Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Nou, vooruit dan.
Iemand dan waarom ik WEL over deze auto zou kunnen gaan nadenken?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Trouwens: Wat is er mis met zo’n ZPJ? Geen gezeur met nokkenriemen en zuiniger. 1:10 is goed haalbaar. Maar ja, “slechts” 170 pk.
De ES9J4 is echt wel een stukkie zuiniger hoor. Een ES9 met 24 kleppen, 194pk én automaat loopt fluitend 1 op 10 en dat red je met die ZPJ echt niet zonder achterlijk traag te gaan doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Moeilijk om te begrijpen waarom een 3 liter v6 minder verbruiket dan een 2 liter turbo.
Welk blok is makkelijker in onderhoud, of is dit niet zelf te doen?
Ik snap wel meer niet en wel het volgende:
Bij olie wissel (9000 mijl) van Xantia is olie op peilstok aanmerkelijk lichter van kleur dan (dezelfde) olie van de XM. Kan dit met de bougie keuze te maken hebben? De NGK bougie voor een Xantia is anders dan die voor een XM. Desondanks kwamen er ‘Xantia’ bougies uit het XM blok (geserviced destijds door een citroen expert). Op basis hiervan heb ik dezelfde bougies gebruikt als vervangers. De motor loopt in elk geval prima en het verbruik is ook bijzonder goed (vorige week 1 op 13,6)
Bij de volgende oliewissel voor de XM, ga ik voor de juiste NGK (2822 uit m’n hoofd)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
puffel schreef:Moeilijk om te begrijpen waarom een 3 liter v6 minder verbruiket dan een 2 liter turbo.
Om te beginnen doordat de ES9J4 tenminste 10 jaar moderner is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
puffel schreef:Nou, vooruit dan. Iemand dan waarom ik WEL over deze auto zou kunnen gaan nadenken? http://www.carandclassic.co.uk/car/C247103
Waarom NIET? Omdat deze http://www.carandclassic.co.uk/car/C265096 ook te koop staat!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
ha ha, ja die had ik ook gezien. Maar ja, 1500 pondjes duurder, 1023 eurootjes meer MRB per jaar…hoeveel moet ik daarmee rijden vooraleer ik dan quite speel met die meer verbruikende TCT?
Lastig weer.
Ik zou voor die TCT gaan .
3 jaar jonger , minder miles, goedkoper in aanschaf , in onderhoud , in wegenbelasting, genoeg power.
Die TCT van mij loopt op de snelweg keurig 1 op 13.
Denk niet dat dat veel scheelt met een V6.
XM TCT Ambiance`94
ik kan ook niet klagen over het verbruik van mijn tct
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
nav wat berichten van de overheid die ik heb mogen ontvangen ben ik ook wat zuiniger gaan rijden met mijn zpj maar meer dan 8 kilometertjes haal ik echt niet uit een liter gas…
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Met de welgemeende complimenten van de keurmeester -
afgekeurd
en terecht. Veel geleerd weer maar dat is off topic, de wagen is weer van top tot teen getest.
Helaas werkt de handrem onvoldoende op 1 wiel, dat is dan ook wel alles gelukkig.
Ik ga dat vast wel weer oplossen en vanavond maar weer eens zoeken op dit forum, staat vast al wel iets over geschreven.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
RensKorevaar schreef:puffel schreef:Nou, vooruit dan. Iemand dan waarom ik WEL over deze auto zou kunnen gaan nadenken? http://www.carandclassic.co.uk/car/C247103
Waarom NIET? Omdat deze http://www.carandclassic.co.uk/car/C265096 ook te koop staat!
Ehm, volgens mij wordt de wegenbelasting in IRL berekend naar motorinhoud….. Dat is wel een goeie reden om voor de 2 liter te gaan
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
puffel schreef:Met de welgemeende complimenten van de keurmeester -
afgekeurd
en terecht. Veel geleerd weer maar dat is off topic, de wagen is weer van top tot teen getest.
Helaas werkt de handrem onvoldoende op 1 wiel, dat is dan ook wel alles gelukkig.
Ik ga dat vast wel weer oplossen en vanavond maar weer eens zoeken op dit forum, staat vast al wel iets over geschreven.
Óf de kabel is losgeschoten, of de afstelling op de remklauw is niet goed. Dat eerste gebeurt nogal eens als er aan de remmen gewerkt wordt,, maar dat tweede is het makkelijkst op te lossen. In het eerste geval doet één van de remmen helemaal niets meer (dus onvoldoende), is ook makkelijk te controleren: wiel eraf, parkeerrem intrappen (vergrendeld) en dan kijken of de kabel überhaupt wel aangetrokken is.
1. Aan de onderkant van de auto, boven het hitteschild aan het begin van de uitlaat eindigt de kabel vanaf het parkeerrempedaal, en gaat daar over (via een knullige constructie) in 2 separate kabels die ieder een remklauw bedienen. Als er door werkzaamheden aan de remmen die kabel aan klauwzijde wordt losgehaald, wil die kabel in die constructie nog wel eens losschieten. Remedie: auto op pootjes, hitteschild verwijderen (zit ongeveer recht onder je versnellingspook) en kabel weer inhaken.
2. Door middel van de stelschroef aan het remklauweinde van de kabel de parkeerrem goed afstellen. Staat volgens mij in de Haynes beschreven, maar kan je ook zelf ter plekke zien hoe dat moet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dank je Brian voor je supersnelle reactie. We gaan er binnenkort maar eens even naar kijken. De handrem gebruik ik eigenlijk alleen op de ferry..echt erg weinig.
De keuring is van 35 minuten naar 25 gegaan, volgens de keurmeester een rotbaan, niets anders dan lopende band werk. Was verder vol lof en vond de auto verder als nieuw. Ook de meetwaarden allemaal zeer goed. Nieuw voor hem, is dat op de brug, de voorwielen op van die schud-platen staan. Hij activeert dat met een remote controle in z’n zaklantaarn…wrikijzers hoeft hij dus nog maar weinig te gebruiken zo hij vertelde.[/img]
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Nou, dat was wel de allermakkelijste reparatie voor een apk.
De kabel was gewoon los van de hevel; de kabel zat was los en die heb ik dus aangedraaid.
hopelijk lukt deze foto wel?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Iemand ervaring met de lexia 3? Ik wil zo’n ding aanschaffen om allereerst de abs te onluchten van mijn serie 2 XANTIA, maar ik wil hem ook desgewenst kunnen gebruiken voor onze XM (30 polig geloof ik)
Weet iemand of ik hier de juiste heb?