Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
RikvdS schreef:Dat zou inderdaad ook kunnen.
Wat stiekem overigens nog leuker is dan gespot worden. Is als je je auto in het centrum van Leiden parkeert voor een kroeg. Dat direct de halve kroeg naar buiten stroomt om die berg roest te bewonderen. En als je dan vervolgens terugkomt is iedereen nog steeds even enthousiast en willen ze dat je de auto aanslingert. Ik had er eigenlijk niet zo’n zin in, maar als je een koud biertje aangeboden krijgt is het toch moeilijk weigeren zullen we maar zeggen. Autootje dus maar eens aangeslingert en daarmee hun blij gemaakt en zij mij ook.
Blijkbaar hoef je dus geen jonge dame meer te zijn om in de kroeg gratis drankjes te krijgen. Zo’n verlept oud wijf als Jasmijn krijgt ze ook nog gewoon.
Een beetje het dorpsgek idee bedoel je…..
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
10eke schreef:Da’s een mooi verhaal! Welke kroeg in Leiden was dat? Ga ik ook eens proberen, maar dan zonder Ami helaas natuurlijk…
Dat was de Lazaru’s.
Als er morgen een groepje forummers daar zit wil ik het trucje wel even herhalen natuurlijk. Elke keer aanslingeren een biertje, en dan mag er later zelfs nog iemand anders achter het stuur kruipen.
Voor de liefhebbers van bosplaatjes kwam ik nog een leuke tegen overigens.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
RikvdS schreef:Dat direct de halve kroeg naar buiten stroomt om die berg roest te bewonderen.
Mooie foto ook!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Vlak voor het weekend de roestvlok nog even op werk op de brug kunnen gooien.
Dat was wel fijn, want toen kon ik mn olievulpijp en mn luchtslang tussen carburateur en luchtfilter vernieuwen. Beiden waren kapot. Vervolgens dit weekend met 5 man en volle achterbak naar Utrecht scheuren. Lekker laag, lekker krap, erg gezellig! En ze stoof nog tot 110 op de teller. Dus daar was ik weer helemaal tip-top tevreden over. Blijft een fijn autootje, zeker voor een stel onduidelijke hippies. De reis is immers net zo belangrijk als het doel.
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo, weer eens een update over mijn autootje. Over het algemeen doet ze wat er gebeuren moet. En ook als ik niks van het autootje vraag gebeurd er van alles. Ze roest immers net zo hard door. Laatst was er wel weer een probleempje door de kou, waar ik uiteraard graag eens over vertel.
Het begon allemaal vorige week zaterdag in de avond. Ik wou nog even bij een vriendin langs toen Jasmijn maar op 1 cylinder wilde starten. Na enkele pogingen het volle vermogen te kunnen krijgen werd het niet beter en startte ze op een moment zelfs helemaal niet meer.
Enkele dagen later nog geprobeerd om het beestje aan te slepen met de vento van een maat van me. Maar ook dat had geen zin. Jasmijn wilde niet op eigen kracht draaien.
Gister hadden we vervolgens eindelijk tijd om haar op te halen met een trailer en naar de garage in Erlecom te brengen. Het was immers weer erg druk in de garage en er moest eerst een of andere hele lelijke kitcar klaar zijn om een plekje op de brug vrij te hebben. Daar heb ik dus even vaart achter gezet en het resultaat mag er zijn.
Toen ik aan mijn eigen Jasmijn mocht beginnen had ik uiteraard eerst de accu maar eens opgeladen, het hielp allemaal niks. Het enige wat ontbrak was een vonk. Ik maakte me al klaar om ruzie te zoeken met de contactpuntjes tot de baas naar me toe kwam en zei dat we er anders wel een electronische ontsteking in zouden zetten. Zoiets stond al een tijd op mijn to do list, dus het leek mij een aardig moment. In plaats van storing te gaan zoeken in de contactpuntjes werden deze er dus binnen enkele ogenblikken volledig uitgehaald. Een electronische ontsteking kwam hiervoor spoedig in de plaats en na het afstellen konden we weer een poging wagen. Helaas sloeg ze nog steeds niet aan.
Na wat onderzoeken, meten en met een interessant hoofd naar de motorruimte gestaart te hebben, bleek er nog steeds geen vonk te zijn. Erg raar.. Het enige wat het nu kon zijn was de nieuwe electronische ontsteking. Gelukkig hadden we er nog een stuk of 6 liggen. Er werd maar een andere bijgepakt, even gewisseld, en toen proberen..
En ja! Jasmijn sloeg direct aan en pruttelde weer van genot! Mooi.. dat ook weer gehad. Toen nog wat kleine dingetjes gedaan zoals een slotje bijgesteld, bakolie bijgevult en een losgerot achterscherm met een parker vastgezet. Toen was het koffietijd.
Na de koffie lag er ineens een gigantische plas olie onder Jasmijn.
Dat moest haast wel bakolie zijn natuurlijk.. Ze droop nog steeds, dus het lek was snel gevonden. Er bleek namelijk een bout te missen aan de achterkant van de bak. De bout had ik al zien liggen op het chassis, maar ik dacht dat het wel niks bijzonders was. Dat was het dus wel.
Uiteraard was het een bout van het type; hoort thuis op een heel lastig te bereiken plaats. Namelijk tussen het schutbord en de achterkant van de bak. Daar kwam nog eens bij dat er in mijn motorruimte vooral motorolie om het blok heen ligt dan dat er in het blok zit. Dat krijg je als je je lekkage niet verhelpt maar alleen constant olie bijvult. Dus toen de bout er op gevoel ingedraait was, zagen mijn armen eruit als die van een negertje. Zwart.
Toen heb ik er nog maar wat bakolie ingegooid, handen gewassen en de auto de brug afgereden. En ja, nu doet het Jasmijneke het weer prima. Al heeft ze natuurlijk nog steeds wel last van de kou. Ik ben benieuwd hoe lang ze het goed blijft doen, hopelijk tot ik een ander blokje gereviseerd heb en dat erin kan gaan leggen. We zullen zien!
Wat beleef je toch weer een avonturen met Jasmijntje.
Dit blijft een prachtig topic om te blijven volgen.
Go go go Jasmijntje!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ben je niet bang dat Jasmijntje een zoutmijntje wordt in de winter?
Je zou haar kunnen horen roesten, lijkt mij?
Het is wel stoer om haar te blijven rijden ( alle seizoenen )
Groeten,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v