De belgische apk was nog geldig, dat wist ik dus niet dus ging uit van een nieuwe nodig te hebben, deze is geldig tot begin maart, dus over een paar weekjes ga ik voor de nieuwe.
Als de apk hernieuwd is zal ik dat zeker melden :]
Ok de ab zit er in en werkt!
Sjees wat een klus zeg, de draadjes zijn onwijs kort naar de cv module toe dus hij komt maar net aan buiten de middenconsole, plus het is koud koud koud :]
Net weer voor het eerst sinds een tijdje gereden, met de pekel toch maar de xant gepakt tot nu, maar mijn god wat is het lekker rijden, word ook prima warm hier!
Al wat bedrading aangelegt voor de extra versterking, en inderdaad onder de bank zal zeker niet lukken.
Maar kijken wat ik ermee ga doen, wel al speakers voor op de hoedenplank besteld, ik hoop dat dat net zo cool gaat worden als ik hoop.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goed om te horen van de AB. wat voor setje heb je gebruikt ??
je kan prima een versterker ophangen aan het metalen tussen-scherm tussen achterbank en kofferruimte (en dan aan de kant van de kofferruimte). evt aan de onderzijde van de hoedenplank.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ook ik heb net als par eXeMple me een duurdere set aan laten smeren ;], het is een gemini set geworden, vond de installatie documentatie wel erg onduidelijk om heel eerlijk te zijn, maar het is gelukt met hulp van la leo en de posts van par eXeMple.
Achter de bank lukt niet, daar ligt bij mij een gastank, dus ik ben bang dat het onder de hoedenplank word, nog minder ruimte in de achterbak dus






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zoiets als deze ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ja precies, dat is degene die ik heb, ook voor de prijs die ik heb betaald
Volgende probleem, men ruitensproeier doet het niet, ik hoor het motortje draaien, maar er komt niks, nu zag ik wel dat het reservoir stuk is, dus daar moet sowieso iets aan gedaan worden, zou dat het ook het werken kunnen belemmeren?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
reservoir stuk, zit er nog wel water in ?
of eerst de pomp proberen in een glas water, ook los van de slang ? kijken of er water uit spuit - die kunnen ook stuk zijn toch ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
of verkeerd om aangesloten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Of de slang is verstopt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij waren de gaatjes op de ruitenwisser verstopt. Met een dun spijkertje doorprikken was de oplossing.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij hoor je dat juist niet te doen, de gaatjes zijn niet geheel rond heb ik begrepen, nu veranderd iets waardoor het minder sproeit maar meer een straaltje wordt.
Ze zijn overigens gewoon voor een paar euro nieuw te krijgen, dan kan het weer jaren mee




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon met een speld doorprikken, ‘t is het kleinste gaatje in het circuit, dus het eerst verstopt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zo, nou laatst al het ruitensproeier probleem opgelost op de makkelijke manier, alles loshalen en blazen, bleek dat het bij de wisserarm wat verstopt zat, wat ook zo ineens weer weg was…
Maar ook het “slangetje” met de sproeigaatjes was doorgebroken, hier even een stukje slang tussen gezet, nu sproeit hij weer, maar voor de mooi maar eens een nieuwe scoren, iemand een idee waar ik dat het beste kan doen?
Voorderest men welkomstpakket gekregen van de cx club :] en ook maar even daar in het magazijn gekeken, zag dat de reservoirs daar heel mooi geprijst zijn dus ga daar op de juiste zaterdag maar eens langs als ik nog wat nodig heb, mijn reservoir is gescheurd op de ophangbeugel, zit nu provosorisch met ductape dicht, maar heeft ook onder de scheur nog genoeg ruimte voor sproeiervloeistof, dus erge haast heeft dit niet.
Nu heb ik wel gehoord dat de hobbelige manier van starten, startmotor draait vaak een paar keer heel langzaam waarna hij daarna op gang komt, komt door het contactslot, is het een goed idee de relais zoals bij de verlichting ook hiervoor in te bouwen? wil zelf sowieso het verlichtingrelais inbouwen, dus dan lijkt het me handig als er meerdere zijn ook die mee te pakken.
Verder ben ik bezig met de stereo in te bouwen, ik wacht nog even op de juiste schroeven, maar zodra ik die heb zal ik wel een fototje schieten van de speakertjes die ik op de hoedenplank heb gebouwd, jammer genoeg vandaag mijn pakketje met radio gemist darentegen, aangezien ik een belletje kreeg van mijn keurmeester waarom ik niet gister men auto had gedropt bij hem…helemaal vergeten! maar goed, ik kon gewoon gelijk even langs dus ze is gekeurd! alleen een ligt lekke uitlaat die voor de time being even dichtgeplakt is, voorderest helemaal niks aan de hand, dat was prettig dus!









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zelf rij ik voor de afdeling ‘onderdelen allerlei’ nog wel eens (na een belletje vooraf) bij Van der Laan in Abbenes langs. Dat is behalve een DS/SM/CX/garage ook een krankzinnig magazijn met (gebruikte) onderdelen. En anders kun je het via hen bestellen. Als je de geldpest hebt, kijk je op CX-basis.de! Succes.
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucid schreef:
Nu heb ik wel gehoord dat de hobbelige manier van starten, startmotor draait vaak een paar keer heel langzaam waarna hij daarna op gang komt, komt door het contactslot, is het een goed idee de relais zoals bij de verlichting ook hiervoor in te bouwen?
Dat zal alleen helpen bij een mottig contactslot maar dat is hier niet je probleem. Zo te lezen is je startmotor gewoon aan het overlijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste