Die oude dames willen wel alles voor je doen…... als ze maar af en toe gekieteld worden
4 o-ringen later blijkt mijn bloc hydraulique lekvrij te zijn.
Ik hoop dat mijn motorsteun er ff tegen kan.
Soms is de oplossing toch zoooooo simple
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mijn voorste deelbare bollen zijn ook op druk gebracht. Na net geen 4 jaar en 20k km later, was de druk nog 40bar ( nieuw 59bar ).
Ik voelde wel dat de wagen wat stugger werd. De volgende keer laten bijvullen om de 2jaar.
Sinds kort heb ik ook een ‘tok tok’ geluid rechts, alsk over oneffenheden rijd. De kleinste oneffenheden hoor ik het best.
Het vreemde is dat het geluid sterk gelijkt naar een versleten fusee kogel, maar heel het wiellagerblok is 7jaar terug vervangen geweest. De spoorstang is ook versleten rechts, mijn wiel slijt op zijn buitenkant meer af.
Ik hoop dit te localiseren binnen een paar weken.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Mr. Smith schreef:4 o-ringen later blijkt mijn bloc hydraulique lekvrij te zijn.
Ik hoop dat mijn motorsteun er ff tegen kan.Soms is de oplossing toch zoooooo simple
is toch plezant hé, tmoet niet altijd moeilijk zijn
Vandaag begonnen met inspecteren van tripoide huis rechts.
Onderweg nog enkele verrassingen tegengekomen zoals een lekke lekzak en uitgemergelde stootrubbers van de veerpoot.
Ik dacht te beschikken over die rubbers, maar die zijn voor vanachter. ( Diameter voor is groter )
De veercilinder gaat uit elkaar, die wordt gereviseerd volgsn WPHB
In de tripoide pot voel ik een paar uithollingen met een randje.
Voor de rest, lekker vettig boeltje
Zijn er nog zaken die ik nog moet ‘meenemen’ ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kogels van de stabilisatorstang effe controleren. Vaak breken de veertjes die erin zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bogaard, bedankt.
Hoe begin ik eraan ?
Waar zitten die kogels ? Ik heb je topic gelezen maar ik weet niet hoe je bij dat veertje kwam.
Sorry maar ben hier totaal niet me bekend
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mogelijk kan onderstaande pagina op mijn site je verder helpen..
http://www.SPAM/@ds/fr_1oktober2010.html
Succes.
bedankt SPAM, kga ook eens een kijkje nemen in onderdelenboek. Ik zie dat er een splitpen is, ik vermoed dat achter het deksel de kogel zit ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ter aanvulling en vermaak
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die kogels zitten boven en onder het vertikale verstelstangetjes
In mijn topic “La Deesse de bogarde” staat een foto van het gereedschapje dat ik gemaakt heb om die dopjes met externe schroefdraad heb eruit te draaien.
Begin met schoonmaken en friemel de splitpennetjes eruit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanks Bogaard.
Vandaag enkele onderdelen wezen op te halen zodat ik morgen aan de slag kan.
Ik heb inmiddels heel de zone proper gemaakt en ontvet.
Over het ‘dopje met externe schroefdraad’ :
Hoe vast moet ik het draaien ?
Verder heb ik op het forum gelezen over de nieuwe aandrijfassen ( een CX gemodificeerde aandrijfas voor DS )
Hoe goed zijn die asssen nu ? hebben ze hun nut bewezen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat dopje moet handvast. en dan terug tot je het splitpennetje erin kan doen. Zoals je kan zien zit aan de buitenkant een aantal gaatjes om de splitpen erin te doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vandaag een productieve dag ; ik heb de veertjes eruit gekregen voor zowel onder als boven. Voor bovenste veertje heb ik ook een tooltje gemaakt ( cfr Bogaard ). Foto’s zal ik hierover morgen posten.
Wat een gepruts eigenlijk om 2 donkey veertjes
Ik zag er eigenlijk ferm tegenop deze klus, maar het schoot goed op vandaag. Zelfs bovenste veertje ging er van de eerste keer goed in, geen gepriemel met de splitpen, het was van de eerste raak!
Veertjes waren allebei nog heel, onderste vertoonde wel slijtage sporen.
Bij het bekijken van SPAM’s didactisch materiaal viel mij wel op dat het veertje er anders op zat.
In de onderdelenboek lijkt ook het veertje met de kleine diameter tegen het potje te zitten.
Hierbij het plaatje van SPAM : kan iemand zeggen hoe het veertje er eigenlijk op moet ?
Grote of kleine diameter tegen het potje ( of tegen kogelplaatje )
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Dit was de volgorde zoals een en ander zichtbaar werd bij de demontage, ik heb alles weer terug geplaatst zoals het aangetroffen was.
Het veertje in het Handwerkboek kan mogelijk ook een “Escher”-effect hebben
Succes.