Hoi,
Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto.
Wij zijn nu aan het kijken naar een Xsara Break 1.4 Hdi Difference.
Ik was op dit forum naar ervaringen en vooral positieve berichten aan het zoeken, maar kon eigenlijk niets vinden.
Wellicht is dit een topic waar deze info wel op komt te staan.
Graag laat ik me door jullie citroen rijders voorlichten.
Alvast bedankt.
Marco
Xsara Break 2.0 HDi Difference
Over de 1.4 HDi in een Xsara is hier bij mijn weten nog niet veel gezegd,
is het de 16-klepper?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tis een nieuw ontwikkelde diesel, weet wel waar je aan begint, meestal worden bij citroen de dingen pas goed als het een tijdje op de markt is, vaak nog wat kinderziektes in de eerste series.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Dat is de motor uit de C3,
die wordt volgens mij al lang genoeg gemaakt om goed te zijn.
Wachten mag, maar niet al te lang,
de C4 komt eraan…
Hoewel een eindereeks-auto meestal goedkoper is…
Je hebt weinig keuze, dat wel…
wat ik weet is van het nieuwe model C4 voorlopig geen break uitvoering komt.
Dus zal de break het eventjes met het oude model moeten volhouden.
Kan me overigens niet voorstellen dat van de C4 geen break uitvoering van zal komen.
De dealer wist in ieder geval nog niet te melden.
alvast bednakt aan de gene die al haden gereageerd op mijn vorige bericht
Xsara Break 2.0 HDi Difference
zandvoorta schreef:Tis een nieuw ontwikkelde diesel, weet wel waar je aan begint, meestal worden bij citroën de dingen pas goed als het een tijdje op de markt is, vaak nog wat kinderziektes in de eerste series.
Is dat niet die nieuwe 1.6 HDI die je bedoeld, Andre ?
Marco,
Lijkt je die 1.4 HDI niet erg onder-gemotoriseerd ?
Hij heeft 68 Pk…..en voor een auto die tegen de 1200 kg weegt (vergelijk het maar met een Xantia qua gewicht).....zou je dan nog beter de 1.9 D of natuurlijk de 2.0 HDI van 90 PK kunnen nemen…..die kost dan wel 1500.- euro duurder, maar reken maar dat je dit merkt.
Die 1.4 moet er flink aan sleuren, vrees ik.
Het kan de 1.4HDi 16V zijn,
die levert zo’n 90 pk dacht ik.
hoi,
Even voor de duidelijkheid de gegevens van de auto die wij op het oog hebben
Het gaat om een:
[list]Xsara Break 1.4 HDi
160 Nm bij 2000 toeren
50 kW(70 pk) bij 4000 toeren
rijklaar gewicht 1139
topsnelheid van 164
gecombineerd brandstof verbuik 1 : 22,2[/list:u]
Niet echt bezonderen prestaties maar in mijn ogen voldoende om deze wagen van zijn plaats te krijgen.
Ik begrijp dat er van dit model nog niet erg veel verkocht zijn, dus ga ik ook even bij het peugeot forum vragen.
mvg,
Marco
Xsara Break 2.0 HDi Difference
wilders schreef:hoi,
.............
Ik begrijp dat er van dit model nog niet erg veel verkocht zijn, dus ga ik ook even bij het peugeot forum vragen.mvg,
Marco
Op het Peugeotforum iets vragen over een CITROEN Xsara ?
Je bedoeld dan zeker qua motor.
yep
Xsara Break 2.0 HDi Difference
Hmm…..die 1.4 HDI met 70 PK moet dan wel flink in de toeren klimmen, neem ik aan….om die 1200 kg een beetje vlot te laten rijden.
Nu zijn ze uiteraard niet helemaal met elkaar te vergelijken….maar hij heeft dezelfde hoeveelheid PK’s als de ongeblazen 1905-D motor…...maar die zal qua toerental een stuk rustiger lopen als een 1400 cc’tje.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Voor 1000 euro meer heb je de 90 pk HDi. Lijkt me toch een stuk beter passen in de auto. Je wordt er snel flauw van de je niet even snel kunt inhalen en behoorlijk moet planken om op de snelweg met het verkeer mee in te voegen. Maak ook zeker een proefrit om het vermogen te testen. Heb zelf een tijdje in een 306 19D (vergelijkbare prestaties) gereden maar had het na 11 maanden echt helemaal gehad met dat ding, zo traaaaggggg.
Misschien komt de 1.6 16v HDi binnenkort in de xsara? Dat is ook wel een veelbelovende motor volgens mij.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Inderdaad verwacht ik dat de 2.0 hdi betere prestaties leverd, maar wij (vrouw, kind en baby opkomst) hadden eerst al een ander merk in ons gedacht en toen kwam de Xsara Break in beeld.
Nu is de Xsara al €1000 duurder dan de eerste auto en nog eens €1000 erbij voor de 2.0HDI wordt al gauw een te dure kostenplaatje.
We hebben ook de intentie om deze Xsara na ongeveer 3 jaar in te ruilen en dan zien we wel weer.
Wij zijn toch ook niet van die snelheid duivel, al hoop ik niet dat het een slakkenrace gaat worden.
mvg,
Marco
Xsara Break 2.0 HDi Difference
Nou ja…..Andre en ik proberen je alleen maar duidelijk te maken (door ervaring wijzer geworden) dat je zeker bij aanschaf van een nieuwe auto…met een bepaald gewicht….niet het aller goedkoopste (in dit geval) Dieselmodel moet kopen.
Neem als voorbeeld maar de Xantia uit de jaren 90…..die kon je kopen met een ongeblazen 1905 D….een SD (wel met Turbo, maar geen intercooler dus die doet niet veel) ....en de TD…met turbo + intercooler en tot de komst van de HDI de sterkste diesel onder de 2L in het programma.
Mijn zoon Renz rijdt met een Xantia-D…..van +- 1230 kg…..ik had zelf 4 maanden een Xantia-TD en kon dus een mooie vergelijking maken.
Een andere overweging is…om er eentje te kopen (TD of HDI) die bijvoorbeeld pas een paar jaar oud is….en nog weinig km’s heeft gedraaid…dan is de *kop* eraf….
Veel succes verder met je beslissing nemen.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tsja, het prijskaartje geeft over het algemeen toch de doorslag. Wat bram nog oppert is natuurlijk een idee, een demo kopen of eentje waar de kop net af is maar als het perse nieuw moet zijn en diesel en de 14 valt binnen het budget, doen!. Xsara break is een leuke auto natuurlijk beetje klein alleen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
By the way, hoop niet dat er nog een sleurhut achter moet
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl