info gevraagd over C5
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 16 februari 2012 07:03 PM

Hoewel gek op de BX ervaar ik dat ze bij intensief gebruik toch wel ouder worden. Ik heb nu een BX diesel waarmee ik elke dag 200 kilometers maak en dat gaat op zich prima maar ik merk dat ie eigenlijk te oud is voor dit doeleinde en dus ben ik mij aan het oriënteren voor een wat jongere auto met modernere technieken (zoals cruise control Smile) om betrouwbaar, efficiënt en bovenal comfortabel de dagelijkse reis kan maken.

Nu ga ik aanstaande zaterdag 2 auto’s bekijken bij hetzelfde bedrijf, een Xsara 1.9D uit 2000 met 330.000 km op de klok en een C5 1.8 16V LPG uit 2003 met 271.000 km op de klok

Mijn vraag nu is hoe betrouwbaar is een C5 1.8 16V op LPG en is de kilometerstand niet te hoog voor een LPG? Daarnaast hoe is het comfort van een C5? Ik moet constateren dat ik nog nooit met een C5 heb gereden Surprisedops: .

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 16 februari 2012 09:22 PM
  [ # 1 ]

Ik heb beide maar qua comfort zijn ze niet te vergelijken. Bx deint meer maar voelt veel minder stevig, C5 voelt veel degelijker, veert wel wat stugger maar nog steeds zeer comfortabel, de xsara zal als stuiterbal aanvullen als je eerst in de C5 rijdt Wink  verkijk je niet op de mogelijke reparatiekosten bij de C5, die kunnen hoog zijn, zit een hoop op wat stuk kan. Over het algemeen zijn ze echter wel zeer betrouwbaar. Kijk naar een die goed onderhouden is. Succes

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
DS3Breda
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 17 februari 2012 12:43 PM
  [ # 2 ]

ik persoonlijk zou dan voor de Xsara gaan… liever een diesel met meer dan 3 ton (net ingereden) dan een LPG met bijna 3 ton.

Diesels met 5 ton erop heb ik al vaker gezien bij de PSA groep, met LPG nog nooit

Ik heb zelf een C5 gehad met een 2.0HDI ... op 1 maal na, nooit grote onkosten (koppakking) en heb er probleemloos 3 ton op gezet, als ik hem 2 jaar geleden niet total loss had gereden dan zou ik hem nu nog rijden denk ik.

Mijn ouders C5 LPG heeft zo vaak problemen gehad dat het niet leuk meer was (voornamelijk te maken met “vervuilde” invoer)

DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway

18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2012 12:51 PM
  [ # 3 ]

Die Xsara 1.9d heeft een DW8 dieselmotor. Da’s niet de meest betrouwbare uit de PSA stal. Veel gedoe met te krappe klepspeling, vervuiling van het EGR systeem en ook lekke koppen komen voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 17 februari 2012 01:38 PM
  [ # 4 ]

Gewoon zoeken naar een C5 2.0 HDi 110PK, uiterst betrouwbaar blok en staan er meer dan genoeg van te koop .... Wink


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
thier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-12-2010

Gepost: 18 februari 2012 09:35 PM
  [ # 5 ]

ik heb nu 1 maand een c5 met 136 paardjes (diesel )
zaligheid om mee te rijden….......
mijne had er 130.000 op de teller staan bij aankoop…......

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 18 februari 2012 10:10 PM
  [ # 6 ]

Vandaag proef gereden.

Bij aankomst bij het bedrijf, waar de auto’s te koop staan, eerst een rondje om de Xsara heen (kwamen we, ik en mijn vrouw, als eerste tegen:)) en gelijk al besloten dat dat hem niet wordt. Het is beslist geen wrak maar ik ga er niks op voor uit alleen een ton in kilometers en in bouwjaar.

Toen de C5 gespot en die zag er gelijk al veel beter uit en strak in de lak. Dichterbij gekomen viel mij een onregelmatigheid bij de voorbumper op en bleek dat daar een keer een paaltje of iets tegen aan is gekomen waardoor de bumper gescheurd is. als je het niet weet zie je het niet meteen maar goed.
Daar in eerste instantie overheen gestapt kregen we de sleutels om een stukje te rijden en inderdaad, zoals gezegd, rijdt zo’n C5 erg goed en comfortabel en er zit Cruise Control op! Smile.
Op het rijden en de motor is niks aan te merken en ook is het blok mooi droog.
Wat mij opviel was dat het stuur nogal versleten was en het handvat aan de binnenkant van de bestuurdersdeur, is dat gebruikelijk voor een C5? mijn BX Diesel heeft die slijtage helemaal niet en die heeft ruim 4 ton gelopen.

Na een aangename rit met de C5 gaan praten wat er allemaal mogelijk was maar om het kort te houden kwamen we niet samen wat betreft de prijs, ik krijg echt bijna niks voor de BX waardoor er teveel bij moet. Verder prima geholpen en ik kom vast vaker kijken of er wat staat.

De zoektocht gaat verder.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 19 februari 2012 01:59 PM
  [ # 7 ]

Handvat nieuw is 8 euro .....
Stuur kan idd soms versleten zijn, ligt ook een beetje aan de vorige eigenaar ....
Maar is wel een kwaaltje van de lederen varianten.


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 21 februari 2012 10:51 AM
  [ # 8 ]

Een BX doet helaas niks meer in de handel. Beter kun je ‘m zelf proberen te verkopen aan een liefhebber. Waarschijnlijk krijg je als je niks in ruilt op de C5 nog meer korting dan dat je voor je BX terug zou krijgen.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 21 februari 2012 11:40 AM
  [ # 9 ]

[mod]quote gewist. quoten op het laatste bericht is niet toegestaan[/mod]

daar sluit ik me volledig bij aan. Dat was al met mijn Xsara, en zonder inruil heb je veel macht als koper er staan genoeg van dit soort auto’s en zonder inruil is altijd interessant. Voor mijn Xsara heb ik zo het dubbele gekregen dan aanvankelijk de inruil. Dat was op een C4.

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 21 februari 2012 12:00 PM
  [ # 10 ]

Ik zit momenteel met het zelfde. Ik heb een XM met G3 gas installatie, en wil nu een C5 op gas. Maar ik verkoop eerst de XM aan een liefhebber. Helaas moet je daar wel wat geduld voor hebben. En zijn er al heel wat potientiele C5’s geweest die inmiddels weer verkocht zijn, maar er komen er dagelijks weer bij. Dus ik zou zeggen rij nog maar lekker even door met je BX tot je ‘m verkocht hebt, en ga dan weer op zoek naar een leuke C5! Er staan er genoeg te koop….

Is een XM op gas niet iets voor jou? Wink

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 21 februari 2012 10:34 PM
  [ # 11 ]

Ja ik probeer hem ook wel particulier te verkopen maar het loopt geen storm.

@Jay Jay: gelijk om met een BX diesel? Smile

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook