stan schreef:BX19TZI schreef:maar toch geen partij voor mijn mk1.
Willem je word op je uitspraken afgerekend.
Wat een onzin btw! Zelfs als deze BX niets meer doet is die veel beter dan een hele hoop andere bx-en.
Magoed we blijven wel ontopic. Nieuwe veerpoot is besteld en meteen gemonteerd. Morgen haal ik hem weer op en gaat het grijzen weer beginnen.
Hij zou evt. er klaar voor zijn om zaterdag naar Berlikum te komen…maar ik denk dat ik geen tijd heb.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
laten we maar on topic blijven willem
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Als Lpm nu gaat falen, moet deze bx aantreden voor de wintersport.
Ik vind het zo zonde. Heb ding de hel winter binnen en nu gaat lpm ons dit aandoen. Hebben jullie nog tips waar de auto op moet laten nakijken evt.? Vandaag de auto na 1 maand stilstand weer gestart en binnen 2 slagen van de startmotor liep die weer direct. De voortekenen zijn goed. Maar als ik met deze auto op wintersport ga, hoe kan ik hem dan het best beschermen tegen de barre omstandigheden?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vorstbeveiliging koelsysteem ok? accu fris en ok? 4 winterbandjes, sleepkabel en startkabels mee en gaan. En 10 liter extra ruitensproeiervloeistof. Want dat spul vliegt er nu echt doorheen ...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sneeuwkettingen ook niet vergeten.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Zo de BX wordt geprepareerd voor vertrek, wel geregeld dat die op de wintersport locatie voor me wordt gewassen om alle ellende er af te halen.
De garage doet morgen nog wel een OLW controle en dan mag ze mee! Als alternatief blijft het natuurlijk een schitterende wagen, maar met 3 meter 10 sneeuw blijft het natuurlijk ook zonde. En alleen 1000 km rijden is niet verstandig, dus er gaan ook andere in rijden. Dat laat ik bijna nooit toe, maar beetje vertrouwen in de medemens is niks mis mee!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007
- BX 1.6 TGI progress
Off Topic:
Ach Willem 1000 km genieten moet toch kunnen lijkt mij. Aangezien mijn vriendin het felbegeerde pasje nog niet heeft mag ik zelf de 1000 km afleggen. En die LPM van jou is ook nog automaat, dus voor het file rijden wel helemaal ideaal Ik zou zeggen denk over die 1000 km genieten nog maar even na
On Topic:
Wat een gelikte mk1!! Er zijn volgens mij geen andere liefhebbers die het ook zo uitgebreid doen!! Van mij mag je met een gerust hart zeggen dat het de mooiste BX van de wereld is. (al denk ik dat bijna iedere BX liefhebber dat vindt van zijn\haar BX)
Ook deze gek een gebrek!
Totaal niet meer actief op het forum het laatste jaar!
Ik zal mijn pb nu ook weer eens goed doornemen.
Maar ik wilde toch ff meedelen hoe het met de bx ervoor staat.
Hij werd 4 januari gekeurd. Onder grote belangstelling van de bezoekers van de garage werd de auto grondig bekeken.
Er werd alleen maar gezegd dat ik wel een hele mooie bx had.
Ik zei ook dat ik dat natuurlijk al lang wist met een ontzettende grijns op mijn gezicht.
20 minuten later kwam de monteur vertellen dat er niks op aan te merken was. Dus beest weer goed gekeurd!
Uiteraard kan het niet altijd goed blijven gaan. Ik zag toevallig vandaag een groene druppel liggen in de regio van de debietregelaar. Maar nog geen lampjes of rare dingen gemerkt. Auto rijdt gewoon geweldig. Maar binnenkort toch maar weer een grote beurt voor de auto. Kilometerstand is sinds restauratie ruim 10.000 kilometer. Maar elke kilometer is een waar feest!
Groet van de allermooiste BX die er is
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Klinkt super allemaal!
Zijn er nog werkende foto’s?
Life’s too short to drive without comfort!!!
He’s back!
Mooi dat de BX weer is goed gekeurd, super!
Heb je een tijd geleden nog een PM gestuurd, ben nog steeds wel benieuwd naar een antwoord
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Het is moeilijk te bevatten, maar mijn trots, mijn schat, mijn geweldige BX 16v mk1. Ze is verkocht. Ik vind het verschrikkelijk, maar had gewoon geen keuze meer. Al mijn investeringen en het genot dat ik tot en met vandaag nog kreeg is voorbij. Morgenmiddag 14.00 gaat ze haar nieuwe baasje. Die maakt de wagen af. Dat is mijn enige troost. Ook zal ik alles doen om haar weer terug te krijgen als ik de middelen er weer voor heb.
Voel me niet happy hiermee, maar de beste keuze is niet altijd de leukste. Maar geloof me deze BX hoort bij mij en komt terug!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik zeg alleen joehoe!!
Kennen jullie de tekst uit de film the terminator….
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.