Ruitenwisser vertikt het met kou
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 20 februari 2012 02:46 PM

Vanmorgen bij het starten van de auto de ruiten ijsvrij gemaakt, de ruitenwissers los gemaakt en rijden maar.

Deden de ruitenwissers voor het niet! Achter wel, geen zekering kapot, ze zaten niet vast en ik hoor geen motor zoemen.

In geen enkele stand van de wisser een reactie van de wissers.

20 km gereden, auto in de zon weggezet (ja we hebben hier zon in het noorden van Nederland), na een uurtje weer gestart en de wissers doen het weer.

Wie heeft hier ervaring mee en nog beter, wie weet hier de oplossing voor.

Bij voorbaat dank voor al jullie tips

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2012 05:40 PM
  [ # 1 ]

Meer dan waarschijnlijk de asjes vastgevroren door ingesijpeld water.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 20 februari 2012 06:13 PM
  [ # 2 ]

Ok zou kunnen maar waarom hoor ik de motor dan niet? En dan zou die 30A zekering toch door moeten gaan? Of denk ik nu weer te veel over hoe en wat?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 februari 2012 06:24 PM
  [ # 3 ]

Als de assen vastvriezen kan de motor niet meer draaien. Dan hoor je hem dus ook niet meer. Maar, een 30A zekering zou dan écht wel doorknetteren. Ik denk dus niet dat er iets met een vastvriezend asje is maar wellicht eerder een gare verbinding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 februari 2012 06:37 PM
  [ # 4 ]

Koolborstels? Stekkerverbindingen?

Zelf zou ik bij dat laatste beginnen, kost in elk geval niets behalve wat moeite.
Je staat er van te kijken wat rotte verbindingen voor ellende geven.
Ik heb nu een hele break type II vol met rotte verbindingen. Leuk! zo leer je de weg kennen, moet je maar denken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 20 februari 2012 08:15 PM
  [ # 5 ]

Oh JanSr, vertel maak me blij, ik heb tot nu toe slechts gehad:

- koolborstels van de ventilator van de verwarming;
- het bekende knipperrelais door een slecht contact op de hendel van de richtingaanwijzer;
- hele kuddes kabels gebroken bij de kofferklep
- slecht contact schakelaar rempedaal tbv de cruise control;
- slecht contact van mijn gps antenne van mijn vriendin Carin (ok is niet XM eigen);
- momenteel nog problemen met het rechter deurslot, die komt soms niet mee bij het inschakelen van de centrale vergrendeling met de AB, ik denk zelf aan een slecht contact in de deur maar heb nog niet de moed gehad om de deurbekleding te verwijderen, mijn kofferklepslot wordt er ook zenuwachtig van want die is nu soms wel en soms niet op slot;

maar ik heb mijn dame ook nog geen 2 jaar dus wie weet….

Misschien samen een keer lekker met een busje contactspray onze beide dames langs? Laughing

Profiel  
 
Eric'sXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 14-01-2008

Gepost: 20 februari 2012 10:36 PM
  [ # 6 ]

Bij mij deed wat WD40 de ruitenwissers weer tot leven komen.

succes

C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 februari 2012 11:57 PM
  [ # 7 ]

Tsja, Ed, allemaal zelfgekozen leed.
We willen nu eenmaal graag in 15 jaar oude auto’s rondrijden uit het topsegment.
Hoe gek kan je zijn, en op wie ben je jaloers?

Ik ken types met Audi Quattro’s van die leeftijd. Regelmatig betalen die € 1.500 voor een stuurbekrachtiging. En Jaguar E-type types die fortuinen besteden aan onderdelen (en mecaniciens die het sleutelwerk voor ze doen).

Kijk naar mijn lijstje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215205/, bijna allemaal stekkertjes en slechte contacten. Mijn vorige XM V6 was net zo’n beetje storingsvrij, maar ja, ik wilde zo graag een V6 Break.

Vandaag de hele dag vergeefs bezig geweest met de stoelverwarming. Alle vier niets, wel overal prik.
Er zitten “regelkastjes” onder de zittingen met elektronica erin, wie weet zijn die allemaal kapot? In Nederland rijden weinig originele stoelverwarmingen rond, dus we gaan het maar eens in Duitsland vragen. Daar komt het ding vandaan.

De achterklep komt eerdaags ook aan de beurt, vanwege een haperende achterruitenwisser en slot.
En dan nog het airbag lampje.

En zo voort en zo voort.
Ik ben intussen wel zover dat als ik een deurpaneel open heb alle contacten en stekkers in die deur aan de beurt komen.

XM’s rijden betekent voor mij stekkergekte. En met type I is dat allemaal nog veel erger.

Ik zag jouw worsteling met de gekraakte werkplaatshandboeken. Benieuwd wanneer het gaat werken.

By the way: Contactspray vind ik weinig effectief. Schoonkrabben en vaseline. Dat werkt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 februari 2012 12:00 AM
  [ # 8 ]
JanSr schreef:

By the way: Contactspray vind ik weinig effectief. Schoonkrabben en vaseline. Dat werkt.

Eens!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 21 februari 2012 09:46 AM
  [ # 9 ]

Tja, ik ben het ook wel met jullie eens, ik ben ook geen voorstander van contactspray spuiten. meestal betekent dat vuil oplossen en dan gaat het ergens anders weer in een hoekje zitten. Maar soms kun je niet anders…

Maar we zijn het er over eens dat ik het in een slechte verbinding moet zoeken? Die alleen bij kou optreed? Ik zelf zit te denken aan de bedieningshendel zelf. Weet iemand trouwens waar het relais zit voor de ruitenwissers?

En die werkplaatshandboeken neem ik nog wel een keer in de houdgreep Laughing

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 21 februari 2012 09:39 PM
  [ # 10 ]

Maar we zijn het er over eens dat ik het in een slechte verbinding moet zoeken? Die alleen bij kou optreed?

Wat denk je zelf ? cheese
Zou maar gewoon de boel in `t vet zetten en lekker doortuffen.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 22 februari 2012 01:12 AM
  [ # 11 ]

Het rijdt wel beroerd hoor met slecht zicht…..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook