Hallo, mijn naam is John, rijdt zelf een mooie DS. Nu is mijn zoon van 18 ook behept met een Citroën syndroom dus wil ik een leuke saxo 1.4 vts voor hem aanschaffen.
Kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten? Budget is ongeveer 2500 euro
BVD
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
klassiekers: lekke koppakking, spelling achteras en de normale dingen (remmen, koppeling, roest, ongeval met ernstige schade?)
Wat ik met een 1.4 standaard zou vervangen is de thermostaat om zo zeker te zijn dat de motor op goede temperatuur blijft.
Maar als je geen goede1.4 vindt de 1.1L trekken ook goed en gaan +-160km/uur
Met het budget wat je voor ogen hebt zou ik zoeken voor na bouwjaar 2000
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
langeveld schreef:Hallo, mijn naam is John, rijdt zelf een mooie DS. Nu is mijn zoon van 18 ook behept met een Citroën syndroom dus wil ik een leuke saxo 1.4 vts voor hem aanschaffen.
Kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten? Budget is ongeveer 2500 euro
BVD
John
Als je een goede kan vinden aan die prijs Chapeau maar twijfel er voor heb de mijne 6maanden geleden ingeruild op een nieuwe C4 16 E HDI 112 PK BMP6 saxo had toen 74000km en was van bouwjaar 2001 werd gebruikt als 2e wagen en voor een 1400 (zeer)snel en vinnig
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Heb zelf onlangs een 1.1 saxo gekocht en ben er zeer tevreden over! deze komt uit 1999 (Phase I) en heeft nu ongeveer 95.500 gelopen. Zeer leuk en mooi autootje. Zuinig en betrouwbaar en een echte aanrader dus om mee te beginnen als chauffeur!
1.4 of 1.6 zijn best pittige motortjes voor auto’s die niks wegen. Ik ken uw zoon niet, maar overweeg wel dat het gaspedaal erg gemakkelijk gaat in zulke wagentjes 2500 euro is een beetje aan de krappe kant als je een fatsoenlijke 1.4 VTS zoekt, daar waar je 1500 ongeveer voor een 1.1 kwijt bent met nog geld over voor eventuele mankementjes zoals hierboven genoemd door K Saxo (de bekende gevalletjes).
Hopelijk kan u hier iets mee en succes en hou ons of in ieder geval mij zeker op de hoogte! ben wel benieuwd!
Ik heb nog nooit in een 1100 gereden maar ik vind dat de VTS er wel een stuk leuker/sportiever uitziet en volgens mij ook zo rijdt.
Volgens mij moet je voor € 2500,- best een leuke kunnen vinden van rond de 2000.
Ben over mijn eigen 1600 zeer tevreden, vlot, zuinig, sportief en betrouwbaar.
T’is één van de fijnste auto’s die ik heb gehad, maar nodigt wel uit toch haastig weggedrag…
Zeer goede motor,, lekker pittig,, ik zou zoiezo een vts kopen want de 1.1 furio bv is kwa wegligging een heel ander paar mouwen,
neem een bocht met een 1.1 en je weet genoeg de auto rolt zoveel over da je er ziek van word,,
1.4 vts is een mooie sportieve uitvoering je zit er lekker laag in en met een kelk van het merk green komt er een heerlijk geluidje uit en 3 tot 5 pk meer, veel succes met je keuze
let wel op met te lage prijzen voor zo een autootje,, met een vts is meestal hard mee door gesleurd, dat was toch in mijn geval
ook goed letten op de versnellingbak want die kan wel is versleten zijn door het hard optrekken. grtz
wegligging 1.1 en 1.4 heeft dezelfde ophanging. wsh heb je de pech gehad om er 1 te testen met spelling op de achteras en schokdempers die bijna op waren. Wat wel kan zijn is dat je met 13” en 14” of groter wel een verschil voelt. Persoonlijk vindt ik 14” beter dan de 13” (heb ze zelf beiden)
Een 1.1 heeft dezelfde ophanging als een 1.4? Of een 1.4 VTS?
Volgens mij zit daar ook nog wel wat verschil tussen?
jazeker is er verschil,, dat klopt volgens mij totaal niet van die ophanging,, is veel harder en helt bijna na niet over in de bochten
er liggen standaard trouwens 15 inch velgen onder de vts
heb zelf ook een vts vandaar mijn ervaring hier in
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alle links naar verkooppagina’s gewist. De topic starter zoekt informatie over de VTS en heeft niet aangegeven dat hij wil dat wij hier een autootje voor hem gaan zoeken. Daarbij is de topic starter afkomstig uit Nederland en hebben links naar belgische auto’s niet zoveel zin.
Gelieve ontopic te reageren dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik kom u toch regelmatig tegen he,, ma ca va ,,
twas met een goei bedoeling ma ok
Wat?
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Ik heb zelf zon 2 maanden geleden een Saxo 1.4 VTS Bi-tone gekocht en het verraste mij hoe
snel hij is en onwijs wendbaar.
Ik ben er heel erg tevreden mee, je kan er mee scheuren en toch nog zuinig mee rijden.
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
allen bedankt voor alle goede tips. vandaag de knoop doorgehakt en een mooie 1.6 vts 16 v gekocht. Auto ziet er goed uit, rijdt prima. 133000 km op de teller. Nu kijken hoe deze auto zich houdt in dagelijks gebruik door mijn zoon. Zijn er nog extra punten waarop ik moet letten?
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl