Hallo,
s’morgens geeft het display aan dat de hydrauliek druk te laag is, na een paar minuten stationair draaien is deze melding weg. Maar bij het wegrijden merk ik dan dat de stuurbekrachtiging niet of niet goed werkt. na mate de motor op temperatuur komt werkt alles weer normaal. Wel hoor ik regelmatig de hydrauliekpomp tikken.
Komt dit door het koude weer of is de pomp aan vervanging toe?
Het betreft hier een XM 2.0I 16V uit 1999.
Voor zover ik weet geeft de pomp apart de olie aan het hydraulisch veersysteem en aan de stuurbekrachtiging.
Olie niveau staat op peil!
Is de pomp eventueel te repareren? want een nieuwe is wel erg prijzig heb ik gezien.
Groeten Berco
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Eerst even kijken of de multi v-riem nog strak genoeg zit .
Ook even kijken of de LHM niet te oud is ( water ) !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Heb ik ook , door de kou is de olie dikker.
Je bent niet de enige hier
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Bij mij ook
Dank u voor de snelle reactie.
gelukkig ben ik niet de enige met dit euvel, stelt me weer een beetje gerust.
Heb er inderdaad last van sinds de koude is ingevallen.
Voor zover ik weet zit de LHM er al erg lang in, heb onlangs bij de garage gevraagd of deze niet eens vervangen moet worden. Dit werd volgens de monteur bijna nooit gedaan en vond dat ook niet zo nodig.
Multieriem is een paar maanden geleden vervangen en staat voldoende op spanning.
Helaas heb ik van autotechniek niet zoveel verstand, hoe kan ik de LHM het beste controleren of deze nog goed is en om de hoeveel km/tijd is het advies om deze te verversen?
Groeten Berco.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
LHM dien je iedere 2 jaar te vervangen, of na 60.000km. Wat het eerste komt. LHM nooit vervangen? Tijd om eens naar een échte citroen specialist te gaan. Moet jij een kijken hoe fijn je auto daarvan kan gaan rijden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
kunt u mij ook zeggen wat dat ongeveer kost het vervangen van de LHM.
Het is fijn om een richtprijs te weten.
Groeten Berco
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is niet zo duur hoor. Dat spul kost ca. 10 euro per liter en er gaat een liter of 5 in. Dan wat werk: filters schoonmaken, de voorraadtank schoonmaken, remmen ontluchten, zeg 2 uurtjes oid. Welke regio zit je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik woon bij ‘S-Hertogenbosch.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kan eens naar garage hydrualique in Raamsdonkveer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal maandag eens contact met ze opnemen.
Bedankt voor de tip. Wil niet zeggen dat de LHM nooit ververst is maar volgens de garage is dit al een aantal jaren niet meer gebeurd.
Waarschijnlijk hoogtijd voor andere olie lijkt me.
Groeten Berco
Dat het al een tijdje niet is gebeurd, dat kan en is eenvoudig te verhelpen. De opmerking van de monteur zegt echter heul veul…
idd, het is misschien beter als je een andere garage zoekt…
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Berco schreef:Hallo,
s’morgens geeft het display aan dat de hydrauliek druk te laag is, na een paar minuten stationair draaien is deze melding weg. Maar bij het wegrijden merk ik dan dat de stuurbekrachtiging niet of niet goed werkt. na mate de motor op temperatuur komt werkt alles weer normaal. Wel hoor ik regelmatig de hydrauliekpomp tikken.
Komt dit door het koude weer of is de pomp aan vervanging toe?
Het betreft hier een XM 2.0I 16V uit 1999.
Voor zover ik weet geeft de pomp apart de olie aan het hydraulisch veersysteem en aan de stuurbekrachtiging.
Olie niveau staat op peil!Is de pomp eventueel te repareren? want een nieuwe is wel erg prijzig heb ik gezien.
Groeten Berco
een pomp die vaak tikt heeft een lege voorraadbol. Laat dit ook checken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat noem jij vaak Bogaard?
Ik merk dat ik ook wel wat langer moet wachten met deze temperaturen tot het rode lampje uitgaat ‘s-morgens. Wat me ook opvalt is dat als ik na het doven van het lampje direct op de rem trap deze toch nog even aanspringt.
Of de pomp vaker aanslaat kan ik niet direct beoordelen aangezien ik er nooit een stopwatch heb bijgehouden.
In mijn geval vraag ik me dus een beetje af of het de kou is, de pomp of idd die bol.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vaak is elke 5 seconde. de kou helpt niet mee. vaak zal de kou de regelaar vaker laten afslaan omdat de topdruk bereikt is maar de auto nog niet op hoogte. Het gaat om de intervallen na een korte opwarmperiode.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Komt door de combinatie kou met een wat mindere hydrauliekpomp. Been there. Of vervangen door een wat frissere pomp (gebruikt maar met minder km’s) of wachten tot de temperaturen weer gaan stijgen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.