![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_18978.jpg)
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 26-11-2010
- C4 (2004-heden) 1.6 Vti Ligne Business Lpg
Het forum staat met dit probleem vol maar ik heb er 1 vraag over
Wilde van huis weggaan toen ik deze melding kreeg en heb Citroen Assistance gebeld.
Er werd mij verteld dat ik er “gewoon” mee kan rijden tot hij begint te haperen of tot er een “stop” melding verschijnt.
Het haperen doet hij al maar ik ga er vanuit dat dit door het koude weer komt. Verder v ind ik het zelf geen prettig idee om met een storing te gaan rijden
Wat vinden jullie hiervan?
Het is een LB met een G3-installatie aan boord
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_914.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Heb net bij onze C4 een emissiestoring opgelost. Nog geen uitgebreide proefrit gemaakt, moet hem morgen nog verder dichtbouwen. Maar na het proefdraaien kwam de emissie storing niet meer terug.
Na uitlezen gaf de Lexia een sluiting naar aarde van 1 van de injectoren en pingelen van 2 cilinders. Na zoeken een beschadigde kabel gevonden van injector 1. Met als rootcause het knullig inbouwen van de G3 installatie. Ook bleek de injectie simulator defect. Kabelboom en simulator vervangen en het lijkt nu goed.
De injectie simulator zorgt ervoor dat de benzine ECU denkt dat als er op gas word gereden er benzine injectoren aangesloten zijn. Zo niet dan zou de ECU een storing aangeven.
In onze C4 zit een Prins VSI systeem, en het schijnt een bekend kwaaltje te zijn. Overlijden van de simulator dan, slecht inbouwen ligt niet aan de C4
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9824.jpg)
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Uit laten lezen en als er niets schokkends is gewoon doorrijden. Op 100.000km rijden heb ik tweemaal laten resetten en de auto loopt nog steeds prima.In combinatie met het rijden op LPG kan deze storing spontaan optreden zonder dat er iets ernstigs aan de hand is.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15093.jpg)
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Wij hebben het ook gehad en was wel ernstig.
Bleek de verdamper van de LPG installatie lek te zijn.
Er liep koelwater, wat door de verdamper zorgt om het gas van vloeibaar in gasvorm om te zetten, met het gas in de motor.
Het motormanagement meet dan verontreinigde brandstof.
Zo heb ik het begrepen van de monteur.
Was vooral voor mijn vrouw zeer vervelend, kwam ‘s morgens om 07:00 van haar werk. De eerste winterse nacht van 2009 (gelijk -10), sta je om 07:15 langs de weg. Wegenwacht duurde lang, want die hadden het keidruk.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_914.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Laat me raden, ook een prins vsi installatie. De oudere verdampers corrodeert het aluminium van. Met als gevolg een inwendige lekkage.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_22239.jpg)
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
De oorzaak kan onschuldig zijn maar ook ernstig: Ik heb hetzelfde gehad als Bimbam2 met mijn Peugeot 406 destijds. Het was een Vialle-installatie. De koelwatertemperatuur liep hierbij gevaarlijk op. Helaas heeft de C4 Picasso geen koelwater-temperatuur meter (Waarom eigenlijk niet?). Ik zou er dus niet zomaar mee blijven doorrijden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15093.jpg)
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
jeroentje schreef:Laat me raden, ook een prins vsi installatie. De oudere verdampers corrodeert het aluminium van. Met als gevolg een inwendige lekkage.
Nee, deze van Landi (of het juiste type is weet ik niet, maar deze lijkt er op, installatie is Eurogas