Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Ja ik heb er zojuist over gelezen. Nog even en er komt vraag naar een inhaalverbod wat zich niet alleen beperkt tot vrachtwagens. Moet er persoonlijk niet aan denken om in zo’n auto te moeten rijden, heb er namelijk een hekel aan andere mensen te hinderen en ben vaak over de grens bij de oosterburen te vinden. Even vlot accelereren is er niet bij, en zelfs als je plankgas geeft mag je nog hopen op vrachtwagen snelheid in te kunnen voegen op de snelweg. Zo worden de invoegstroken in Nederland geen overbodige luxe, maar pure noodzaak.
Nou nou, wat een doemscenario….
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Marien schreef:net geen 70pk voor een auto van 20k. Wat een armoede.
Dat van die prijs is dan weer niet helemaal waar, zoals je hier kunt lezen. De goedkoopste DS3 1.4 E-HDi wordt dus een krappe 17k, maar die is dan ook nog eens minder luxe dan de huidige E-HDi (standaard So Chic).
Ik had het artikel nog niet gelezen. maar alsnog. ik bedoel, in 2014 gaat het allemaal op de schop. Moet je met je 1.4 ook wegenbelasting weer gaan betalen.
Ik zou geen 1.4 e-hdi willen, no way. Ja als die ook 90pk had en minimaal 200+ nm koppel.
jammer dit.
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Zo’n wagen nieuwe aanschaffen lijkt mij inderdaad ook niet echt lekker. Dan heb je twee jaar belastingvoordeel, maar daarna zit je met een langzame auto terwijl je eigenlijk veel meer plezier had kunnen hebben met wat anders. In de lease is het nog wel interessant, want daarvoor blijven de kosten gelijk gedurende de gehele periode, ook de lage bijtelling blijft.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
ik blijf mijn ehdi rijden, als er over 2 jaar weer wegenbelasting betaald moet worden, ga ik over op de 110 pk versie…
groeten victor
Waar halen jullie die info over de nieuwe configuratie vandaan als ik vragen mag?
autoweek.nl
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Cid schreef:Zo’n wagen nieuwe aanschaffen lijkt mij inderdaad ook niet echt lekker. Dan heb je twee jaar belastingvoordeel, maar daarna zit je met een langzame auto terwijl je eigenlijk veel meer plezier had kunnen hebben met wat anders. In de lease is het nog wel interessant, want daarvoor blijven de kosten gelijk gedurende de gehele periode, ook de lage bijtelling blijft.
Je vergeet de BPM. Dat is toch een paar duizend euro dat niet op de 1.6 e-hdi 92 pk zit en ook niet op die 1.4 e-hdi.
Toch jammer de keuze voor een 1.4, de 1.6 rijdt juist zo lekker. Waarom geen combinatie met een EGS en 6-bak? Scheelt ongeveer 7 gr CO2 en dat is voldoende met 185/65-15 banden. De auto wordt iets duurder maar je bent gelijk die koppeling kwijt. Wel zo handig met al die files.
Ach, in 2014 denken we nog weleens terug aan die mooie belastingvrije tijd…Ga mezelf iig niet vertonen met een belaste 68 pk ds3 na 2013…
vraagje weet iemand de aslasten van de DS3 voor en achter?
ben aan het kijke voor verlagings veren en wil 45mm maar men vroeg mij wat de maximum aslasten zijn.
wou een nieuw topic openen maar voor een kort vraagje leek me dat niet echt nodig
bedankt
Wie weet staat het in je auto papieren of op de RDW site. Op Autoweek.nl kan je ook veel technische info vinden over de DS3.
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Toch maar een beetje on-topic,
Ik heb ook mijn 5000km erop zitten. En ik ben nog steeds uiterst tevreden over mijn bolide.
Rijgedrag
De vering is een stuk stugger van mijn Franse voorganger (Peugeot 207 1.6 HDI) Maar dat maakt ‘m in de bochten erg prettig. Ik hou van doorrijden, dus ook bij de op- en afritten naar andere snelwegen, dus voor mij een plus. Het nadeel is dat Nederland genoeg drempels heeft, dus je moet toch net iets langzamer eroverheen gaan.
Ik heb dus de 1.6 e-HDI, ik verwachtte dat deze dus wat langzamer zou reageren dan mijn voorganger, maar ook dat veel mij reuze mee. Hij trekt heerlijk door, dus rijden als een omaatje zit er voor mij nog niet bij.
Comfort
De stoelen zitten goed en stevig. Ze zijn net iets harder dan die van mijn voorganger. Maar voor de lange ritten die ik heb gehad (tot max 2 uur) heb ik nog geen last van gehad.
In mijn voorganger hadden de stoelen wat bredere/hogere zijkanten waardoor je niet zo snel opzij schuift bij bochten. In de DS3 zijn ze dus iets lager, maar op zich nog net voldoende voor het bochtenwerk.
De armsteun in het midden is voor mij een verademing. Zeker op lange stukken is het ideaal. Bij het schakelen kan hij soms wat in de weg zitten, maar even omhoog doen is een kleine moeite natuurlijk.
Mis helaas een gat in de armsteun onder om eventuele bekabeling kwijt te kunnen (dus om je telefoon op te laden of je mp3 speler ergens kwijt te kunnen als deze op AUX is aangesloten)
De ruimte achterin is natuurlijk wat beperkt, maar voldoende voor de korte ritten als je meerdere mensen moet vervoeren.
Geluid
Ik heb gekozen voor hifi Myway navigatie systeem. En ook hier ben ik erg blij mee. Althans qua geluid betreft. De bas is erg zwaar, maar voor mijn muziek genre totaal niet verkeerd. Ik heb mijn instellingen op pop/rock staan en loudness aan. Ik moet soms de bas juist nog iets lager zetten om trillingen in de deuren te voorkomen.
Myway navigatie
Ik heb de auto dus begin dit jaar mogen ontvangen maar kreeg helaas de kaarten van 2010/2011 mee. In Den Haag liep ik vast en heb ik net als andere een poging gewaagd om mijn dealer over te halen mij de de nieuwste kaarten te leveren (kosteloos natuurlijk). Dit kon alleen volgende maand (maart ivm “speciale” mywaysteem)tegen de aanschafprijs van 175 euro. Citroen gemaild en toen kreeg ik netjes binnen 2 weken de nieuwe kaarten toegestuurd. Dat vind ik toch een nette service.
De navigatie is erg aangenaam maar heeft niet de ideale menustructuur, dus dat is wennen. Het aangeven van flitsers en het waarschuwen ervoor is ook prettig. Zeker als je onbekend bent in sommige steden.
De traffic informatie was voor mij ook iets nieuws en erg handig als je je reis hier op aan wilt passen.
Nadeel is dat bij deze combinatie geen USB mogelijk was. Nu blijf je helaas werken met MP3 cd’s of moet je je telefoon op MP3 speler via de Aux uitgang aansluiten.
bluetooth
Mijn Galaxy S2 werkt perfect op de Car-kit. Het geluid is goed. Als je iemand belt gaat het geluid dus iets zachter, tot diegene opneemt, dan is muziek uit. Erg leuk geprogrammeerd. Ik weet natuurlijk niet hoe mensen mij horen aan de andere kant, maar ik heb nog geen klachten gehad.
Het bladeren in je contactpersonenlijst kan dus makkelijk met de pijltjestoets naar beneden. Dit scheelt een heel gedraai aan de draaiknop.
Extra’s
Het eco systeem is wel een leuk dingetje. Jammer dat alleen de tijd die je in ecostand staat per rit wordt bijgehouden en niet totaal.
Het wegtrekken vanuit de ecostand gaat snel en gemakkelijk. In een fractie staat de motor weer aan en kun je weer wegrijden.
Wel merk ik dat de koplampen natuurlijk zachter gaan als je de ecostand hebt ingeschakeld. En deze beginnen weer feller te branden wanneer je het gas indrukt en in de 1 staat. Dit soort voor mijn voorganger voor een apart lichtsein systeem.
Het EPS systeem heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt, maar hoeveel profijt je ervan hebt heb ik nog niet kunnen testen.
De belangrijkste +/-
+ Stijl, de combinatie wit-blauw is heerlijk om naar te kijken
+ Trekt lekker door en goeie wegligging
+ Geluid is top!
- MyWay systeem is niet ideaal en sommige plekken nog gedateerd.
- Het constant piepen van het brandstofniveau. Na 1 keer weet ik het wel.
- Witte velgen schoonhouden
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Haha dat van die telefoon ken ik, heb bijna 200 nummers erin staan, en ik moest nummer 125 hebben.. draaien voor je vaderland aan dat ding terwijl dat knopje dus ook had gekund
Overigens heb ik een HTC Sensation en die werkt ook perfect met de auto!