Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Leuk dat jullie er zo veel plezier van hebben, dat doet me deugd. Ik ben ook erg blij dat de auto intussen wel bij een echte liefhebber terecht is gekomen.
Ik hoop dat je er nog vele jaren van zult genieten!
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Arjan Verkade schreef:Volgens mij strooien ze daar minder dan hier.
Nou…? Ik reed dit weekend over de Vlaamse wegen en de hoeveelheid pekel viel me niet tegen. Mijn wagen is thans grijs-wit ipv grijs…
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij ging het over Zwitserland
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Kortom: een internationaal topic over een belgische wagen met zwitserse pekel op een nederlands forum…
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
@ Oops, we hebben er echt super veel plezier mee. We zullen er zeker nog lang van genieten. We doen er dan ook alles aan om haar zo goed mogelijk te houden.
@ Shortwave en Arjan
We hadden het idd over de Zwitserland. Dat kan je wel zeggen dat het een internationale auto is, ze is gemaakt in Frankrijk, heeft dan 2 eigenaars in Zwitserland gehad. Daarna is ze naar Nederland gekomen door Van Gompel, waar ze weeral 2 eigenaars heeft gehad en nu is ze in België
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Ah, heeft Jan van Gompel hem naar NL gehaald. Dan heeft de eerste koper hier een heel stevige prijs betaald.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, Jan van Gompel heeft hem naar Nl gehaald. Of de vorige koper er een stevige prijs heeft voor betaald kan je hem zelf vragen (zie voorlaatste bericht vorige pagina) Maar volgens mij zal het geen koopje zijn, aan de prijzen te zien die hij vraagt voor zijn auto’s.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Toen ik mijn Zilveren Schicht nog niet had, ben ik ooit bij hem geweest (is bij mij zo ongeveer om de hoek) voor een rode 16V met kapotte motor. Daar vroeg hij toch nog 1.500 euro voor. De motor bleek echt helemaal aan gort en er zou een andere in moeten. Aan Jan gevraagd wat het zou kosten om hem helemaal goed te krijgen, zo’n 3.000 euro? Antwoord Jan: eerder in de richting van 4.000. Die heb ik dus maar laten staan.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Had Van Gompel woensdag nog aan de lijn. Hij heeft thans een errug mooie GT te koop staan. Vraagprijs: 4.250 euro, meen ik. Maar daar belde ik niet voor…
(Als ik ooit een tweede BX erop na wil/ga houden, zal ik zeker eerstens gaan zoeken naar een mooie GT type 1.)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Thermocontactje is nog steeds niet binnen bij de citroënspecialist
Terwijl al de auto-onderdelen toch binnen de 24u binnen zijn?
Dan toch maar zelf vervangen?
Dat is toch gewoon los draaien en terug vastdraaien he?
Moet de kvs er uit en ververst worden of kan deze er in blijven?
Op zich zou dit geen zo’n probleem mogen zijn want ik heb het kvs systeem bij de millésime ook al eens helemaal doorgespoeld. Juist weet ik niet of het goed ontlucht was/is.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Vandaag moest de Bx opnieuw gekeurd worden, vrij vreemd als je weet dat deze in augustus nog maar gekeurd is. Hij was er door, maar de keurmeester had zich ietswat mispakt aan het vermogen van de auto: met gierende banden vertrokken. Men vader en ik dachten dat hij door de muur ging knallen of de keurmeester dacht dat we ook een rallykeuring gevraagd hadden want hij kwam ook al slippend tot stilstand om daarna weeral met gierende banden te vertrekken
Toen we naar de keuring reden hebben we ook nog de abs nodig gehad. Er kwam een auto zonder kijken uit een klein zijstraatje Deze werkt dus ook.
We hebben nog steeds niets gehoord van de citroënspecialist. Ik zal dan toch maar zelf het thermocontactje vervangen. Het enige wat ik nog moet weten is of de koelvloeistof er uit moet of deze er gewoon in kan blijven. Op zich zou dit geen probleem mogen zijn want ik heb het ook al gedaan bij mijn eigen bx ook al weet ik niet of deze goed ontlucht was.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sorry maar dat doe je naar mijn idee echt niet per ongeluk 2 keer met spinnende banden optrekken
Iemand die in een garage werkt is lijkt me prima gewent om in een heel auto’s te rijden, je rijdt echt niet per ongeluk volgas weg…
die had bij mij zo ongeveer de uitbrander van zen leven gehad en die keuring had ik niet betaald!
als ze paljassen willen aannemen op de keuring moeten ze er de gevolgen maar van dragen.
thermocontact kan je perfect zelf, kvs moet er wel uit, gewoon radiator aflaten en nadien terug opgieten. even laten draaien en ontluchten en klaar.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Waarom moet die kvs eerst eraf? Bakkie eronder, contact los, nieuwe erin, bijvullen en eventueel ontluchten. 15 minuten werk.
is zo’n gelek etc, werkt iets aangenamer maar kan inderdaad perfect zo ook.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4