Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Sinds een jaar of 7 hebben wij (hoofdzakelijk mijn vrouw) een Xantia 1.8 16v 1998,bij aankoop was de kilometerstand 82.000,op dit moment 138.000.
De auto heeft in die 7 jaar nagenoeg probleemloos gefunctioneerd,al vond ik de besturing vorig jaar al wel wat vaag.
Auto trekt sinds een jaar naar links,dus vorig jaar mijn betere helft uitdrukkelijk gevraagd of ze de stoepranden met rust zou willen laten,en de auto voor de vakantie laten uitlijnen. Maar wat schetste mijn verbazing; de uitlijning was perfect!
Toch gewoon maar op vakantie gegaan. Op een gegeven moment merkte ik dat het naar links trekken minder en minder werd tot de auto gewoon weer rechtuit reed,rest van de vacance geen problemen meer gehad…..,tot afgelopen koude. Het naar links trekken was terug,en nu was het serieus. Bij het loslaten van het stuur draaide het gewoon een kwartslag,en de auto vloog naar links,dit in combinatie met enigszins zwaar sturen. Na een kilometer begonnen de problemen weer af te nemen en was de auto weer “normaal” te rijden,al bleef het naar links trekken wel aanwezig.
Iemand die dit probleem herkend?
Met z’n vieren in je Eendje.
Bekijk de kruiskoppeling in je stuurkolom eens. Die kan moeilijk doen. Goed smeren
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Iets mis met de servo, mogelijk lekkende klep? Dacht ook eens ergens iets gelezen of gehoord te hebben over een filterje dat ergens in de hydrauliek van het servostuur zou zitten. Ik denk dat een bekwame dealer hier wel snel raad mee weet. Succes met de zoektocht .
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het hydraulische systeem ontlucht,vorig jaar is dit ververst en ik had het idee dat er lucht in het systeem zat….,maar dit heeft niet geholpen.
Zelf heb ik het idee dat het aan het stuurhuis ligt,of daar LHM doorheen geperst wordt via een filterje,zoals V-zesserke zegt ga ik bekijken….
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Stuur en fusee kogels in orde? Ik heb iets soortgelijks gehad met een fuseekogel die speling begon te vertonen. Na vervanging was dit verdwenen. Maar inderdaad eerst die kruiskoppeling goed in het vet zetten en banden alsmede uitlijning bekijken. Probeer ook eens te kijken of je de stuurkogels met de hand makkelijk kan bewegen.
misschien heel erg voor de hand liggend, maar de bandenspanning?
Dit kan vele oorzaken hebben. De rubber bussen van je draagarmen kunnen ook volledig weg zijn. Dat brengt ook een heel vreemd stuurgedrag teweeg. Met name bij gas los/in.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005