













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
samuel schreef:Ik denk dat de belangrijkste reden van de matige verwarming is dat er te weinig koelvloeistof door het verwarmingsradiateurtje stroomt..
Ik heb dat ding wel eens gemeten en bij mij werd ie gewoon rond de 80 tot 85 graden. Dat moet genoeg zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waterman schreef:25trd schreef:ik meen dat deze ook in een bepaald type BMW zit/zat (E34?)...
E28. Te koop voor rond de 250 euro bij de bmw dealer.
en hier staat de handeling:
http://www.citdoks.de/Bilder/418/CX_S2_Geblaese.pdf
http://members.westnet.com.au/hobbier/CX/KNUTS_FAN/Heater.htm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
samuel schreef:Tja als ie goed is…. Met S1 modellen nooit een probleem gehead met de verwarming. S2 met schoon en uitgeloogd koelsysteem, nieuwe verwarmings radiateur, nieuwe en werkende thermostaat en volledig werkend kleppenhuis…. nog niet echt overdadig warm als het vriest. Ik heb nog nooit een S2 meegemaakt met een heftige verwarming. Het is een flauw systeem! Wellicht dat een slimme modificatie een en ander kan verbeteren? Och what the hack het is zo weer beter weer.
Ik blijf van mening dat het systeem gewoon goed kan werken. Zie ook de reactie van Jaco. Na een paar km wordt het gewoon warm.
Bij mij wordt zelfs een groot deel van de vloer warm, omdat er ook lucht naar de voeten van de passagiers wordt gestuurd je voelt dan die buizen zitten.
Misschien is het bij diesels een ander verhaal, dat weet ik niet, maar daar lijkt me weinig verschil tussen zitten. Of er zit misschien verschil in isolatie, maar ik dacht dat het bij een serie 2 wel redelijk hetzelfde was.
Nu niet om de boel af te kraken maar als ik in de BX de straat uit ben voel je de warmte al komen. Na twee straten zet je ‘m al lager anders zit je te zweten. Met de CX voel ik na twee straten dat ie een beetje warm wordt. Na 20 min rijden begint het een beetje warm te worden. Na 45min rijden is het wel ok. Maaaar overdadig warm nooit. Het blijkt dat er CX’n zijn die het beter doen. Waar zitten die verschillen?
@waterman
80 graden moet idd voldoende zijn want dat is ongeveer de temp in het koelsysteem. Maar is ie ook nog 80gr als je rijd en het vriest? Stationair draaiend kan ik het radiateurtje ook niet vasthouden, ding is dan echt warm.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
@ Arjen,heb je afgelopen dagen ook met de CX gereden?
Want mijn kachel wordt normaal ook goed warm,en zet je hem na tien minuten weer op 18 ,maar afgelopen dagen met -15 niet dus,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee de CX blijft lekker binnen deze winter
Maar eerdere winters heb ik er wel mee gereden met -5 e.d. Goed natuurlijk geen -15 maar het wordt nog steeds warm. De fan laat ik dan zelfs amper meedraaien als het eenmaal opgewarmt is, dat is gewoon niet nodig.
Bij -5 is er geen enkel probleem. Het is die -15 waar het systeem het af laat weten. CX’n zijn voor lekker frans zomer weer gemaakt. De koel capaciteit van de motor radiateur is (mits goed onderhouden koelsysteem) meer dan goed. Geen enkel probleem om hartje zomer, met airco vol aan, door de franse bergen te knallen. Rijden met een cx in de winter in Noorwegen….brrrr.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
samuel schreef:Bij -5 is er geen enkel probleem. Het is die -15 waar het systeem het af laat weten. CX’n zijn voor lekker frans zomer weer gemaakt. De koel capaciteit van de motor radiateur is (mits goed onderhouden koelsysteem) meer dan goed. Geen enkel probleem om hartje zomer, met airco vol aan, door de franse bergen te knallen. Rijden met een cx in de winter in Noorwegen….brrrr.
Net wat je zegt hij wordt met -15 wel warm,maar niet meer bloedheet
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.