uit een bocht komend flink moeten remmen voor een auto die een parkeervak uit reed, gelukkig geen schade gereden toen.
ABS was ik wel bekend mee in de vrachtwagen, maar die geeft niet de feedback terug zoals een personenauto doet.
Handig als ze je dat van te voren vertellen maar ach, je kunt niet alles gelijk weten.
‘’ ‘s morgens voor de koffie niet zeuren’‘