Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
vraag t me nou al enige tijd af wat is nou t verschil tussen een vtr en of een vts uitvoering ?
bijvoorbeeld bij de saxo of de xsara kan het zo 123 niet ontdekken hoor
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Verschil meende ik:
-VTS heeft betere stoelen die betere steun geeft aan de zijkant (lendesteun)
-VTS heeft een zwaardere/snellere motor.
-VTS heeft bepaalde opties standaard, waar je bij de VTR modellen bij moet bestelllen.
-VTS heeft een aangepaste onderstel (Xsara)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
ok ?
maar wat me opviel bij de latere vts saxo,s is dat daar weer helemaal geen (echte) kuipstoelen in zitten ?
als dat echt een wezelijk verschil moet zijn tussen de vts/vtr ?
erg onduidelijk hoor!!
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een Saxo is het het uitrustingsniveau. En er is een snelle uitvoering in de VTS verkrijgbaar, met een 1.6 16v 120 pk.
Bij een type 1 Xsara eigenlijk hetzelfde.
Je heb bijvoorbeeld een 1.8 16v in VTR en VTS, de VTS is luxer.
Een 2.0 16v VTS is de snelste uitvoering en alleen in VTS verkrijgbaar.
Bij Xsara type 2 is een VTS altijd een 2.0 16v, 137 of 167 pk. (In het buitenland wijkt dat weer af).
Een VTS heeft luxere stoelen en 2 elektrische en verwarmde spiegels. Verder zit eigenlijk alles er standaard op behalve cruise control bij de 167 pk uitvoeringen.
De basis regel is dat een VTR een sportievere en luxere uitvoering is dan de basis modellen.
De VTS gaat daar nog een stapje overheen, nog meer luxe en over het algemeen de duurste uitvoering die leverbaar was.
Een VTR/VTS is ook leverbaar op een: C2, en C4 coupé.
In het buitenland soms nog op meer modellen.
GWHENDRIKS2 schreef:Verschil meende ik:
-VTS heeft betere stoelen die betere steun geeft aan de zijkant (lendesteun)
-VTS heeft een zwaardere/snellere motor.
-VTS heeft bepaalde opties standaard, waar je bij de VTR modellen bij moet bestelllen.
-VTS heeft een aangepaste onderstel (Xsara)
Dat is bij een C2 juist andersom. VTR heeft standaard CC en op een VTS is dit niet eens leverbaar. Ik denk dat je dit verschil echt per model moet bekijken. Zo zijn in een C2 de stoelen kwa steun exact dezelfde. Alleen de bekleding is anders. Het enige dat altijd geldt is dat een VTS de sterkste motor heeft.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is bij een Xsara ook zo, bij een VTS 167 pk was er geen cruise control leverbaar.
Dat heeft naar mijn idee ook een logische reden. Een 167 pk blok heeft nog een gasklep die met een kabel verbonden is naar het gaspedaal. Bij een 1.6 16v of een 2.0 16 137 pk is dit een elektronische gasklep, wat het inbouwen van cruise control natuurlijk erg eenvoudig maakt.
Eigenlijk gewoon een technisch probleem wat de kosten van een cruise control erg duur zou maken.
Wellicht bij de C2 een vergelijkbaar verhaal
Ik dacht altijd vts= benzine en vtr= diesel niet juist dus:-D