verschil vtr/vts
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 25 december 2011 12:05 AM

vraag t me nou al enige tijd af wat is nou t verschil tussen een vtr en of een vts uitvoering ? confused

bijvoorbeeld bij de saxo of de xsara kan het zo 123 niet ontdekken hoor

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 december 2011 01:04 AM
  [ # 1 ]

Verschil meende ik:

-VTS heeft betere stoelen die betere steun geeft aan de zijkant (lendesteun)
-VTS heeft een zwaardere/snellere motor.
-VTS heeft bepaalde opties standaard, waar je bij de VTR modellen bij moet bestelllen.
-VTS heeft een aangepaste onderstel (Xsara)

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 25 december 2011 04:17 PM
  [ # 2 ]

ok ? confused

maar wat me opviel bij de latere vts saxo,s is dat daar weer helemaal geen (echte) kuipstoelen in zitten ?

als dat echt een wezelijk verschil moet zijn tussen de vts/vtr ?


erg onduidelijk hoor!!

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 december 2011 05:47 PM
  [ # 3 ]

Bij een Saxo is het het uitrustingsniveau. En er is een snelle uitvoering in de VTS verkrijgbaar, met een 1.6 16v 120 pk.

Bij een type 1 Xsara eigenlijk hetzelfde.
Je heb bijvoorbeeld een 1.8 16v in VTR en VTS, de VTS is luxer.
Een 2.0 16v VTS is de snelste uitvoering en alleen in VTS verkrijgbaar.

Bij Xsara type 2 is een VTS altijd een 2.0 16v, 137 of 167 pk. (In het buitenland wijkt dat weer af).
Een VTS heeft luxere stoelen en 2 elektrische en verwarmde spiegels. Verder zit eigenlijk alles er standaard op behalve cruise control bij de 167 pk uitvoeringen.

De basis regel is dat een VTR een sportievere en luxere uitvoering is dan de basis modellen.
De VTS gaat daar nog een stapje overheen, nog meer luxe en over het algemeen de duurste uitvoering die leverbaar was.

Een VTR/VTS is ook leverbaar op een: C2, en C4 coupé.
In het buitenland soms nog op meer modellen.

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 20 februari 2012 12:03 PM
  [ # 4 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Verschil meende ik:

-VTS heeft betere stoelen die betere steun geeft aan de zijkant (lendesteun)
-VTS heeft een zwaardere/snellere motor.
-VTS heeft bepaalde opties standaard, waar je bij de VTR modellen bij moet bestelllen.
-VTS heeft een aangepaste onderstel (Xsara)

Dat is bij een C2 juist andersom. Razz VTR heeft standaard CC en op een VTS is dit niet eens leverbaar. Wink Ik denk dat je dit verschil echt per model moet bekijken. Zo zijn in een C2 de stoelen kwa steun exact dezelfde. Alleen de bekleding is anders. Het enige dat altijd geldt is dat een VTS de sterkste motor heeft.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2012 05:45 PM
  [ # 5 ]

Dat is bij een Xsara ook zo, bij een VTS 167 pk was er geen cruise control leverbaar.

Dat heeft naar mijn idee ook een logische reden. Een 167 pk blok heeft nog een gasklep die met een kabel verbonden is naar het gaspedaal. Bij een 1.6 16v of een 2.0 16 137 pk is dit een elektronische gasklep, wat het inbouwen van cruise control natuurlijk erg eenvoudig maakt.

Eigenlijk gewoon een technisch probleem wat de kosten van een cruise control erg duur zou maken.

Wellicht bij de C2 een vergelijkbaar verhaal Wink

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 21 februari 2012 03:23 AM
  [ # 6 ]

Ik dacht altijd vts= benzine en vtr= diesel niet juist dus:-D

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook