Hallo,
Kan iemand mij vertellen of de hoedenplank er ook uit kan zonder dat ik hem kapot maak?
Ik wil hem namelijk vervangen door n plank met boxen…
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Dat is inderdaad bijna niet mogelijk. Maar ik zou het proberen met iets van een voelermaat ertussen??
Suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 16
- C2 VTR 1.4 sensodrive
als je het achterklepje opendoet zit er zitten er bij mij twee parkers in de steuntjes deze kun je losdraaien en dan pak je zonder probleem de hoedenplank eruit, wellicht zitten deze er bij jou ook in.
succes ermee
Je kan hem er zo uitklikken, maar garantie dat het paneel van je achterklep dan heel blijft is er niet. Duur is dat paneel iig niet en hij is eenvoudig zelf te vervangen.
Autofan1985 schreef:Je kan hem er zo uitklikken, maar garantie dat het paneel van je achterklep dan heel blijft is er niet. Duur is dat paneel iig niet en hij is eenvoudig zelf te vervangen.
Inderdaad, ik heb dat voor. Hoedeplank blijft niet op z’n plaats zitten. Ik moet eens een ander paneel gaan halen. Hopelijk valt de prijs niet tegen, anders laat ik het zo.
http://postimage.org/image/7hfa1cjo/
Op foto zie je in de rode cirkel het bevestigingspunt. Daar is iets heel klein afgebroken dat de hoedeplank op z’n plaats houdt. Heel gemakkelijk om los te maken maar ja dit krijg je dus…
Groeten.
.
Dat is idd precies wat ik ook ha. Paneel kostte iets van 3 tientjes en is in 5 minuten vervangen.
3 tientjes? Dat moet ik onthouden, in België kost een garagist pakken geld!
.
Ook in Nederland zijn die gasten duur hoor. Maar zelfs mij is het gelukt om dat paneel in mn uppie te vervangen. En dat zegt een hoop. Was volgens mij 1 schroefje los en klik klak: los. Nieuwe paneel er in: klik klak. Schroefje weer vast. Et voila.
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en het op exact dezelfde manier opgelost… haha
Op de een of andere manier staat er teveel spanning op het touwtje waaraan de hoedenplank hangt. Heb het touwtje gewoon wat verlengd met een ander touwtje; opgelost.
En idd; 30 euro (citroen dealer) nieuw paneel en hopla; er zo opgezet. En ik ben zelf 1. een vrouw en 2. niet handig. Maar dit is wel zo’n simpel klusje…