Zoals beloofd,enkele foto’s:
1. Revisie van veercilinder
De veercilinder goed in een bankschroef tussen 2 houten blokjes geklemd en met de grote sleutel schroef je dat ding mooi los.
2. Veerkogels van de stabi :
Ze waren allebei nog goed, maar bij deze toch allebie vervangen. Sleuteltje gemaakt voor de bovenste veer.
Alle kogels zijn goed doorgesmeerd bij het afmonteren.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Naar aanleiding van de foto´s in dit topic ben ik ook weer gaan klussen.Ik heb bij mijn DS namelijk ook last van gerammel op een klinkerweg en heb vandaag rechts beide kogels gecontroleerd. In beide gevallen waren de veertjes nog heel. De lagerkappen waren al vervangen. Morgen links proberen.Ja kan ze ook met een metalen verfblikopener losmaken. Blijft gefriemel.
Ja die kogeltjes, da blijft gepruts én een vettige bende allemaal.
Vandaag verder afgemonteerd,nieuw beschermplaat onder de voortrein en beschermkap.
Dan verder onder de bak gekeken, één en al vettige bende. De olie is bruin en heb op 15000km toch een 0,5l bakolie moeten bijvullen. ik heb een sterk vermoed dat de olie een weg heeft gezocht om via de differentieellagers te ontsnappen. 3 spuitbussen remmenreiniger later is de onderkant weer toonbaar.
Gezien ik rechts een trilling waarneem, heb ik de slingering gemeten van de remschijf.
Deze blijft mooi onder grens van 0,15mm ( 0,10mm gemeten ).
Verder afwachten op clubmagzijn a.s dinsdag voor een goede tripoide huis.
Het is dus mogelijk om zonder afdekplaat, de slingering te meten van de remschijven.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom: goed en lekker bezig geweest!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zijn de differentieellagerhuizen goed zelf te reviseren ?
Ik zie geen aanbod voor ruil/revisies.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mooie klus inderdaad.
Een kleine opmerking ( nu ik naar de foto’s kijk). Je magneet van de opstelling zit vast op een van je balken en niet aan je blok ( daar dit allemaal allum. is).
Je hebt natuurlijk wel het risico dat er wat afwijking onstaat doordat er beweging kan zitten in de motorsteunen en je rubbers van de ophanging van de bak. Je meet dus niet onafhankelijk van je blok zelf.
In elk geval succes.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mr. Smith schreef:Zijn de differentieellagerhuizen goed zelf te reviseren ?
Ik zie geen aanbod voor ruil/revisies.
Die kan je bij de club krijgen en ook bij citrotech.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Kortom: goed en lekker bezig geweest!
Inderdaad, ZIJ houdt mij bezig.
Ik vrees dat de vervanging van differentiaallagers dichterbij komt. Voor een versnellingsbak revisie moet ik een bank overvallen, dus daar wacht ik nog even mee
En daarbij maakt mijn bak geen vreemde geluiden,dus ze zal het nog even moeten rekken met mij.
Ik heb goede punten gelezen van Castrol Syntrax bakolie, die gaar er binnenkort in.
Binnen 2k km moet ik haar weer een beurt geven :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
waterman schreef:Mr. Smith schreef:Zijn de differentieellagerhuizen goed zelf te reviseren ?
Ik zie geen aanbod voor ruil/revisies.Die kan je bij de club krijgen en ook bij citrotech.
OK, dinsdag navraag doen!
Jobke voor Dago hahahaha
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De tripoide pot ging er voor een zondag ‘vlotjes’ af, das leuk als je hand/voet rem goed wekt
Ik heb dat ding met 20liters mazout en 20km rolpapier klaar gekregen voor ne fotoshoot :
Op 2 plaatsen is er een relatieve diepe uitholling, één met een randje.
Ik kan wel moeilijk geloven of dit de oorzaak is van de trilling en rammel.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik kreeg bij 140+ al een flinke trilling bij heel wat minder slijtage. Deze is echt wel ver heen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Ik kreeg bij 140+ al een flinke trilling bij heel wat minder slijtage. Deze is echt wel ver heen.
Op de eerste foto is de uitholling het diepst..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sodeju, die is een partij gaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan ga ik de linkse ook maar eens doen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
SPAM schreef:Mooie klus inderdaad.
Een kleine opmerking ( nu ik naar de foto’s kijk). Je magneet van de opstelling zit vast op een van je balken en niet aan je blok ( daar dit allemaal allum. is).
Je hebt natuurlijk wel het risico dat er wat afwijking onstaat doordat er beweging kan zitten in de motorsteunen en je rubbers van de ophanging van de bak. Je meet dus niet onafhankelijk van je blok zelf.
In elk geval succes.
SPAM,
inderdaad, volgens WPHB meet je dit met een steun op de bak.
Maar daar moet je ook het één en ander afbeunen.
Er zijn een tijdje slechte schijven in omloop geweest met verdikkingen, dat heb ik dus gelukkig niet.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige