1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
hydrauliekpomp
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 11 februari 2012 06:01 PM

Hallo,

s’morgens geeft het display aan dat de hydrauliek druk te laag is, na een paar minuten stationair draaien is deze melding weg. Maar bij het wegrijden merk ik dan dat de stuurbekrachtiging niet of niet goed werkt. na mate de motor op temperatuur komt werkt alles weer normaal. Wel hoor ik regelmatig de hydrauliekpomp tikken.
Komt dit door het koude weer of is de pomp aan vervanging toe?
Het betreft hier een XM 2.0I 16V uit 1999.
Voor zover ik weet geeft de pomp apart de olie aan het hydraulisch veersysteem en aan de stuurbekrachtiging.
Olie niveau staat op peil!

Is de pomp eventueel te repareren? want een nieuwe is wel erg prijzig heb ik gezien.

Groeten Berco

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 februari 2012 06:44 PM
  [ # 1 ]

Eerst even kijken of de multi v-riem nog strak genoeg zit .

Ook even kijken of de LHM niet te oud is ( water ) !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 11 februari 2012 08:32 PM
  [ # 2 ]

Heb ik ook , door de kou is de olie dikker.
Je bent niet de enige hier Wink

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 11 februari 2012 08:49 PM
  [ # 3 ]

Bij mij ook Smile

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 11 februari 2012 08:50 PM
  [ # 4 ]

Dank u voor de snelle reactie.

gelukkig ben ik niet de enige met dit euvel, stelt me weer een beetje gerust.
Heb er inderdaad last van sinds de koude is ingevallen.
Voor zover ik weet zit de LHM er al erg lang in, heb onlangs bij de garage gevraagd of deze niet eens vervangen moet worden. Dit werd volgens de monteur bijna nooit gedaan en vond dat ook niet zo nodig.
Multieriem is een paar maanden geleden vervangen en staat voldoende op spanning.
Helaas heb ik van autotechniek niet zoveel verstand, hoe kan ik de LHM het beste controleren of deze nog goed is en om de hoeveel km/tijd is het advies om deze te verversen?

Groeten Berco.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2012 08:52 PM
  [ # 5 ]

LHM dien je iedere 2 jaar te vervangen, of na 60.000km. Wat het eerste komt. LHM nooit vervangen? Tijd om eens naar een échte citroen specialist te gaan. Moet jij een kijken hoe fijn je auto daarvan kan gaan rijden Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 11 februari 2012 08:58 PM
  [ # 6 ]

kunt u mij ook zeggen wat dat ongeveer kost het vervangen van de LHM.
Het is fijn om een richtprijs te weten.

Groeten Berco

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2012 09:02 PM
  [ # 7 ]

Dat is niet zo duur hoor. Dat spul kost ca. 10 euro per liter en er gaat een liter of 5 in. Dan wat werk: filters schoonmaken, de voorraadtank schoonmaken, remmen ontluchten, zeg 2 uurtjes oid. Welke regio zit je?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 11 februari 2012 09:06 PM
  [ # 8 ]

Ik woon bij ‘S-Hertogenbosch.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2012 09:07 PM
  [ # 9 ]

Je kan eens naar garage hydrualique in Raamsdonkveer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 11 februari 2012 09:11 PM
  [ # 10 ]

Ik zal maandag eens contact met ze opnemen.
Bedankt voor de tip. Wil niet zeggen dat de LHM nooit ververst is maar volgens de garage is dit al een aantal jaren niet meer gebeurd.
Waarschijnlijk hoogtijd voor andere olie lijkt me.

Groeten Berco

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 februari 2012 09:37 PM
  [ # 11 ]

Dat het al een tijdje niet is gebeurd, dat kan en is eenvoudig te verhelpen. De opmerking van de monteur zegt echter heul veul…

idd, het is misschien beter als je een andere garage zoekt…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2012 09:53 PM
  [ # 12 ]
Berco schreef:

Hallo,

s’morgens geeft het display aan dat de hydrauliek druk te laag is, na een paar minuten stationair draaien is deze melding weg. Maar bij het wegrijden merk ik dan dat de stuurbekrachtiging niet of niet goed werkt. na mate de motor op temperatuur komt werkt alles weer normaal. Wel hoor ik regelmatig de hydrauliekpomp tikken.
Komt dit door het koude weer of is de pomp aan vervanging toe?
Het betreft hier een XM 2.0I 16V uit 1999.
Voor zover ik weet geeft de pomp apart de olie aan het hydraulisch veersysteem en aan de stuurbekrachtiging.
Olie niveau staat op peil!

Is de pomp eventueel te repareren? want een nieuwe is wel erg prijzig heb ik gezien.

Groeten Berco

een pomp die vaak tikt heeft een lege voorraadbol. Laat dit ook checken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 februari 2012 10:00 PM
  [ # 13 ]

Wat noem jij vaak Bogaard?

Ik merk dat ik ook wel wat langer moet wachten met deze temperaturen tot het rode lampje uitgaat ‘s-morgens. Wat me ook opvalt is dat als ik na het doven van het lampje direct op de rem trap deze toch nog even aanspringt.

Of de pomp vaker aanslaat kan ik niet direct beoordelen aangezien ik er nooit een stopwatch heb bijgehouden.

In mijn geval vraag ik me dus een beetje af of het de kou is, de pomp of idd die bol.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2012 10:06 PM
  [ # 14 ]

vaak is elke 5 seconde. de kou helpt niet mee. vaak zal de kou de regelaar vaker laten afslaan omdat de topdruk bereikt is maar de auto nog niet op hoogte. Het gaat om de intervallen na een korte opwarmperiode.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 februari 2012 11:51 PM
  [ # 15 ]

Komt door de combinatie kou met een wat mindere hydrauliekpomp. Been there. Of vervangen door een wat frissere pomp (gebruikt maar met minder km’s) of wachten tot de temperaturen weer gaan stijgen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook