Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wordt de wagen gesloopt trouwens?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
patje74 schreef:Wordt de wagen gesloopt trouwens?
jupz ops:
Dit om mijn kennis in de Bx te vergroten en om andere BX`en mee te redden (onderdelen)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
zo te zien aan de reacties wel ja… 380.000km op LPG is best netjes!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Doel van de eigenaar was 400.00 maar helaas niet gelukt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
zonder dop op je koelvloeistofreservoirtje. Bouw je ook geen druk op
ik wilde nog wat aardigs zeggen maar had al op submit gedrukt
kakanox schreef:je kan ook gewoon probleren hoe lang hij het uithoudt. Motorkap demonteren geen idee? Het is echt ijskoud momenteel, weet dat mijn TU stilstaand en draaiend al 4-5 minuten nodig heeft tegenwoordig voor de kop op temperatuur is.
Als je 100-110 km/h rijdt komt er een BAK aan wind binnen, misschien haalt ie het net zonder vloeistofkoeling? Als het ophoudt merk je het vanzelf…
Dat zal ie nooit halen. Zonder koelvloeistof zal de motor snel warm en te warm worden. Dit is heel iets anders dan wachten totdat de fan aanslaat als er genoeg koelvloeistof in zit.
In de motor, rond de cilinderbussen, zit nu een hoop lucht. Normaal zit hier koelvloeistof die circuleert en de warmate afvoert. Nu zit er stilstaande lucht die goed isoleert. Het gevolg is dat de motor snel heet loopt en vastloopt.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Tip,
neem eieren mee, gooi gewoon een rauw ei, zonder schaal in de radiotor en het lek stopt vanzelf, werkt echt! als je de auto toch gaat slopen kun je het best proberen!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
kakanox schreef:je kan ook gewoon probleren hoe lang hij het uithoudt. Motorkap demonteren geen idee? Het is echt ijskoud momenteel, weet dat mijn TU stilstaand en draaiend al 4-5 minuten nodig heeft tegenwoordig voor de kop op temperatuur is.
Als je 100-110 km/h rijdt komt er een BAK aan wind binnen, misschien haalt ie het net zonder vloeistofkoeling? Als het ophoudt merk je het vanzelf…
‘k zou een GIGA trechter voorop zetten
FLYING DUCKMAN schreef:Tip,
neem eieren mee, gooi gewoon een rauw ei, zonder schaal in de radiotor en het lek stopt vanzelf, werkt echt! als je de auto toch gaat slopen kun je het best proberen!
Dit is idd ook wat ik dacht bij het lezen van jouw topic…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
deur63 schreef:kakanox schreef:je kan ook gewoon probleren hoe lang hij het uithoudt. Motorkap demonteren geen idee? Het is echt ijskoud momenteel, weet dat mijn TU stilstaand en draaiend al 4-5 minuten nodig heeft tegenwoordig voor de kop op temperatuur is.
Als je 100-110 km/h rijdt komt er een BAK aan wind binnen, misschien haalt ie het net zonder vloeistofkoeling? Als het ophoudt merk je het vanzelf…
‘k zou een GIGA trechter voorop zetten
Jep, slang naar de auto toe en een paar flessen kvs en eieren meenemen..zo moet je toch wel ver komen
Waarom zou je als het niet vriest kvs nemen?
Ik zou gewoon een grote jerrycan water meenemen.
EW schreef:Waarom zou je als het niet vriest kvs nemen?
Ik zou gewoon een grote jerrycan water meenemen.
Het loopt er toch weer gewoon uit…ik neem aan dat het blok etc. niet meer gebruikt worden? in dat geval kan je makkelijk water nemen…zolang je rijdt wordt het water toch wel warm…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:EW schreef:Waarom zou je als het niet vriest kvs nemen?
Ik zou gewoon een grote jerrycan water meenemen.
Het loopt er toch weer gewoon uit…ik neem aan dat het blok etc. niet meer gebruikt worden? in dat geval kan je makkelijk water nemen…zolang je rijdt wordt het water toch wel warm…
Precies!
Kun je nog eens een bakje koffie onderweg zetten
ken je nie iemnd met E rijbewijs, dat gaat veel makkelijker:P bix op de auto ambulance