ribbelkap op 2cv6 monteren.
cbrantjes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Gepost: 19 februari 2012 12:05 AM

Ik wil een ribbelkap op een 2cv6 monteren. Er zullen wat zaken onder motorkap moeten worden verplaatst.
Er is vast wel iemand die dat eerder heeft gedaan en me wat tips kan geven wat er het beste kan gebeuren. Alvast hartelijk dank

gr. Con

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 februari 2012 07:14 PM
  [ # 1 ]

kan wel, ik heb in mn 1960 AZU met ribbelkap destijds een 602 cc blok gebouwd (Met azam koeltunnel, azam6 spruitstuk ,ouduitlaatsysteem en 40mm carb met oud luchfiltertje. ruimte technisch komt dit ophetzelfde neer als een ribbelkap op een 2CV6.
Wat je aan moet passen zijn de koplampstandaard. De meesten laten hem achter de olievulpijp lopen maar echt nodig is dit niet. Hij moet echter wel een stukk naar binnen richting olievulpijp.Dit vereist wat laswerk.
De bobine moet wat meer naar achteren gemonteerd worden.
Dan heb je nog het beschermkapje vd dynamo.daar heb je eigenlijk geen ruimte meer voor maar je kunt hem aan de voorkant inkorten,daar waar hij in de weg zit. Dan houd je nog wat bescherming voor de v-snaar over en denk aan de koeling vd dynamo. daar is het kapje uiteeindelijk voor bedoeld.
ik zal eens kijken of ik nog een foto voor je heb.

gevonden:

je ziet dat de voorkant vd kopålampstandaard bij net tegen het gaas achter de grill aanloopt. de koplampstandaard had voor het moooie nog een halve cm meer naar achteren gemoeten. Maar het gaat..

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 februari 2012 07:17 PM
  [ # 2 ]

oh ja schiet me nog te binnen, ik heb een zo kort mogelijke v-snaar gezocht om de dynamo zo laag mogelijk te kunnen monteren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
cbrantjes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 25-05-2006

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 automatique
Gepost: 20 februari 2012 08:48 PM
  [ # 3 ]

bedankt voor de reactie. goed om te weten dat het op die manier meteen gaat lukken . De foto is duidelijk .Scheelt weer trial en error. Ik ben nog even bezig met het opknappen van de kap , nog een paar stukken lassen en dan kan ie erop.


gr Con

Afbeelding Bijlagen
ribbelkap.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 februari 2012 05:11 AM
  [ # 4 ]

Vind ik wel dat die bumper er niet echt bij past, ga je daar ook een ouder model opzetten?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook