he gaaf. zou je jouw gebruikerservaring met de caravan (wat voor een?) willen plaatsen op caravantrekker.nl? daar doe je caravangebruikers een groot plezier mee. ben zelf op zoek geweest naar dit soort info, maar er zijn slechts haast geen xsara-caravan-ervaringen beschikbaar.
overigens vind ik jouw benzineverbruik toch vrij hoog; mijn display (break 2003 1.6l 16v) geeft ongeveer 6 l/100 km aan (1:16,7) en ik heb laatst getankt en bleek toen 1:15.5 (echt) te hebben verbruikt, zonder caravan, vrijwel zonder airco, mikkend op een zo zuinig mogelijk verbruik tijdens het rijden. ben benieuwd wat het van de zomer gaat worden met een eriba triton erachter…
-ignas
xsara break 1.6i 16v benzine (2003)
Besef dat hij met een caravan rijd en dan zal het verbruik altijd flink stijgen.
Xsara 1.8 16v VTS.
120.000 km
ik zal het plaatsen op caravantrekker, ik heb het ook gezien dat er weinig stond.
ik moet je wel vertellen dat ik van mening ben dat de 1.6 16v icm een caravan van 1100kg (max voor een xsaar) niet echt een combinatie is om ver / heuvelachtig te gaan rijden. daar zal ze echt veel moeite mee hebben. 1100kg in nederland zal echter geen probleem zijn.
het verbruik is 1 op 9 mét caravan is in mijn ogen niet slecht. zonder zal het aanzienlijk minder zijn. maar zo’n caravan is een een windvanger achter de auto. probeer tijdens het rijden maar eens je platte hand tegen de rijrichting te houden, als je je hand vlak houd zal dat aanzienlijk makkelijker gaan.
de caravan is zo’n platte hand, maar dan een van 4 vierkantemeter!!!
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
OK, dank.
> ik moet je wel vertellen dat ik van mening ben dat de 1.6 16v icm een caravan van 1100kg (max voor een xsaar) niet echt een combinatie is om ver / heuvelachtig te gaan rijden. daar zal ze echt veel moeite mee hebben. 1100kg in nederland zal echter geen probleem zijn.
mijn eriba triton is netjes gestroomlijnd, max 1000kg (beladen), en die heb ik tot nu toe met genoegen met een volvo 440 (95pk) getrokken (ongeveer 1:9,5). ik verwacht van xsaar geen wonderen, geloof niet dat ik bij luik als eerste boven ben, maar wil er toch wel graag mee naar het zuiden van frankrijk. moet toch kunnen, lijkt me zo.
xsara break 1.6i 16v benzine (2003)
heb een klein probleempje met de linker buitenspiegel.
deze ‘kijkt’ alleen maar naar boven en ik kan hem van links naar rechs bewegen.
ben al bij de dealer geweest. deze vertelde me dat een van de kabels in het binnenwerk is afgebroken, maar iemand die een beetje handig is kan dit zelf maken.
hij vertelde dat je eerst het spiegelglas er uit moet halen en dan het plaatje waar het spiegelglas in zit, vervolgens kun je bij het binnenwerk.
nu ben ik zelf altijd heel voorzichtig maar ben bang het glas te breken. wie heeft hier ervaring mee???
is het makkelijk?
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
morgen toch nog even naar de dealer.
tijdens het rijden is er ‘getik’ hoorbaar ergens van voren. lijkt iig op iets van de aandrijving. dealer had het over een homokineet, we shall see…..
ook het bijgeluid van de versnellingsbak ben ik niet geheel blij. leek eerst zo te horen. maar lettend op andere auto’s hoor ik dat niet. het een zoemend geluid. net zoiets als wanneer je achteruit rijdt.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
update:
ze is weer gemaakt. geen homokineet maar een niet lekker lopende spanrol van de multiriem. dit was het zoemende geluid.
het tikken zat hem meer in de banden, er zijn bij de aflevering van de auto wat hardere tyfoon banden gplaatst die meer herrie maken dan de (duurdere) banden.
dit kijk ik nog even aan, mss nog eens een test met andere banden. vind het nog steeds jammer dat er toen mindere banden zijn geplaatst. had liever michelin’s gehad.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
ik werd toch een beetje gek van het bandengeluid. gewoon echt vervelend. met de dealer nog eens nar gekeken…
zit hem echt in de banden. binnenkort als service krijg ik 2 nieuwe Michelin voorbanden!!
eens even kijken welke type ik wil, had voorheen pilot exalto’s
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Exalto’s is volgens mij de meest sportieve band die in de standaard bandenmaat kan krijgen voor de Xsara.
Ik heb ze rondom op mijn Xsara
sinds enkele weken blower op stand hard,(kachelweerstand)
nu net vanavond stopte hij ermee….
ben al ff niet online geweest, zal mijn ervaringen maar eens vertellen binnenkort.
eerst zorgen dat de blower het weer gaat doen, al is het standje hard
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
na bijna 2 jaar een update.
in de tussentijd veel gebeurt, prive en met de auto.
veranderingen prive is ook de reden geweest dat ik hier niet meer zo actief ben geweest. doordat de klantenportefeuille van mijn werkgever werd verkocht (was onderdeel van DSB), moest ik in juli 2010 op zoek naar een andere baan. wel meteen gevonden maar had het niet naar mijn zin. dat werkt blijkbaar door op andere dingen, zoals activiteit hier. inmiddels weer werkzaam voor mijn oude werkgever en voel me weer een stuk lekkerder.
met de auto is het helaas wat minder. al veel geld in moeten stoppen.
bij de aflevering had ik het vervangen van de distr.riem bedongen. echter (waar ik later achter kwam dat nodig was en normaal gebeurt bij deze ingreep) was de waterpomp niet vervangen.
die heb ik bij 125.000 moeten laten vervangen, hij was kapot. gelukkig vervangen door handige vrienden, maar er moest ook weer een nieuwe riem op.
tussendoor wat kleine kwaaltjes: de spiegel die naar boven keek, derde remlicht dat het niet doet, sleutel moet opnieuw worden ingelezen ivm de CV, CV rechtsvoor werkt niet meer en onlangs heb al de koppeling laten vervangen. die was ook overleden.
inmiddels staat de teller op 134k en ben flink aan het twijfelen wat te doen met de auto. voordat de koppeling kapot ging, zat er al een vreemd geluid in de bak/koppeling. het kon een van beide zijn, echter door wat financieel gebrek, de gok genomen dat het alleen de koppeling was. ik weet het het, als de koppeling eraf gaat moet de bak er ook af. waarom niet meteen alles nieuw. nou, daar had ik op dat moment geen geld voor.
zoals eerder te lezen in dit topic ook al de kachelweerstand kapot, deze nu ook laten vervangen, was wel lekker dat ie eerst zo hard blaasde. dan hoorde ik de lagers van de versnellingsbak niet.
dus ja, de bak zal ook nog wel vervangen moeten worden. gelukkig krijg ik binnenkort een meevaller. maar ja wat te doen. auto inruilen en iets anders. of deze nog eens goed na laten kijken. ik weet het nog niet.
maar genoeg negatiefs.
de auto verder is prima. verbruik voor ons is goed. gemiddeld zo’n 1 op 12,5 en wij rijden echt alleen in de buurt. boodschappen, kinderen wegbrengen, naar het bos voor een wandeling.
in de auto heb je alle ruimte
komende weken/maanden zullen doorslaggevend wat we gaan doen. maar hierna ws dan geen citroen meer.
C5 te groot (maar wel mooi!!!), C4 (de picasso uiteraard) nog even te duur voor mijn portemennee
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
ik zal nog maar is goed nadenken ik rijdt een zelfde xsara en bevalt prima moet ik zeggen
en heb je voor de reparatie kosten een andere auto ? niet te vergeten wat je er nu inruil voor terug krijgt
sucsess ermee
p.s c5 break mooiiiii
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
update
veer van de veerpoot afgebroken met het gevolg dat deze uit het scherm moet worden geslepen
airbag lampje geeft storing aan
versnellingsbak is nog meer herrie gaan maken, moet nu dus ook vervangen gaan worden
anders nog iets??
nee nog niet, we blijven duimen
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Doe jezelf een plezier en wacht niet te lang met die bak. Ik heb dat wel gedaan met als gevolg dat de koppeling en startmotor door olieschade ook vervangen moesten worden. Ik was 1600 euro kwijt.
Het is echt een zwakke plek, die bakken van de 1.6 16V. Het forum staat er vol mee en bij sloopbedrijven zijn ze niet aan te slepen.
Kijk ook even naar de achteras, dat is ook z’n zwakke plek, kost je zo € 600,-.
Ik wil je niet bang maken maar ik heb in een jaar ruim 3000 euro aan onderhoud gehad. Mijn Xsara is niet erg betrouwbaar gebleken.
Airbag lampje in de oude xsaar type I moet je even de stekkertjes aandrukken onder de voorstoel, als het niet werkt ook onder passagiersstoel. Ik heb die stekkers zelf vervangen door van die rooie knijpsokjes, geen last meer van.
Tenminste ik neem aan dat ze daar ook in type II nog zitten (?)