Hallo,
Vandaag en al een aantal keer eerder is mij iets vreemds opgevallen aan mijn derde remlicht.
Als ik de auto start en ik trap de rem in, zie ik de gewone remlampen normaal branden en het derde remlicht brand de eerste paar seconde heel licht en pas na 3 tot 5 seconde begint hij fel te branden. Voor zover ik het heb kunnen testen in de ramen van onze parkeer garage is het alleen net na het starten van de auto en is het daarna goed.. maar helemaal zeker weten doe ik het niet omdat ik niet elke keer kan kijken tijdens het rijden… om hier nu weer mee naar de dealer te gaan weet ik niet (me geloofwaardigheid is daar al flink verloren.. door het kraken wat ik wel hoor en hun niet..) daarom eerst maar eens informeren..is dit het begin van het einde van het remlicht of kan er nog iets anders aan de hand zijn?? Aangezien de gewone remlichten het prima doen??
Groet, Martin
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
tjee niemand?!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Toch nog iemand!
Mijn 3e remlicht deed het echt niet meer.
Natuurlijk wilde de dealer mij een nieuw armatuur verkopen,
maar eigenwijs als ik ben ging ik op onderzoek uit en
kwam een draadbreuk tegen (schijnt een kwaal te zijn).
Extra draad vanuit linkerremlichtarmatuur getrokken naar het
3e remlicht en de zaak werkte weer.
De symptomen zoals jij ze beschrijft herken ik niet. Je vraag
of je 3e remlicht aan het kapot gaan is kan ik moeilijk beoordelen.
LED’s doen het of ze doen het niet. Er zit een aantal LED’s in
het remlicht en als er een of meerdere stuk zijn zie je dat.
Leg eens een extra draadje buitenom naar je 3e remlicht en kijk of het
probleem dan over is. Het is wel een vervelend werkje, want alle
kunststof panelen aan de binnenkant van de achterklep moeten er af.
Voorzichtigheid is geboden, want bij deze lage temperaturen breekt de
boel snel!
Hopelijk heb je wat aan deze reactie!
Suc6
Groet,
Hans
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
thamarty schreef:
Als ik de auto start en ik trap de rem in, zie ik de gewone remlampen normaal branden en het derde remlicht brand de eerste paar seconde heel licht en pas na 3 tot 5 seconde begint hij fel te branden.
Zomaar een wilde gok ......
Als je start zal de startmotor een flinke stroom vragen. Daardoor daalt de spanning. (wet van Ohm)
LED’s zijn door middel van een weerstand ingesteld voor een bepaald stroom.
Wanneer de spaning daalt zal er minder stoom gaan lopen, immers de weerstand blijft gelijk.
Ik kan me zo voorstellen dat dan de srtoom te laag is om de LED goed te laten branden.
Wanneer de motor (en dynamo) goed loopt, loopt de spanning en daardoor de stroom door de LED’s weer op.
Een zwakke(re) accu en het koude weer helpen natuurlijk niet.
Thanks allemaal! Het is echt alleen na het starten.. dus wat je zegt C4youreself, dat zou het echt moeten zijn.
Bedankt voor de reacties!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Hallo,
ik bemerk sinds vandaag dat het euvel zich veel vaker voordoet. Ik rem het remlicht licht heeeeeel licht op en wordt dan feller, soms als ik hem ingedrukt houdt wordt hij daarna weer heel licht om vervolgens weer feller te worden, ook gaat het soms gewoon de hele tijd goed. Ik kan er niet echt wijs uit worden. Iemand een idee?
Gr
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Ik wil het toch nog eens proberen of iemand kan helpen.
Na veel uitzoeken heb ik ontdekt hoe het precies zit, maar ik kan er geen verklaring voor vinden…
Wat er gebeurt, is dat het derde remlicht alleen verzwakt gaat branden als ik mijn stuur naa rechts draai.
Ik bemerkte dit toen ik achteruit inparkeerde en achter mij was een raam.
Op het moment dat ik naar rechts stuurde en mijn rem in trapte verzwakte het derde remlicht.
Toen ik me stuur weer recht draaide en de rem in getrapt hield werd het derde remlicht fel.
Toen ik stilstond en daarna nog eens me stuur naar rechts draaide met de rem ingetrapt verzwakte het derde remlicht weer waarna het weer fel ging branden toen ik me stuur terug zette in de juiste positie.
Dit is echt enorm vreemd.. en echt verstand van electronica heb ik niet, is er iemand die me kan helpen???
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Hm geen reacties, jammer.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Echt niemand???
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Is het alleen als je naar rechts draait of zodra je stuurt? Je kunt het nu goed nabootsen dat is al veel waard om bij de dealer te laten zien. Succes
Daar moet ik nog even naar kijken, maar inderdaad ik denk dat ik met dit verhaal nogmaals bij de dealer aanklop.
Thanks!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
al geprobeerd om n nieuwe massa draad er tussen te zetten?
Citroen C4 coupe 2.0 VTS180