3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De CX van Jaap; trillen boven 80 km/h
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 februari 2012 10:37 AM
  [ # 31 ]

Als de coating al los zat, dan maakt het de zaak alleen maar erger omdat het daartussen altijd vochtig blijft…

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 16 februari 2012 10:45 AM
  [ # 32 ]

Dat klopt. De enige goede actie is om het er allemaal af te halen en goed opnieuw aan te brengen.
Dat kost veel tijd.
Ik dacht aan Caprotech RX5 en RX10 om er wat moois van de maken.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 februari 2012 12:38 PM
  [ # 33 ]

Gebruik liever wat anders dan RX 5 en 10
Valt er na enige tijd weer af ,spreek uit ervaring.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 17 februari 2012 09:43 AM
  [ # 34 ]

Dat staat niet in de folder.  devil

Er is veel te vinden over het onderwerp roestbescherming.
Heel veel verschillende ervaringen met diverse producten.

Ik heb dit bekeken en daaruit mijn conclusie getrokken:
http://www.amerikaanseautosite.nl/roest_test.htm

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 februari 2012 10:38 AM
  [ # 35 ]

En de conclusie is?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 17 februari 2012 08:01 PM
  [ # 36 ]

Ik ben voor een grondige behandeling met ML Tectyl, voor de holle ruimtes. Dat spul heeft hele goede kruipeigenschappen en remt reeds roestende naden. Het vervelende is dat de levensduur van de bahandeling matig is.
Hier nog een testje. (PDF download) Wat het beste spul is? Ik weet het niet.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 17 februari 2012 08:59 PM
  [ # 37 ]

Mijn conclusie is dat er goede en minder goede producten zijn.
Welke product precies toe te passen hangt af van wat je er precies mee wilt doen.
Voor de binnenkant van longerons e.d. zijn er bijvoorbeeld andere producten dan voor de bodem.
Een roestbestrijder (chemische verwijdering) is iets anders dan beschermen tegen roest.

Goede producten zijn o.a. Owatrol en Caprotech RX x. Maar er zijn er meer
Er lijkt een relatie bestaan tussen het effect voor mens/milieu en de beschermende werking.
Denk aan loodmenie. Slecht spul maar ook heel goed.  huh

Het resultaat is denk ik zeer afhankelijk van de zorgvuldigheid van werken en de juiste toepassing van een bepaald product.
Daarom ook allemaal tegenstrijdige berichten over wel/niet werken.

Voor de doe-het-zelver (zoals ikzelf) is het belangrijk om een product te gebruiken wat eenvoudig te verwerken is.
Dan heb je kans op een goed resultaat.

Uiteindelijk zal de roest het altijd winnen want het komt ook van binnenuit het plaatmateriaal.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 17 februari 2012 09:34 PM
  [ # 38 ]

Gekookte lijnolie vermengd met een scheutje ML en voor de verdunning wasbenzine, de verdunning is afhankelijk hoeveel BAR en welke vernevelaar je tot je beschikking hebt.
Deze combinatie is top voor alle holle ruimtes w.o het platbuis-chassis.
Alle andere delen schoon stralen of heel goed schuren 3 laagjes Bronox aanbrengen daarna aflakken en daarna een bituumlaag aanbrengen in die volgorde.
Opm: zoals vaak wordt verondersteld dat bituum o.i.d roestwerend is, vergeet het dat is een fabeltje.

Harry nice day

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 16 juli 2012 09:53 PM
  [ # 39 ]

De hoogste tijd voor een update.

Ik heb nu 207.000 op de teller staan.
Dat betekent dat ik in 1.5 jaar tijd nu ca. 45000 km heb gereden.
Nog steeds met veel plezier en zonder pech onderweg.  very good

Het plaatwerk rondom het schuifdak begint nu wel wat roest te vertonen.
Geen waterlekkage gelukkig. very very sad
Verder is een schuifdak wel fijn ivm de nodige ventilatie.
Maar het is natuurlijk veel fijner om een airco te hebben.
Het plan is dus om een airco in te bouwen. 

