27 van de 29
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende > 
   
Herproductie veerpoot trillingsdempers
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 augustus 2011 02:32 PM
  [ # 391 ]
wimb schreef:

Je kunt natuurlijk ook doen wat iedereen met een oud lijk van om het even welk merk doet en met reservespul en gereedschap gaan rondrijden:
Een reservesetje uit Litouwen, samen met een hydraulische krik en wat doppen, steeksleutels en het onvermijdelijke 5 liter flesje LHM. Mocht je schotel doorschieten dan heb je de auto na een half uurtje sleutelen weer rijdend.
Dan moet je alleen nog wat aan de motorkap laten doen.

Of je zet er op tijd Litouwse schotels in. Dan heb je een lege kofferbak en geen stress. cheese

je pootjes idd wel, je leiding is dan een ander verhaal althans dat gaf je al aan.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 24 augustus 2011 05:08 PM
  [ # 392 ]

1. zou je niet een stevige beugel kunnen fabriceren onder de 4 moeren om te voorkomen dat als ie doorklapt, dat ding niet helemaal omhoog komt?

Ik weet niet meer waar, maar ik heb ergens op een forum een plaatje gezien van iets met zware staalkabels overkruis gemonteerd… maar of dat een “veiligheidsklep” is??

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 augustus 2011 06:31 PM
  [ # 393 ]

Die discussie over “afvangmogelijkheden” is inderdaad al eens gevoerd. Echt goede oplossing zijn er niet gevonden tot nu toe.
Mijnsinziens is dat ook helemaal niet nodig. Als je vermoedt dat je veerschotels dusdanig brak zijn dat zo’n oplossing nodig is, moet je ze gewoon vervangen. Door andere gebruikte of door, zoals WimB heeft gedaan, gereviseerde uit bijvoorbeeld Litouwen.

Je eigen veiligheid en de veiligheid van anderen is te belangrijk om met dit soort kritische onderdelen te gaan gokken!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 augustus 2011 06:33 PM
  [ # 394 ]

idem

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 augustus 2011 08:06 PM
  [ # 395 ]

Mee eens, alleen meende ik dat je moeilijk kunt weten/zien of die dingen brak zijn.
Bij de laatste geplaatste foto zie ik ook geen roest. Maar ik begrijp hieruit dat je wel kunt zien als ze brak worden. Dus hoef ik me gelukkig nog geen zorgen gaan maken.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 augustus 2011 08:14 PM
  [ # 396 ]

Je zult van onder moeten proberen te inspecteren. Geribbelde stofhoes loshalen en naar beneden houden. Met lampje checken op scheurvorming van het rubber.
Beste zou zijn om ze los te halen en onder druk te zetten (om het wagengewicht te simuleren) op een soort pers, zodat je het rubber goed kunt inspecteren op scheurvorming.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 augustus 2011 10:19 PM
  [ # 397 ]

Ik heb er aan aantal onder de pers beproefd. Een week lang op 1500 kg gaf geen enkel probleem. Ook niet met scheurtjes aan de onderkant.

Ik moet de eerste nog in handen krijgen die die test niet doorstaat. Als iemand er een heeft houd ik mij aanbevolen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2011 02:49 AM
  [ # 398 ]
puffel schreef:

domme opmerking waarschijnlijk, maar zou een vocht verdrijvend middel in de vorm van iets van kruipolie ofzo, geen roest kunnen voorkomen? Of zou dit het rubber kunnen aantasten op den duur?

Er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden Wink

Kruipolie zou ik niet doen, dat zal het rubber op en duur aantasten.
Er is volgens mij heel weinig preventiefs wat je hier aan kunt doen, behalve dan een gereviseerd setje er onder zoals Wim gedaan heeft. Wim is van plan om nog een flink tijdje in zijn auto te blijven rijden, dan is zoiets de moeite waard.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 03 september 2011 02:06 AM
  [ # 399 ]

Deze was te laat met veerschotels vervangen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 september 2011 07:50 PM
  [ # 400 ]

Boink! Er vliegt al weer een veerbol door een motorkap. De kans dat dit gebeurt, is dus niet meer verwaarloosbaar te noemen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 september 2011 07:53 PM
  [ # 401 ]

Dat valt wel mee hoor. Het is dezelfde voiture als uit je post van 3 september. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 september 2011 07:55 PM
  [ # 402 ]

Oeps…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 september 2011 08:08 PM
  [ # 403 ]

Ja, het ziet er dramatisch uit, hoewel ik de indruk krijg dat de schade zich beperkt tot de motorkap en nog wat klein goed.

Toch lijken het redelijk geïsoleerde evenementen, als je op een sloop komt ligt daar niet een rij veerschotelongelukken.

Ooit had ik een Mercury Sable. Bij pakweg 200+ k werd een slang van de stuurbekrachtiging bros doordat die achter de motor dicht boven de uitlaat zit. Een microscopisch oliestraaltje piste dan precies op de hete uitlaat en dat ging gegarandeerd in de fik. Stuur loslaten en direct stilstaan kon de boel nog redden.

Op de sloop kon je dat goed zien, er stonden er altijd wel een paar.
Het was ook simpel en betaalbaar te voorkomen, slang vervangen bij elke 150 k, net zo iets als nokkenasriemen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 september 2011 08:10 PM
  [ # 404 ]

Laughing

Geeft niks want dankzij dit soort posts heb ik vorige week die dingen aan een nauwegezette inspectie met lamp en spiegel vanaf de onderkant, onderworpen. (Xant)

Blij te melden dat ik tevreden ben over hoe het er nog uitziet, gelukkig maar. Ik checkte dit ook niet tot voor kort dan.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 februari 2012 12:36 AM
  [ # 405 ]

Is dit hetgene waar wij, Xm rijders, zo lang naar uitgekeken hebben ????

BRON: http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=12&t=1114

Dear friends,

Currently we have in stock a few renovated Citroen XM I strut mounts with small strut diameter (17mm) with hydractive. And many already renovated Xantia strut mounts with small strut diameter (17mm) with and without hydractive. Already renovated XM strut mounts costs 105 EUR + VAT(21%) for a unit + shipping. Xantia costs 100 EUR + VAT + shipping.

Renovation XM and/or Xantia costs 65 EUR + VAT(21%) for a unit if ordering 2 strut mounts (discounts for more). Air mail shipping with tracking number Lithuania > NL costs 21 EUR + VAT (2 XM strut mounts) or 25 EUR + VAT (2 Xantia strut mounts). Renovation would take 4 working days and shipping will take 4 working days.

2 years warranty applicable for our renovated strut mounts. Drivers from 16 countries have already successfully installed our renovated strut mounts. Waiting for your orders

For more info: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
27 van de 29
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook