1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
aanschaf nieuwe Xsara Break 1.4 Hdi
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 06 augustus 2004 02:17 PM

Hoi,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto.
Wij zijn nu aan het kijken naar een Xsara Break 1.4 Hdi Difference.

Ik was op dit forum naar ervaringen en vooral positieve berichten aan het zoeken, maar kon eigenlijk niets vinden.
Wellicht is dit een topic waar deze info wel op komt te staan.
Graag laat ik me door jullie citroen rijders voorlichten.

Alvast bedankt.
Marco

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 augustus 2004 02:30 PM
  [ # 1 ]

Over de 1.4 HDi in een Xsara is hier bij mijn weten nog niet veel gezegd,
is het de 16-klepper?

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 augustus 2004 02:48 PM
  [ # 2 ]

Tis een nieuw ontwikkelde diesel, weet wel waar je aan begint, meestal worden bij citroen de dingen pas goed als het een tijdje op de markt is, vaak nog wat kinderziektes in de eerste series.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 augustus 2004 02:51 PM
  [ # 3 ]

Dat is de motor uit de C3,
die wordt volgens mij al lang genoeg gemaakt om goed te zijn.
Wachten mag, maar niet al te lang,
de C4 komt eraan…

Hoewel een eindereeks-auto meestal goedkoper is…
Je hebt weinig keuze, dat wel…

Profiel  
 
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 06 augustus 2004 04:43 PM
  [ # 4 ]

wat ik weet is van het nieuwe model C4 voorlopig geen break uitvoering komt.
Dus zal de break het eventjes met het oude model moeten volhouden.
Kan me overigens niet voorstellen dat van de C4 geen break uitvoering van zal komen.
De dealer wist in ieder geval nog niet te melden.


alvast bednakt aan de gene die al haden gereageerd op mijn vorige bericht

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 augustus 2004 10:22 PM
  [ # 5 ]
zandvoorta schreef:

Tis een nieuw ontwikkelde diesel, weet wel waar je aan begint, meestal worden bij citroën de dingen pas goed als het een tijdje op de markt is, vaak nog wat kinderziektes in de eerste series.

Is dat niet die nieuwe 1.6 HDI die je bedoeld, Andre ?

Marco,

Lijkt je die 1.4 HDI niet erg onder-gemotoriseerd ? Confused

Hij heeft 68 Pk…..en voor een auto die tegen de 1200 kg weegt (vergelijk het maar met een Xantia qua gewicht).....zou je dan nog beter de 1.9 D of natuurlijk de 2.0 HDI van 90 PK kunnen nemen…..die kost dan wel 1500.- euro duurder, maar reken maar dat je dit merkt.

Die 1.4 moet er flink aan sleuren, vrees ik.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 augustus 2004 01:52 AM
  [ # 6 ]

Het kan de 1.4HDi 16V zijn,
die levert zo’n 90 pk dacht ik.

Profiel  
 
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 07 augustus 2004 08:11 PM
  [ # 7 ]

hoi,

Even voor de duidelijkheid de gegevens van de auto die wij op het oog hebben
Het gaat om een:
[list]Xsara Break 1.4 HDi
160 Nm bij 2000 toeren
50 kW(70 pk) bij 4000 toeren
rijklaar gewicht 1139
topsnelheid van 164
gecombineerd brandstof verbuik 1 : 22,2
[/list:u]
Niet echt bezonderen prestaties maar in mijn ogen voldoende om deze wagen van zijn plaats te krijgen.

Ik begrijp dat er van dit model nog niet erg veel verkocht zijn, dus ga ik ook even bij het peugeot forum vragen.
mvg,
Marco

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 augustus 2004 08:46 PM
  [ # 8 ]
wilders schreef:

hoi,
.............
Ik begrijp dat er van dit model nog niet erg veel verkocht zijn, dus ga ik ook even bij het peugeot forum vragen.

mvg,
Marco

Op het Peugeotforum iets vragen over een CITROEN Xsara ? Laughing

Je bedoeld dan zeker qua motor. Wink

Profiel  
 
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 07 augustus 2004 09:25 PM
  [ # 9 ]

yep

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 augustus 2004 09:59 PM
  [ # 10 ]

Hmm…..die 1.4 HDI met 70 PK moet dan wel flink in de toeren klimmen, neem ik aan….om die 1200 kg een beetje vlot te laten rijden. Rolling Eyes
Nu zijn ze uiteraard niet helemaal met elkaar te vergelijken….maar hij heeft dezelfde hoeveelheid PK’s als de ongeblazen 1905-D motor…...maar die zal qua toerental een stuk rustiger lopen als een 1400 cc’tje.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 07 augustus 2004 10:12 PM
  [ # 11 ]

Voor 1000 euro meer heb je de 90 pk HDi. Lijkt me toch een stuk beter passen in de auto. Je wordt er snel flauw van de je niet even snel kunt inhalen en behoorlijk moet planken om op de snelweg met het verkeer mee in te voegen. Maak ook zeker een proefrit om het vermogen te testen. Heb zelf een tijdje in een 306 19D (vergelijkbare prestaties) gereden maar had het na 11 maanden echt helemaal gehad met dat ding, zo traaaaggggg.
Misschien komt de 1.6 16v HDi binnenkort in de xsara? Dat is ook wel een veelbelovende motor volgens mij.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 07 augustus 2004 10:41 PM
  [ # 12 ]

Inderdaad verwacht ik dat de 2.0 hdi betere prestaties leverd, maar wij (vrouw, kind en baby opkomst) hadden eerst al een ander merk in ons gedacht en toen kwam de Xsara Break in beeld.
Nu is de Xsara al €1000 duurder dan de eerste auto en nog eens €1000 erbij voor de 2.0HDI wordt al gauw een te dure kostenplaatje.

We hebben ook de intentie om deze Xsara na ongeveer 3 jaar in te ruilen en dan zien we wel weer.

Wij zijn toch ook niet van die snelheid duivel, al hoop ik niet dat het een slakkenrace gaat worden.  Confused

mvg,
Marco

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 augustus 2004 12:09 AM
  [ # 13 ]

Nou ja…..Andre en ik proberen je alleen maar duidelijk te maken (door ervaring wijzer geworden) dat je zeker bij aanschaf van een nieuwe auto…met een bepaald gewicht….niet het aller goedkoopste (in dit geval) Dieselmodel moet kopen.

Neem als voorbeeld maar de Xantia uit de jaren 90…..die kon je kopen met een ongeblazen 1905 D….een SD (wel met Turbo, maar geen intercooler dus die doet niet veel) ....en de TD…met turbo + intercooler en tot de komst van de HDI de sterkste diesel onder de 2L in het programma.
Mijn zoon Renz rijdt met een Xantia-D…..van +- 1230 kg…..ik had zelf 4 maanden een Xantia-TD en kon dus een mooie vergelijking maken.

Een andere overweging is…om er eentje te kopen (TD of HDI) die bijvoorbeeld pas een paar jaar oud is….en nog weinig km’s heeft gedraaid…dan is de *kop* eraf….

 

Veel succes verder met je beslissing nemen. Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 augustus 2004 12:15 AM
  [ # 14 ]

Tsja, het prijskaartje geeft over het algemeen toch de doorslag. Wat bram nog oppert is natuurlijk een idee, een demo kopen of eentje waar de kop net af is maar als het perse nieuw moet zijn en diesel en de 14 valt binnen het budget, doen!. Xsara break is een leuke auto natuurlijk Very Happy beetje klein alleen Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 augustus 2004 12:17 AM
  [ # 15 ]

By the way, hoop niet dat er nog een sleurhut achter moet Laughing

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook