Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
De transistor was een jaar eerder al vervangen (had ik nog niet gezegd) en de bedrading heb ik -met het vervangen van de bobine- direct even nagekeken. Als dat het zou zijn dan is het gek dat er slechts één cilinder is die het niet doet, en het dan helemáál niet doet.
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Visa 1.4 TRS schreef:(...) En als je wilt kunnen we tijdens de technische dag de compressie wel even meten, dan zal ik mijn compressiemeter even meenemen!
Neem maar mee..!
En ook;...Bougies kunnen het ook laten afweten als ze onder druk (compressieslag)moeten presteren,terwijl je ze perfect hebt zien vonken(buiten het blok)
Ergens verlies je (denk ik nu) de kwaliteit (kracht) van je vonk bougie-falen, bougiekabels-falen enz enz.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Als de motor valse lucht aanzuigd zal hij ook niet goed lopen.
Zijn de pakkingen tussen het inlaatstspruitstuk en de kop nog heel.
Zit het spruitstuk goed vast.
Zit de carburateur goed vast op het spruitstuk.
Is die pakking heel.
Is de voet van de carburateur mooi vlak, of krom getrokken.
Loopt de motor koud wel op 4 cilinders en warm niet.
Zet er is eens een hele andere onsteking in.
Kleppen stellen.
Maar Zaterdag zal de compressiemeter van Johan alles verklappen.
Zuigerveer gebroken dat kan ook.
Johan neem ook een oliespuit mee dan kunnen we dit controleren.
Dan kunnen we zien of het een zuigerveer is of een verbrande klep.
Beide geen leuk werk.
Heb je er onlangs een keer heel hard mee gereden of per ongeluk een keer
verkeerd terug geschakeld, met gevolg over de toeren.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je de pakkingtest wil doen is remmenreiniger ook een handig goedje, als je op het pasvlak spuit, en de motor begint sneller te draaien is je pakking doorgeslagen of is er iets niet goed aangedraaid.
Maar, ga je dan op drie cylinders naar Kraggenburg Dick?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Kampen, Kraggenburg overleefd hij wel, het is een Citroen.
En alleen daar kunnen we er achter komen wat er scheelt.
Gokje…! verbrande uitlaatklep van Cil. No; 4..!!
En de benodigde onderdelen liggen daar reeds klaar.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Inderdaad, Kampen-Kraggenburg is maar een klein stukkie.
Ik kijk erg uit naar deze meeting
Zeg Dick, je hebt toch niet óók een Bleu romantique TRS hè?
Anders loont het haast de moeite om een Bleu-Romantique 14TRS club te beginnen.
Alle TRSsen zijn zo`n beetje dezelfde kleur
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
dickwelfing schreef:
- in januari begon de auto op drie cilinders te lopen (de meest rechtse cilinder werkte niet)
- die bougiekabel heb ik vervangen (dat is dus de langste bougiekabel)
- klacht opgelost, de Visa heeft een maand lang probleemloos gelopen
Visa GTI115,kun je dit rijmen met een verbrande uitlaatklep?
Ik hoop dat jullie er in Kraggenburg uitkomen!
Met z’n vieren in je Eendje.
Maurice van Mourik schreef:Inderdaad, Kampen-Kraggenburg is maar een klein stukkie.
UNK!! (flauw grapje sorry )
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Maurice van Mourik schreef:Inderdaad, Kampen-Kraggenburg is maar een klein stukkie.
Ik kijk erg uit naar deze meeting
Zeg Dick, je hebt toch niet óók een Bleu romantique TRS hè?
Anders loont het haast de moeite om een Bleu-Romantique 14TRS club te beginnen.
Alle TRSsen zijn zo`n beetje dezelfde kleur
Dit is een bordeaux rode, een keer wat anders
@Kees; Ik heb alleen maar een oliespuit met daarin verlopen olie!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Kornstra als ik lees wat ze allemaal al gedaan hebben blijft er weinig anders over.
En omdat kleppen stellen nou niet het leukste werk is aan een Visa wordt dit heel
snel over geslagen ook bij garage bedrijven.
En inlaatkleppen verbranden vrijwel nooit.
Maar ik hoop dat ik ongelijk heb, je bent niet te benijden als je dit moet oplossen.
Dan moet wederom de motor er weer uit.
Johan,is ook goed olie is olie.
Wegaan er compressie mee creeren…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Vanochtend de kinderen naar de creche gebracht. En wat denk je?!
Visa loopt weer op vier pootjes..!
Schiet mij maar lek: eerst doet cilinder 4 ‘t helemaal niet en nu weer helemaal wel?!
Direct maar 10 litertjes verse Super98 MLV er in en een ritje van 35 km gemaakt en zo het motortje lekker op laten warmen: geen enkele hapering. Vanmiddag haal ik de kids weer op: ‘es kijken wat ‘ie dan doet.
Maar ik vertrouw het niet: zaterdag in Kraggenburg alles maar even langslopen…
Maar ow wat rijdt het Visabeest weer lekker..
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gelukkig maar Dick dat ik ongelijk heb.
En ik zal hem voor vanmiddag ook instralen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Nou moe…
Als ie het zo blijft doen…ben ik blij voor jou , en neem ik er een borrel op
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nu ik er zo bij nadenk, Rolf (de technische man van de visaclub) die zal eventueel zaterdag nog een verhaal omtrent dezes uit de doeken doen.
Bij zijn visa is er meen ik ook eens een klep blijven hangen door verouderde benzine.
De THT van benzine schijnt tegenwoordig niet veel langer te zijn dan een paar maanden.
Op motorfora lees je dat het raadzaam is om voor de winterstalling een dope toe te voegen.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist