Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hallo,
Zaterdag haal ik een bx chic op en moet er 70 km mee rijden..
nu heeft deze een lekke koppakking en spoeit beetje KVS…..
Is het dan mogelijk om te rijden en steeds met water bij te vullen??
Of heb je dan te veel problemen met Rook ed?
Mischien een tijdelijke oplossing?
ik hoor het graag.
Daantje
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
dit is een mogelijkheid zolang er maar een niet al te groot lek is
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hij sproeit het eruit
ik denk dat je dan beter een aanhanger kan meenemen of slepen
- BX Sport MK2
- AX GT chic
we nemen sleepkabel voor de zekerheid wel mee…. Ik zal potje stop leak halen (helpt altijd iets) en veel water meenemen… we zien wel hoever we komen… (word het niet wat dan gaan we hem slepen)
als ie sproeit, dan zal ie wellicht niet roken, want dan komt het er aan de buitenkant uit, maar dan is het ook snel op als je rijdt. misschien inderdaad maar slepen en de hydrauliek met de motor op druk houden?
ik ben benieuwd hoe het zal gaan…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Bij slepen moet je normaal (bij een BX) de motor hebben lopen wil je de wagen op hoogte houden. Ik neem aan dat ie maar een beetje sproeit wanneer hij stationair draait (minder dan wanneer je er daadwerkelijk mee rijdt). Slepen in laagste stand lijkt me niet zo slim, eventueel wel een optie is starten -> afzetten -> slepen en NIET remmen met de (voet)rem maar met de handrem…
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hel1 schreef:als ie sproeit, dan zal ie wellicht niet roken, want dan komt het er aan de buitenkant uit, maar dan is het ook snel op als je rijdt. misschien inderdaad maar slepen en de hydrauliek met de motor op druk houden?
ik ben benieuwd hoe het zal gaan…
kijk dat is nuttige info
niet roken = geen hinter (behalve elke 10 min stoppen en vullen)
ne problemos pas ( 35 L water mee )
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deur63 schreef:Bij slepen moet je normaal (bij een BX) de motor hebben lopen wil je de wagen op hoogte houden. Ik neem aan dat ie maar een beetje sproeit wanneer hij stationair draait (minder dan wanneer je er daadwerkelijk mee rijdt). Slepen in laagste stand lijkt me niet zo slim, eventueel wel een optie is starten -> afzetten -> slepen en NIET remmen met de (voet)rem maar met de handrem…
je kan bougies eruit draaien en slepen in versnelling, wel iets meer weerstand maar ook hydroliek
McDean schreef:hel1 schreef:als ie sproeit, dan zal ie wellicht niet roken, want dan komt het er aan de buitenkant uit, maar dan is het ook snel op als je rijdt. misschien inderdaad maar slepen en de hydrauliek met de motor op druk houden?
ik ben benieuwd hoe het zal gaan…kijk dat is nuttige info
niet roken = geen hinter (behalve elke 10 min stoppen en vullen)
ne problemos pas ( 35 L water mee )
exacto!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
McDean schreef:Ik zal potje stop leak halen
Als je nog wat van de radiator / pomp enzo wilt overhouden dan kan je er gerust een half potje in gooien. Een potje is goed voor 20 liter KVS.
EN het werkt best goed hoor, maar het is natuurlijk een lapmiddel waar je schade door kan krijgen.
McDean schreef:je kan bougies eruit draaien en slepen in versnelling, wel iets meer weerstand maar ook hydroliek
Klinkt alleen niet erg gezond.. zolang je zorgt dat er genoeg olie in zit zal de motor het ook nog enigzins overleven… eigenlijk best wel een goed idee :O
Daantje, als het je wat lijkt kan ik wel in de week tussen kerst en nieuwjaar langskomen… kan ik ook meehelpen demonteren als je dat leuk lijkt.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
patje74 schreef:McDean schreef:Ik zal potje stop leak halen
Als je nog wat van de radiator / pomp enzo wilt overhouden dan kan je er gerust een half potje in gooien. Een potje is goed voor 20 liter KVS.
EN het werkt best goed hoor, maar het is natuurlijk een lapmiddel waar je schade door kan krijgen.
eerst half potje erin en 10L later de rest
patje74 schreef:McDean schreef:Ik zal potje stop leak halen
Ik zou het zo min mogelijk doen ivm gevolgschade; beter kun je eerst proberen zsm te komen waar je wezen moet met niet te hoge toerentallen en met de DOP VAN DE RADIATEUR EEN KWART (oid) SLAGJE LOS, dus net van de druk-stand af. Dan krijg je geen drukopbouw onder de dop en zorgen lekkages voor minder problemen.
Ich bin ein Breaker
ik heb wel eens bij een auto voor nood een lekkage gedicht op het blok met Gun-Gum als het lek op het blok zit werkt het prima !!!
we hebben er nog bijna 100 km mee gereden, wel heel rustig uiteraard !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:patje74 schreef:McDean schreef:Ik zal potje stop leak halen
EN het werkt best goed hoor, maar het is natuurlijk een lapmiddel waar je schade door kan krijgen.Ik zou het zo min mogelijk doen ivm gevolgschade; beter kun je eerst proberen zsm te komen waar je wezen moet met niet te hoge toerentallen en met de DOP VAN DE RADIATEUR EEN KWART (oid) SLAGJE LOS, dus net van de druk-stand af. Dan krijg je geen drukopbouw onder de dop en zorgen lekkages voor minder problemen.
Ok dop dus HEEL iets los om druk te verminderen.. Goede tip tanx…
Wat de gevolg schade betreft dat zit hem toch in het blok en die is toch al op na 380 000 km op gas