Zag dat mijn luchtfilter in `t begin voor een kwart deel nat was .
Dus daar waar`ie als eerste lucht aanzuigt , bij het gat in de wielbak dus ongeveer.
Is dat normaal of komt het door de vorst ?
XM TCT Ambiance`94
Maar, hoe kwam je er achter?
Lijkt mij dat als je filter bevroren is je minder lucht hebt en de auto ‘rot’ rijdt?
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Niet zozeer door de vorst dan wel door de opgehoopte sneeuw lijkt me.
Kan het geen condens zijn dat is bevroren?
Auto reed prima verder , dus geen last van verder.
Vroeg me af of er uberhaupt wel vocht in mag komen .
Had `em er even af omdat ik ergensanders anders niet goed bijkon, je kent dat wel .
XM TCT Ambiance`94
gompy58 schreef:Kan het geen condens zijn dat is bevroren?
Condens ??? De lucht is harstikke droog met deze vrieskou
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Is de aanzuigleiding van je filter wel in orde? Anders zou hij wel water aan kunnen zuigen. Vind je turbotje niet zo lekker…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
boukewerff schreef:Is de aanzuigleiding van je filter wel in orde? Anders zou hij wel water aan kunnen zuigen. Vind je turbotje niet zo lekker…
Dat vroeg ik ook af ; ik weet niet hoe dat hoort te zitten , maar ik kijk , als ik het luchtfilter heb verwijderd , rechts in een gat tegen de binnenkant van de wielkappen aan.
Hoort daar niet nog wat voor te zitten ?
De nattigheid is zwart , dus waarschijnlijk ook vol met pekel.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Daar hoort nog een buis met een rare bocht te zitten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dank je Brian , dat dacht ik al .
Jij weet ook alles hè
Kon me niet voorstellen dat ze dat zo zouden afleveren die rare Fransen.
Er zat ook wat vocht in de buis die vastzit aan het luchtfilterhuis.
Hoort ook niet denk ik.
Hoe kom ik nou weer aan zo`n buis.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik zal eens kijken hoe mijn luchtfilter er uit ziet. Ik heb namelijk die buis er uitgehaald. Daar zitten zulke rare bochten in dat dat niet goed kan zijn voor de aanvoer van lucht.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Hoe kom ik nou weer aan zo`n buis.
Groet,
Dirk
Ik heb misschien nog wel iets liggen. Stuur evt. maar een pb.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Ja , ik las op internet dat sommigen die hele handel er uit halen voor meer koude lucht , dus hogere opbrengst.Wellicht is dat bij mij ook wel gebeurd door de vorige eigenaar .
Maar ja , dan komt er toch troep in en vocht?
Er zat bij mij ook al een blaadje in en meer rotzooi.
Hebben zij daar dan een roostertje voor gemaakt o.i.d.?
Of wordt die extra rommel op de koop toe genomen en is het een kwestie van vaak luchtfilters verwisselen?
XM TCT Ambiance`94
Ik heb ook die hele reutemeteut aan buizen en bochten weggehaald. (ongeveer anderhalf jaar geleden)
Sinds die tijd heb ik vaak zat het luchtfilter eruit gehad, maar bij mij was die nooit nat of extreem vies in de zin van bladeren of ander grof vuil.
Ik heb er wel een K&N inlegfilter inzitten, maar dat mag voor deze zaak niks uitmaken lijkt me.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
In die buis zit ook geen filtertje dus troep wordt daar niet door tegengehouden. Het enige waar het denk ik goed tegen werkt is een hele golf water als je door diepe plassen rijdt. Dat blijft waarschijnlijk wel in een bocht in die buis staan. En een filter is toch om troep tegen te houden?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Die zooi aan buizen en bochten is puur om resonanties enzo tegen te gaan, dus voor een stillere motor.