met deze temp zie je het lampje van het voorgloeien echt wel branden…
probeer eens 2x voor te gloeien.. Ik heb dat eens ergens gelezen of iemand heeft mij dat eens verteld…
dus instappen, contact opzetten wachten tot het lampje dooft en dit herhalen..
ik rij al sinds 2005 1.6 hdi-tjes..
en ook mee op wintersport geweest.. nooit ergens last van gehad…
nu ook niet…
goed het zijn wel geen E-Hdi
Bij VAG diesels gaat met dit koude weer ook even het gloeilampje branden.
ds3_4me schreef:Scottie schreef:Je kan het beste gewoon instappen, contact aanzetten….. gordel omdoen en dan pas starten.
Dan is ie voorgegloeid en start en loopt ie gelijk mooi (wel meer lawaai, maar da’s normaal bij een koude diesel)
Met dit weer starten zonder voorgloeien is echt niet goed voor je auto.ik heb het idee dat het net tegenovergesteld werkt. het voorgloeien start volgens mij tegenwoordig bij het ontgrendelen van de deur. daarom hoef je dus eigenlijk niet voor te gloeien. (bij mijn peugeot207 heb ik nooit het voorgloeilampje zien branden, bij navraag gaven ze vóórgaande reden aan). Maar als ik instap zet ik vaak nog wat in mijn agenda (km-stand/vertrektijd etc) of ik leg nog wat in de kofferbak, en als ik dan dus iets langer wacht met starten, dan heb ik het idee dat de motor net wat minder lekker loopt. bij contact weer uit en starten lijkt het voorgloeien ook niet opnieuw te gebeuren (zal wel “net nog warm genoeg zijn”). ik start nu dus steeds de auto direct na het ontgrendelen + instappen.
overigens heb ik dat inhouden afgelopen weekend ook gemerkt, inderdaad net of je een te hoge versnelling rijdt (en 80 in zijn 5 zou echt geen probleem moeten zijn). het temperatuurmetertje wil ook niet echt in het midden komen met deze temperaturen, ook niet na 20 km rijden)
Dat dacht ik dus ook, in de zomer start ik hem gelijk door, maar dat heb ik 2x in de winterse temperaturen gedaan en dat vindt ie niet fijn. Daarom toch even contact aan, even wachten en starten.
elke diesel heeft toch voorgloeiers? of is dat nu tegenwoordig ook al niet meer?
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Uiteraard, elke diesel heeft ze, echter is de huidige Commonrail techniek zoveel sneller dan een conventionele diesel, dus ook voorgloeien heeft bijna geen tijd meer nodig.
Er zijn een aantal e-HDi’s afgeleverd met een verkeerd gloeirelais.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 15-12-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 PK Tendance
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Onderweg geen problemen. Alleen starte de e-HDi vorige week met -18 niet geweldig. Maar ja dan heb je het ook over een temperatuur…
Verbruik valt nog heel erg mee, er staat 2800km op de klok en sinds laatste tankbeurt (400km terug) 4.4L op 100 KM. Mag je zeker niet klagen lijkt me..
DS3 e-HDi Noir Obsidien - Blanc Opale / Pack Select Confort / Pack Connect Hifi. DS3 rijders; 05-01-2012 tot 28-11-2012. Na 22.415 fijne, veilige kilometers heeft de DS3 plaats gemaakt voor een C4.
C4 1.6 HDi Tendance Gris Aluminium Start KM-stand; 38.800
16 September is onze prachtige dochter Esmay geboren!!
Ik heb er echt totaal geen last van. Die van mij is van 6 januari jl. en er staat 4000 km op de teller. Start ook als een tierelier, maar dan wacht ik wel altijd even op het voorgloeilampje.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Ik had vanmorgen ook een stotterende ds3 bij 80km een tijdje aan het hikken, werd beter toen de motor op temperatuur was. wat mij ook opvalt is dat de eco functie het niet goed doet. in zijn vrij bij de verkeerslichten, gaat ecolampje knipperen maar de motor blijft draaien of gaat na een 10 tal seconden van zelf weer draaien.
Maandag gaat hij naar de garage voor zijn servicebeurt kijken wat ze er over zeggen.
victor
Bij servicebeurt komt er niets naar boven let maar op, ik ben vorige week maandag al met dit probleem bij de garage geweest met mijn C3 ehdi van feb 2011. Stotteren is bloed irritant en zou niet mogen bij een vrijwel nieuwe auto.
Dealer weet nergens van. Brandstoffilter vervangen omdat ze dachten dat er vlokken in zaten…terwijl ik steeds zei dat het door de kou kwam en wellicht te maken had met de brandstofinspuiting.
Probleem is er nog steeds. Trouwens heeft iemand anders er ook last van dat tijdens een sneeuwbui het dooiwater van het raam vastvriest op de ruitenwissers? De kachel staat bij mij eigenlijk te hoog op het raam gericht waardoor de ruitenwissers langzaam onder een laag ijs bedekt worden.
@Berligo2.0
Heb je hier ook een bron voor? Mijn dealer weet namelijk niet wat het probleem is.
Groet
Dirk
Dat van die ruitenwissers in een sneeuwbui herken is sinds vorige week vrijdag
Het niet afslaan bij koude motor klopt. Is normaal.
Er zijn een heleboel condities die bepalen of de auto stopt en weer zal starten.
De airco is er eentje van. Net als je gordel, deur, motortemp, buitentemp enz…
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Moet zeggen dat ik ook nergens last van heb, motor loopt prima ook met de koudere temperaturen.
Wanneer je auto na 10 seconden weer start bij een start-stop moment, heb je waarschijnlijk nog te kort gereden, of is de temperatuur in de auto beneden dat van je ingestelde temperatuur.
Auto start weer om dat te compenseren.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Bedankt voor de reacties ,maar even ter aanvulling over de eco-modus, het maakt niet uit of ik 2 of 100 km heb gereden, hij knippert of gaat maar heel kort uit, ondanks dat de bak in vrij staat en koppeling niet ingedrukt. Maandagmiddag zal het probleem hopelijk zijn opgelost.
groeten victor
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Voor je eco stand moet de auto ook de gewenste binnentemperatuur bereikt hebben.
als jij die op 23 graden hebt staan en jij stopt met alle dvoorwaarden van het eco systeem dan stopt de motor idd.
maar na een paar seconde krijgt hij de binnentemp. door en de ingestelde temp en als dat teveel afwijkt start hij gelijk weer.
dat is om je comfort te verhogen.
anders zit je op den duur te blauwbekken van de kou.