Voor advies en de benodigde onderdelen ben ik naar Sjors & Leo (Raamsdonksveer) geweest.
Volgens La Leo is het een hele klus om dit te doen. Een ambitieus plan dus . . .

Maar ik ga het wel doen.
Vrijwel alle onderdelen heb ik nu afgezien van de slangen en wat “klein materiaal”.
Ik heb alles nu getest zodat ik niet na inbouwen ontdek dat er iets lek is.
Ook de koppeling van de compressor heb ik even geprobeerd . Er zit nog olie in. suprise cool grin

Ik zal foto’s maken en op internet zetten zodat het een beetje te volgen is.
Zie ook: http://www.flickr.com/photos/82797980@N06/

De oude situatie bij de V-snaren.

De nieuwe waterpomp met aansluiting voor een extra poulie.

Steun ten behoeve van plaatsing compressor.

Soms zit het na 30 jaar goed vast. Dus dan de ijzerzaag maar gebruiken.

Compressor geplaatst, het past allemaal maar net.

Het begin is er.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2012 09:56 PM
  [ # 40 ]

Dat is een mooi klussie Jaap. Ok, een puist werk van heb ik jou daar, maar dan heb je wel wat. Paar tips wil ik je ( als ervaringsdeskundige) graag meegeven:

- slangen: check ze heel goed en bij twijfel weggooien, nieuwe zijn niet zo duur om te laten maken.
- neem altijd een nieuw filter/droger
- liefst een nieuwe condensor: dat koelt écht beter én lekt zeker niet Laughing

Heel veel succes en hou ons maar op de hoogte.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2012 10:03 PM
  [ # 41 ]
waterman schreef:

- slangen: check ze heel goed en bij twijfel weggooien, nieuwe zijn niet zo duur om te laten maken.
- neem altijd een nieuw filter/droger
- liefst een nieuwe condensor: dat koelt écht beter én lekt zeker niet Laughing

Inderdaad drie goede tips, waarvan Jaap de eerste twee al sowieso gaat opvolgen. Ik kreeg van Boog laatst een adresje in Weesp voor nieuwe aircoslangen die ze daar op maat krimpen en dat adres heb ik doorgegeven.
Voor de tweede tip heb ik verwezen naar CX Basis, die hebben nog nieuwe drogers te koop.

Doch de derde tip gaat helaas niet lukken: absoluut nergens meer vindbaar of leverbaar.In elk geval niet meer origineel voor de CX. Ja, misschien wel van een andere wagen dat erop lijkt, maar of dat precies gaat passen op de radiateur en met die koelfans etc…  huh
De condensor die hij nu heeft heb ik wel vooraf laten testen bij een aircospecialist, maar ja… ‘t blijft oud.  huh Maar niets aan te doen, of je moet mega mazzel hebben ooit op een beurs of op eBay.


@Jaap: Goed bezig al!! Zet ‘m op!!!  points


Edit: Hee, ik zie nu ineens deze: Condensor
Die stond er vorige keer niet bij in het rijtje, want ik heb nog gezocht. Betwijfel echter of dat dezelfde is, want er bestaan verschillende types met andere aansluitingen. Hier staat specifiek TD en IE Turbo bij…..

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 16 juli 2012 10:21 PM
  [ # 42 ]

Dank.
Alle tips zijn welkom.
Nieuwe slangen en nieuwe droger had ik al voorzien.

@La Leo: die condensor ziet er iig anders uit dan degene die ik nu heb.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2012 11:08 PM
  [ # 43 ]

Ja zie je, dat dacht ik al half….  er bestaan drie of vier soorten. De hele vroege types hadden namelijk hele kleine condensors, bijna de helft zo klein. En ik denk dat er ook aparte Serie 1 en 2 condensors zijn.

Hoe dan ook is het jammer. Want een nieuwe is beter inderdaad. Maar hee, ook wel een heel stuk duurder. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 juli 2012 11:38 AM
  [ # 44 ]

wat voor koelmiddel gaat er straks in ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 juli 2012 11:43 AM
  [ # 45 ]

Zoeentje zit er normaal in een serie 1:

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook