Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
hear hear!
ik ben verder wel benieuwd waar die geruchten vandaan komen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat zijn niet echt geruchten, dat zit voor een deel in de regeringsplannen verwerkt. De accijnzen op dieselolie zijn in Belgie het afgelopen jaar al stelselmatig gestegen volgens een vooropgezet plan. In Belgie wordt heel veel diesel gereden, dus onder het motto ‘milieu’ wordt dit nu zo oninteressant mogelijk gemaakt (en rijven ze en passant wat extra revenu binnen uiteraard.
inderdaad ze zijn hier alles aan het verhogen.. tword hier duur om te leven.. de btw gaat hier ook nog omhoog tword 22 % nu
binnekort is autorijden een luxe ,, beter paard en kar bestellen volgend jaar
Gerjan30 schreef:gistere ds3 aan de computer laten hangen in de garage verbruik is normaal 5;8l jaaa wadde
geen storingen gevonden alles geupdate. ze kunne het verbruik niet regelen of naar beneden halen hebben ze niet de bevoegdheid voor zei die garagist
Dat de garage niet op het motormanagement mag inbreken lijkt me nogal wiedes, op de afgegeven fabriekswaarden is immers de CO2 uitstoor bepaald.
Alsa ik de ervaringen van anderen lees span jij echt de kroon qua verbruik. tenzij je continue doorhaalt tot 4.500 toeren of gemiddeld 130+ rijdt lijkt het me raadzaam ook eens naar andere zaken te kijken. Uit ervaring blijkt dat bij het dalen van de temperatuur automobilisten onvoldoende in de gaten hebben wat voor dramatisch effect dat kan hebben op de bandenspanning, heb je die al gecontroleerd?
Verder is het misschien een idee om te kijken of er geen rem/handrem blijft hangen.
Hoop dat je snel de oplossing vindt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
in de garage zeiden ze me duidelijk dat ze het verbruik niet kunne regelen en dat ze daar niet de autorisatie voor hebben omdat citroen frankrijk de co 2 normen heeft vastgelegt,, stel dat mijn software een storing zou gemeld hebben ivm verbruik dan pas met toestemming mogen ze het bijregelen. uistoot is normaal dus ze kunne niks doen voor me,, en ik maar tanken als een gek.. ik snap het ook niet goed ze zeggen dat het normaal is ,, ik zeg van niet,, maar heb geen verhaal tegen hun. banden spanning ok,, geen handrem problemen alles lijkt in orde behalve het verbruik wat kan ik doen? ik weet bij koud weer is er iets meer verbruik.
ik rijd niet als een gek gewoon normaal heb een baby van 2 maand dus dikwijls rij ik bompa stijl
5,8 l/100 km zit ook ook ongeveer op, zit op gemiddeld 16,8 km/l (net geen 6l/100 km) volgens de BC.
Ik rij dan wel vooral 120/130 km/u op de snelweg hier en dan is de DS3 niet zo zuinig meer, echt scoren de je rond de 90 km/u, maarjah met een leuke vlot uitziende wagen ga je dat niet rijden op de snelweg als er geen file is.
3.8l staat er in de boekjes,, dat is niet haalbaar ok,, 4.5l voor een 1600cc weer wel. 5.8l is veel te veel. ik ga naar een andere garage en daar nog is aan de computer laten hangen
Zal wel aan je rechtervoet liggen, gok ik als antwoord. Zo niet dan hoor ik graag de oplossing.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
graddus schreef:Dat zijn niet echt geruchten, dat zit voor een deel in de regeringsplannen verwerkt. De accijnzen op dieselolie zijn in Belgie het afgelopen jaar al stelselmatig gestegen volgens een vooropgezet plan. In Belgie wordt heel veel diesel gereden, dus onder het motto ‘milieu’ wordt dit nu zo oninteressant mogelijk gemaakt (en rijven ze en passant wat extra revenu binnen uiteraard.
aha, de Belgen hebben geleerd van hun Noorderburen
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik rijd rustig er is iets met het verbruik gaande ,, maar heb mss nog te weinig km s 3000 voor daar zeker van te zijn ma ik denk niet dat het gaat zakken,, toen ik de auto voor de eerste keer in mijn bezit kreeg keek ik in de boardcomputer en er stond 8.3l op
3000 km pas en het vriest dat het kraakt…
logisch dat je verbruik hoger ligt…
rij nog maar eens een km of 4000 en wacht de zomer eens af….
dan moet je nog eens kijken…
hij moet nog ingereden worden…
wat ronama zegt idd…
ik heb de afgelopen 500km gemiddeld 1 op 14.3 (7l op de 100) gereden met mijn e-hdi. En ik heb er 15k op staan.
is dus niets mis met je auto gerjan en als die gloedjenieuw is is je verbruik altijd hoger. Het moet allemaal wat meer in elkaar werken.
ja mss wel maar ben een zwaardere motor gewoon meer cc en meer pk en die verbruikte bitter weinig vandaar dat ik verbaasd ben van een wagen die het eco label heeft en een lichtere motor
Tjah Eco gelul is meer op papier de (gemiddelde) getallen kloppend maken. Vandaar wind geleidende wieldoppen, start-stop systeem en dergelijke.
En de kleine motor moet blijkbaar harder werken op de snelweg als een zware motor. En ik heb wel een beetje het zelfde gevoel, heb hiervoor een 1,9 TDI 130 pk A3 gereden en erna een 2,0 FSI 150 pk A3, beide met een 6 bak en geen opgerekte 5 bak.
ik had ook een 1.9 tdi 130pk gechipt 3.8l als ik heel traag reed en goed gas geven 4.4l
eco bull sh*t!! beter zo een sticker laten maken voor op het kofferdeksel