11 van de 30
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
“Egberts” ID break: Verkocht aan Gelaleo
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 januari 2012 02:32 PM
  [ # 151 ]

toch lijken deze lassen er ‘op’ te liggen, of is daaronder goed ‘ingelast’?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 januari 2012 05:36 PM
  [ # 152 ]

ik meen dat ze bij mij MIG gelast hadden… Iig dan vloeit het oude materiaal en voeg je nieuw
materiaal toe en dan wordt de hele las vernieuwd.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 januari 2012 09:00 PM
  [ # 153 ]

De foto laat de nwe las niet goed zien, ik heb met max vermogen gelast en het is mooi diep gegaan.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 januari 2012 11:19 PM
  [ # 154 ]

Leerzaam verhaal, voor mij de bevestiging dat ik de boel er ook maar uit gooi zodat ik die ophangpunten kan inspecteren.
En z.n. idd een MIG-las eroverheen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 februari 2012 08:50 PM
  [ # 155 ]

Afgelopen weken:
De ophang punten voor de draagarmen gelast.
Draagarmen weer gemonteerd.
De motor en bak verder opgebouwd. Staat nu helemaal klaar om er as maandag samen met Cees in te hangen.
Hoesje fuseekogel vervangen, veertje stab stang kogel vervangen, aanslagrubbers voordraagarmen vervangen, nwe handremkabel gemonteerd. Tang gemaakt om die rottige veren van handremkabel te spannen tijdens montage.

Ben er achter gekomen dat prijsvergelijking onderdelen zeker nut heeft:
handremkabel+4aanslagrubbers+veetje stab stang: Bij CTA 103,- Euro; Bij Chyparse 175,- Euro

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 februari 2012 08:41 PM
  [ # 156 ]

Vandaag de motor gemonteerd.
De handremkabel van CTA was wel goedkoop, maar veel te lang. Uiteindelijk de oude wat gekuist en weer gemonteerd.
Aan het eind van de dag zover dat er gestart kon worden. Motor sloeg snel aan en weer af, nogmaals starten en toen perongeluk het draadje voor het startrelais te lang op de accu gehouden. Motor sloeg weer af en daarna deed startmotor niets meer.
De Valeo er uit, uitelkaar: Blijkt hij erg over zijn toeren gejaagd te zijn en is het anker uit elkaar gespat. Deze Valeo is helaas niet meer te redden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 februari 2012 09:21 PM
  [ # 157 ]

Zo ziet een opgeblazen startmotor er uit:

Rechts hoort de collector te zitten, maar daar is alleen het handje gruis van over dat daar ligt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2012 09:34 PM
  [ # 158 ]

Hoe krijg je dat nu voor elkaar Shocked

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 08 februari 2012 09:54 PM
  [ # 159 ]

Zo heb ik ze nog nooit gezien huh

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 februari 2012 10:25 PM
  [ # 160 ]

Motor starten onder de motorkap met een draadje. Zo enthousiast zijn dat de revisie motor aan slaat, dat vergeten wordt het draadje te lossen en de startmotor met draaiende motor misschien 1/2 minuut door laten draaien.
Iedereen laat wel eens een steek vallen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2012 10:28 PM
  [ # 161 ]

Gevalletje oeps dus…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 februari 2012 11:53 PM
  [ # 162 ]

Wow, Egbert. Nooit geweten dat ‘t zó uit elkaar kon klappen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 februari 2012 08:36 PM
  [ # 163 ]

Vandaag de nwe Valeo gemonteerd en de auto verder afgemaakt.

De gerevisieerde motor loopt als een zonnetje. En wat een vermogen die DX4!
De gerevisieerde 5 bak doet het ook prima. Schakelt goed en geen bij geluiden.

Heb een proefrit van een paar km gemaakt. Onderweg liep wel de carburateur over, vlotter naald bleef hangen.
Nu de kop natrekken, zorgen dat hij weer op LPG rijdt en dan rijden maar.

Heb horen zeggen dat je beter op benzine de 1e 1000km in kan rijden. Is dat echt zo, of kan ik gelijk over op LPG. Kan zelf niet bedenken wat er mis is om gelijk met LPG te gaan rijden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 13 februari 2012 08:41 PM
  [ # 164 ]

Eerste duizend km netjes inrijden op benzine, hierna nogmaals kop natrekken en kleppen stellen.

Groet.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 februari 2012 08:47 PM
  [ # 165 ]

Waarom 1e 1000 op Benzine?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
11 van de 30
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook