Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In een oud topic las ik :
furriegurrie schreef:Ik heb het gelukkig al weten te repareren zonder plaatjes. Ik heb mijn schakelaar opengemaakt. Toen bleek dat ik inderdaad last had van het standaard euvel. Het plastic “steuntje” is wat gesmolten waardoor er slecht contact gemaakt wordt tijdens het remmen.
Ik heb op de sloop een andere schakelaar gehaald. Deze kwam uit een serie 1 Xm, ook een automaat.
Deze schakelaar heeft al een modificatie ondergaan
Ik heb dus gewoon het klepje van de “nieuwe” schakelaar op de onderkant van mijn schakelaar geklikt, kabels etc heb ik laten zitten. Rubber er weer op en alles werkt weer zoals het hoord. Ik heb wel even een tapeje over het metalen plaatje geplakt om eventuele verkeerde contacten te voorkomen.
Links de gemodificeerde en rechts mijn gesmolten versieFurrie
Er zitten mooie plaatjes bij van die modificatie, maar mij is echter niet helder waar dit fraais zit. De rest van dat oude verhaal (niet van Furriegurrie) is dusdanige wartaal dat ik er niet uitkom.
Service.citroen biedt helaas ook geen uitkomst.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan best wel handig zijn als je even een linkje plaatst…of die foto’s..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Je hebt natuurlijk weer gelijk:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/193098/P30/#1327955
Met plaatjes en al.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Die foto’s zullen wel van de achterkant van het rempedaal zijn, daar zit ook de schakelaar zelf in verwerkt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
schakelaar zit in het rempedaal, rubber er af, achterzijde 2 (of 3) moertjes M6 lossen en hele schakelaar komt los van het pedaal. voorzichtig open wrikken et voila daar zit je schakelaartje.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ok, dat klopt.
Je hebt dan dat onmogelijke ding bungelend aan het rempedaal, zodat je er bijna niets mee kunt doen.
Dus: het hele rempedaal er maar uit.
Op het plaatje van service.citroen zie dat het pedaal met een bout vastzit. Niet, dus, geklonken.
Dus het hele ding er maar uit: drie moertjes los.
Die onderste twee, rond het cupje van het remservo gaan zomaar.
De bovenste zit op een bout die 40 mm uitsteekt. Zelfs een verlengde dop is te ondiep. Het gat daarvan uitgeboord op 6,5 mm, nu lukt het net.
Nu bezig met de modificatie van Furriegurrie.
Tevens vervang ik de veer in dat stuk plastic zonder nummer waar NFP bij staat voor iets massiefs.
Daarmee krijg ik weer het originele remgevoel uit de DS terug: alle zomp uit het rempedaal, heerlijk!.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop