Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat is precies wat ik bedoel. De schakelaar in de bak zorgt er alleen voor dat de startmotor niet draait, ontsteking en injectie hebben niets met die schakelaar te maken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik zal het proberen uit te leggen zoals ik het ongeveer van de garage begreep.
De startmotor draait erg vrolijk rond, maar de auto spuit geen brandstof in en vonkt niet.
Dan slaat die dus nooit aan. De ecu regelt deze 2 functies, maar deze reageert pas op het signaal wat van de bak komt. Zo kan die ook weten hoeveel brandstof er moet worden ingespoten en hoe snel en gevonkt moet worden.
De bdp sensor moet dat signaal ontvangen en deze ontvangt niks. Er komt geen signaal uit de bak. Verder kom ik ook helaas niet. Maar zoals ik al zei. De auto liep nog 1 keer bij de garage en toen zei ze: doe maar niet, sindsdien heeft ze niet meer willen starten.
Dus nu gaat de bak er wederom af om te kijken wat er nou loos is. Ik ben in ieder geval door alle ideeën heen wat betreft deze auto. Dus het einde is in zicht.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Op die manier. De BDP-sensor pikt inkepingen op het vliegwiel op, ze gaan nu kijken of die inkepingen nog wel goed zijn. Zoiets?
Zeg maar iets als dit: http://forum.fok.nl/topic/1689271
Eveneens ben ik tevens ook.
JA dat is het!. De uitslag op het apparaat is nu 0. Maar wat kan in vredesnaam daar aan kapot zijn. Kan zoiets vies zijn dan? Ik heb in ieder geval geen idee. Hoop dat de garage het kan fixen voor ons!
Ik zeg: GOOO LPM! Wat een soapauto!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vliegwiel stuk dus. Zou kunnen, je hoort het weleens meer.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
dus vliegwiel stuk, bdp sensor stuk of bedrading ervan stuk
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Na een aantal dagen flink werk start ze weer af en toe. Dan doet ze het wel en dan niet. Morgen nog even verder kijken, maar de zwarte mk1 wordt morgen ook voorbereid voor de wintersport.
Dus morgen met de moed der wanhoop verder.
FF een vraag voor als de mk1 moet aantreden. Kan ik makkelijk euro 98 tanken in het buitenland, want euro 95 mag ie net hebben he? Zo ja welke brandstof moet ik hebben.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Shell V-power of vergelijkbaar.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
98, superplus of shell v-power. In noodgevallen kan ie wel op 95 maar zo kort mogelijk aangezien ie geen pingelsensor heeft. In geen geval E10 tanken!!
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben vorig jaar ook met een 16 klepper op wintersport geweest, maar dat blok liep volgens mij overal op. We hebben in ieder geval overal E95 getankt. 4 man erin, met skibox erop en vermogen genoeg.
Maar al was ik met jouw 16 klepper dan had ik er waarschijnlijk E98/Vpower ingegooid .
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
mk2 kan sowieso overal op rijden, die heeft een pingelsensor. mijn ervaring met mk1 is dat het ook niet zo’n vaart loopt, maar zul je net zien als ik zeg mik er maar 95 in dat ie gaat pingelen bij 6200rpm of zo
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Nou ik ben net terug van vakantie en check mijn mail. LPM operatie is geslaagd en ze doet het weer helemaal goed. Morgen maar eens even bellen, wat het nou precies was. (ze zijn nog t/m gister bezig geweest)
Verder heeft de zwarte mk1 het fantastisch gedaan, maar daarover meer in eigen topic als ik zin heb.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Hoe kan het toch dat die garage het alle vorige keren niet kon vinden? Ik denk dat je zo langzamerhand eens moet gaan praten over aandelen?
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Zonder willem waren ze al lang op de fles gegaan
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
ZO hier ben ik lang niet meer geweest. Eigen niet eens op het forum zelfs.
Helaas weinig tijd daarvoor. Gelukkig heb ik nog wel tijd voor de auto’s.
Lpm is voorzien van een nieuwe hd pomp en het lpg systeem is nu eindleijk zoals het wezen moet.
2 dagen geleden de testrit gemaakt en eindelijk rijdt ze zoals ik dat wil. Automaatje schakelt soepel.
Auto schakelt netjes over op LPG en veert top zonder bijgeluiden.
Nog steeds twijfel ik of ik er nu afstand van moet doen, want door al die ellende heb ik een bijzondere band met deze auto. (in ieder geval finincieel )
Volgende week weer ontshorsen en dan kan ik eindelijk cruisen. Ik ga ook verhuizen binnekort dus dan is lpg een lekker goedkoop alternatief.
Ik zal ook eens wat nieuwe foto’s aanleveren.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.