Hallo Sleutelaars,
Ik lees veel over de achteras van de xsara en de torssie vering.
Heeft iemand een explosie tekening van de achteras met de torssie staven? (Xsara break 2001 NFU motor 1.6 16 met schijfremmen en abs)
Ik wil wel eens weten hoe zo’n as en torssie veersysteem werkt.
Ik lees ook dat de achteras het zelfde is als een peugeot 306 ?
Wat zorgt er nu voor dat de auto op de goede hoogte blijft?
Is dit door middel van de schokdempers achter of door de afstelling van de torssie staven?
mvg
Uploaded with ImageShack.ushttp://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
Hallo Ronjo,
Hartelijk bedankt voor de explosie tekening.
Dus als ik het goed ziet bepaald de middelste torssie as de hoogte.
Zo ver gaat mijn kennis niet.
Gisteren ook iets van het zelfde (probleem)?
Normaal met 2 personen in de Xsaar.
Gisteren met z’n vieren.
Over een drempel gereden, raakte linker achterwiel de slijkvanger.
Ik weet niet of dit aan de as ligt of dat de schokbreker slecht is.
Hallo,
Ja, nu is het hoofdveer systeem defect. Waarschijnlijk door de vorst maar het veersysteem werkt niet meer achterkant auto op zijn gat. Ik ga maandag naar Utrecht om mijn achteras te laten reviseren of om de achteras te ruilen zodat ik weer kan rijden.
Ik ga geen achteras van de sloop halen want dan zit ik straks weer met het zelfde probleem. Als ik op de diverse forums lees is het allemaal een drama met de achterassen van peugeot en Citroën. En volgen mij zijn ze er nu zelf ook van af gestapt want de nieuwe Citroëns zijn met schokbrekers achter.
Als ik maandag ben geweest horen jullie van de ervaring.
Mvg
Hallo,
Afgelopen maandag naar Utrecht geweest en alles is opgelost kan weer rijden. HI
Gelukkig viel het allemaal mee ze hebben de achteras gecontroleerd opengehaald, lagers waren nog goed, gesmeerd en nieuwe afdichtingen geplaatst. Achteras afgesteld en waarempel ik zou nu kunnen rijden zonder hulpveren.
Ook normale prijzen voor al het werk dat ze er aan hebben.
Deze firma reviseerd achterassen van Peugeot en Citroën. Vriendelijke mensen en vakkundig.
Deze firma heet de “Snelle Leeuw” uit Utrecht.
Hey
Ik zit met hetzelfde probleem al is het dan een sedan met trommelremmen. heb je nog een idee van de kost van een revisie as of het gewoon laten reviseren. En is het te doen om zelf de armen van de as te trekken en as en pennen te vervangen??
Groeten